![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wycieki z silnika - zmiana na mineralny
ja tego nie kumam te auta na 100% śmigały na mineralnym przez X lat , no chyba że kupiłeś z salonu i sam kazałeś lać "syntetyk"labas pisze:Jeszcze dopisze że auto klubowesebos17 pisze:czy może auto sprzedać i w ogłoszeniu napisać : stan IGŁA !
wystarczy że poinformuje nabywce że olej jest mineralny i ja nie widzę problemu ;-)
A napisać może co chce , popatrzcie na te niektóre ogłoszenia (np kierownica wielofunkcyjna )
widzę auto z normalną kierownicą , a handlarz pisze bzdury chociaż powinien wiedzieć że jest w danym aucie coś innego niż on pisze ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Lukas134 pisze:Nie lej mineralnego :-) nie nadaje się do A8, ja zalałem raz 10w40 i wróciłem do 5w40 bo 10w40 to nie ta klasa oleju do A8. najlepszy jest pełen syntetyk ;-)
a co to jest a8?? To cos innego? Do d3 mozna lac syntetyka a nie do d2 ktora ma nalatane milion km i kapie z niej wszedzie...
dobry mineral do starej v osemki jest jak najbardziej ok. Moje dawne a8 latalo na mineralu mobila u mnie 2 lata i nadal lata u kolegi...
Co do tego co pisal kolega wyzej i do innych: a niby do czego jest najlepszy pelen syntetyk w tym przypadku?? Taki olej jak i polsyntetyk mozna sobie lac do motorow ktore na nim jezdza, nie maja wycieków, nie spalaja oleju, nie pluja nim z wydechu itd itp
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 13:59 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
święte słowa paulo79, święte słowa :mrgreen: :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
tak jest kolego.
Ja wysiadam z tego tematu. Kazdy niech zalewa motor czym chce, nie mam zamiaru psuc sobie humoru i udowadniac coniektorym na czym mozna jezdzic a na czym nie. Ja swoje wiem i wszystko jest poparte doswiadczeniem a nie wymyslami.
...
Pozdrawiam kolegów
Ja wysiadam z tego tematu. Kazdy niech zalewa motor czym chce, nie mam zamiaru psuc sobie humoru i udowadniac coniektorym na czym mozna jezdzic a na czym nie. Ja swoje wiem i wszystko jest poparte doswiadczeniem a nie wymyslami.
...
Pozdrawiam kolegów
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 14:03 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.
moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
hipcio, paulo79 - Wasza dyskusja wykroczyła już poza tematykę oleju więc wszystkie posty zabarwione uwagami personalnymi usuwam.
Posty innych kolegów którzy nie mogli się powstrzymać przed uwagami bardziej personalnymi niż merytorycznymi także zostały usunięte lub edytowane.
mdamian, wątek jest o olejach więc ocenę tylnego napędu BMW dokonujcie proszę w innym wątku, zbliżonym bardziej tematyce napędu czy też jeździe w warunkach zimowych.
importcompany, zamiast opisywać w treści posta jakiego auta Twój temat dotyczy to może wystarczyło by poprawić wreszcie rocznik w swoim profilu - pisałem o tym już kilka miesięcy temu, przez długi czas w moim profilu była prośba do wszystkich aby to poprawili a u Ciebie jak i wielu innych cisza... ciężko wejść w swój profil i wprowadzić 4 cyferki ale jak masz problem z autem to posta całego mogłeś napisać :evil:
Profil Twój już sam poprawiłem (jak wiele innych tutaj) bo jakbym miał czekać to bym się pewnie tu zestarzał :diabel:
Na koniec, ogólnie wszystkim polecam więcej dystansu do poruszanych tematów... używajcie więcej zwrotów "Moim zdaniem ..." i mniej się wczuwajcie w rolę właściciela danego auta a może unikniemy niepotrzebnych sporów które notabene są przecież głupie.... i wybaczcie ale delikatniej nie potrafię nazwać dyskusji która z wypowiedzi merytorycznych nt. rodzaj oleju przenosi się na wymianę uwag personalnych.
Dla mnie osobiście to jaki ktoś naleje olej nie jest kwestią życia i śmierci... mogę doradzić, podzielić się swoja wiedzą i spostrzeżeniami ale jeśli ktoś ma ochotę nie skorzystać z moich rad to właściwie guzik mi do tego - prawo wyboru należy do właściciela auta i On sam zweryfikuje potem kto miał rację i czy suma summarum zaoszczędził parę złotych czy stracił.
