![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] PRND432 - jak się tym jeździ?
[D2 98 4.2PB/LPG ] PRND432 - jak się tym jeździ?
witam panowie, nurtuje mnie pytanie, do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2???
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 15:54 przez pb41ns, łącznie zmieniany 1 raz.
te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-)pb41ns pisze:do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2???
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem. Takie są moje spostrzeżenia. Kiedyś doświadczyłem jazdy z górki właśnie na tych biegach. Tylko u mnie (3,2,1). Jechałem bez przyczepy ale skrzynia ładnie wtedy hamuje.mdamian pisze:te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-)
Dążenie do doskonałości.
Też prawda :mrgreen:daro72 pisze:Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Mnie się wydawało , że to się blokuje raczej podjeżdżając po górę, ale uwaga skoro to jest również do hamowania silnikiem przy zjeżdżaniu, to niech ktoś mi wyjaśni, czy jadąć na D ( w trakcie jazdy ) widzę stromą górę, to czy mogę sobie nagle zmienić nie wiem na 2 lub 3 lub 1 ??? Troche nie wydaje mi się to możliwe bez zatrzymania auta... ale pozostawie to kwestie znawcą tematu , bo to mój pierwszy automat...
Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku. A z D na 3 na pewno nie trzeba tego robić. Jadąc z górki na D zawsze będziesz miał wrzucony najwyższy bieg. A mając automat dla przykładu na 3 to skrzynia nigdy nie wrzuci wyższego biegu. Jeśli zjeżdżał byś gdzieś z gór i cały czas na hamulcu to nawet płyn hamulcowy można zagotować. Kiedyś znajomy z manualną skrzynią zjeżdżał w górach i w pewnym momencie zaczęły się kończyć mu hamulce. Opowiadał tylko wtedy (dobrze że w pobliżu był parking bo ciepło mu się zaczęło robić w gaciach). Owszem podczas podjeżdżania też te biegi się przydają szczególnie z przyczepą tak jak kolega mdamian, napisał bo skrzynia nie będzie mieliła biegami. A w ogóle to dziś, aż sprawdzę w instrukcji obsługi z ciekawości.
Dążenie do doskonałości.
można spokojnie przełączać , tylko trzeba pamiętać żeby przy 120km/h nie zejść do 1 biegu bo rozwalisz skrzynie , jadąc np. 30km/h możesz przełączyć z "D" na "1" i nic nie powinno się stać , to nie jest żadna blokada , żeby trzeba było się zatrzymywać żeby włączyć blokadę , to tak samo jak jedziesz samochodem z manualną skrzynią i byś musiał się zatrzymać , żeby zredukować z "5" na "3" biegto można w trakcie jazdy czy nie?
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

W trakcie jazdy można zmieniać z D na 4, 3, 2 ale polecam rozwagę przy tych zmianach czyli przy szybszej jeździe nie zmieniać z D jednym płynnym ruchem od razu na 2 tylko najpierw na 4, potem jak obroty się ustabilizują to na 3 i podobnie jak wcześniej na 2 - wszystko po to aby przy większej prędkości nie zredukować za bardzo (zasada identyczna jak przy skrzyni manualnej).pb41ns pisze:to można w trakcie jazdy czy nie?
Z tym nie do końca się zgodzę - bo np. bez naciskania przycisku na selektorze w trakcie jazdy można zmienić z D na N ale taka zmiana raczej jest nie wskazana... i o ile wrzucając w trakcie jazdy N nie powinno się nic strasznego wydarzyć to z powrotem z N na D najlepiej wrzucać dopiero po zatrzymaniu auta.daro72 pisze:Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku.
Możliwość zrzucenia biegu z D na N w trakcie jazdy bez naciskania przycisku na selektorze jest pomocne w przypadku nagłego, spowodowanego awarią wyłączenia się silnika...... zrzucenie na N pozwala w miarę możliwości zatrzymać auto bez uszkodzenia skrzyni biegów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-