Pozdrawiam, FOSS
A co do treści tematu... osobiście jeżeli zależałoby mi na aucie i chciałbym nim jeszcze trochę pojeździć to nie nalałbym żadnego oleju mineralnego...
dlaczego?...
dlatego, że jestem zwolennikiem leczenia przyczyn a nie skutków → wycieki oleju nie są związane z olejem samym w sobie ale ze stanem technicznym silnika więc moim zdaniem poprawnym rozwiązaniem problemu jest wziąć się za silnik, zrobić remont i zalać świeżym olejem spełniającym normy producenta... i nie żadnym mineralnym jak do frytek tylko dobrym markowym syntetykiem 5W-40 który zachowywałby się odpowiednio tak w naszych ujemnych zimowych jak i równie dobrze w naszych wysokich letnich temperaturach
(no chyba że chcemy wprowadzić sezonową zmianę oleju to w sezonie zimowych można lać olej "zimowy" i w sezonie letnim olej "letni" → jeżeli ktoś ma wątpliwości o czym piszę to odsyłam najpierw do tabel olejowych i różnic pomiędzy olejem np. 0W-30 a 10W-60)
Kończąc...
kolega importcompany i tak zrobi po swojemu i niezależnie którą wersję naszych wypocin przyjmie to mi nic do tego - każdy dba o swoje jak mu się podoba...
jak to stare indiańskie przysłowie mówi: "Your life Your choice"
HOWGH :!:
Posty innych kolegów którzy nie mogli się powstrzymać przed uwagami bardziej personalnymi niż merytorycznymi także zostały usunięte lub edytowane.
mdamian, wątek jest o olejach więc ocenę tylnego napędu BMW dokonujcie proszę w innym wątku, zbliżonym bardziej tematyce napędu czy też jeździe w warunkach zimowych.
importcompany, zamiast opisywać w treści posta jakiego auta Twój temat dotyczy to może wystarczyło by poprawić wreszcie rocznik w swoim profilu - pisałem o tym już kilka miesięcy temu, przez długi czas w moim profilu była prośba do wszystkich aby to poprawili a u Ciebie jak i wielu innych cisza... ciężko wejść w swój profil i wprowadzić 4 cyferki ale jak masz problem z autem to posta całego mogłeś napisać :evil:
Profil Twój już sam poprawiłem (jak wiele innych tutaj) bo jakbym miał czekać to bym się pewnie tu zestarzał :diabel:
Na koniec, ogólnie wszystkim polecam więcej dystansu do poruszanych tematów... używajcie więcej zwrotów "Moim zdaniem ..." i mniej się wczuwajcie w rolę właściciela danego auta a może unikniemy niepotrzebnych sporów które notabene są przecież głupie.... i wybaczcie ale delikatniej nie potrafię nazwać dyskusji która z wypowiedzi merytorycznych nt. rodzaj oleju przenosi się na wymianę uwag personalnych.
Dla mnie osobiście to jaki ktoś naleje olej nie jest kwestią życia i śmierci... mogę doradzić, podzielić się swoja wiedzą i spostrzeżeniami ale jeśli ktoś ma ochotę nie skorzystać z moich rad to właściwie guzik mi do tego - prawo wyboru należy do właściciela auta i On sam zweryfikuje potem kto miał rację i czy suma summarum zaoszczędził parę złotych czy stracił.
Pozdrawiam, FOSS
A co do treści tematu... osobiście jeżeli zależałoby mi na aucie i chciałbym nim jeszcze trochę pojeździć to nie nalałbym żadnego oleju mineralnego...
dlaczego?...
dlatego, że jestem zwolennikiem leczenia przyczyn a nie skutków → wycieki oleju nie są związane z olejem samym w sobie ale ze stanem technicznym silnika więc moim zdaniem poprawnym rozwiązaniem problemu jest wziąć się za silnik, zrobić remont i zalać świeżym olejem spełniającym normy producenta... i nie żadnym mineralnym jak do frytek tylko dobrym markowym syntetykiem 5W-40 który zachowywałby się odpowiednio tak w naszych ujemnych zimowych jak i równie dobrze w naszych wysokich letnich temperaturach
(no chyba że chcemy wprowadzić sezonową zmianę oleju to w sezonie zimowych można lać olej "zimowy" i w sezonie letnim olej "letni" → jeżeli ktoś ma wątpliwości o czym piszę to odsyłam najpierw do tabel olejowych i różnic pomiędzy olejem np. 0W-30 a 10W-60)
Kończąc...
kolega importcompany i tak zrobi po swojemu i niezależnie którą wersję naszych wypocin przyjmie to mi nic do tego - każdy dba o swoje jak mu się podoba...
jak to stare indiańskie przysłowie mówi: "Your life Your choice"
HOWGH :!:
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 22:31 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
A ja dodam swoje 5 groszy trochę z innej beczki. Według mnie każdy świeży olej czy to mineralny czy syntetyczny spełni swoją funkcję. Dużo gorzej dla silnika jest przedłużać okresy między wymianami niż wlewać olej gorszej klasy. Oleje syntetyczne dłużej trzymają swoje parametry niż oleje mineralne. Jeśli ktoś chce jeździć na mineralnym to niech jeździ ale częstsza wymiana oleju niż zaleca producent auta. Jeśli ktoś widział wnętrze silnika który chodził na mineralnym i wymiany oleju nie były zbyt częste to wie o czym mówię. W środku szlam po takim oleju można skrobać przecinakiem 

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego ja spotkałem się z różnymi opiniami na ten temat jeden mechanik powiedział żeby pod żadnym pozorem nie zmieniać z mineralnego na syntetyk bo będzie ciekło z każdej strony a drugi szpec powiedział że jak najbardziej zmieniać a jeśli nawet pojawią się wycieki to wymienić uszczelkę lub oring i po problemie a silnik na pewno się od dźwięczy dłuższą bezawaryjną jazdą.