części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL] Wibracje przy hamowaniu

jaano
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 03 lut 2010, 22:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: jaano » 24 lut 2012, 14:30

ja też obstawiłbym przetoczenie tarcz - jest ona zebrana minimalnie własnei te jakies 0,02mm chyba że bicie jest wieksze.. ale takze rozkrecilbym zacisk i zerknal na te tulejki w zaciskach - sam je robilem u tokaża zaraz po kupnie auta bo jak dobrze pamietam dzwonily - może czas na nie zerknąć znowu..
Obrazek

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 24 lut 2012, 14:55

mdamian pisze:
Masa pisze:wszystko w granicach normy firmy bosch takze niemam pojecia poprostu staram sie nie hamować
daj do przetoczenia tarcze , nie może być takich wahań bo przy danych prędkościach tarcza wpadają w drgania , tak samo koła samochodu , czemu nie może być nawet 1grama różnicy w wyważeniu koła :?: :?: bo zacznie wpadać w drgania przy pewnej prędkości .
Wątpię aby odchyłki rzędu 0.01mm a druga 0.02 powodowały problem. Przetoczenie takich tarcz nie wyeliminuje takich odchyłek a może spowodować jeszcze większe. Jest to w granicach normy podawanych przez producentów tarcz hamulcowych. A jeśli ktoś miał choć trochę doczynienia z obróbką skrawaniem to osiągnięcie odchyłki mniejszej niż 0,01mm przez zdecydowaną większość tokarek jest nieosiągalne przy przetaczaniu takich elementów, a zdecydowania większość będzie miała większe odchyłki po przetoczeniu. O takiej dokładności i większej można mówić jeśli do obróbki metalu używa się precyzyjnych szlifierek a nie tokarki.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 lut 2012, 15:08

Brat w swojej A8 2 razy przetaczał tarcze, ja u siebie raz.. i w każdym przypadku po maks. 1tys. km problem bicia powracał. Dopiero po wymianie tarcz na nowe jest spokój.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 24 lut 2012, 15:47

gtfan pisze:po maks. 1tys. km problem bicia powracał. Dopiero po wymianie tarcz na nowe jest spokój.
popieram tylko że u mnie wytrzymały około 1.5 tyś km , wymiana na nowe wyeliminowała tą przypadłość ;-)

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 25 lut 2012, 11:32

Ja po przetoczeniu przejechałem już jakieś 5/6 tys. i żadnych powracających usterek nie zauważyłem. Zaznaczam tylko, że tarcze mam chyba jeszcze ori. Co pozostało mi do zrobienia to stukające zaciski ale one poza hałasem nie wprawiają auta w wibracje.
Dążenie do doskonałości.

roberth
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 09 maja 2010, 21:50
Lokalizacja: slask

Post autor: roberth » 14 mar 2012, 20:31

a jak amory

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 15 mar 2012, 23:08

Masa pisze:a co powiecie na to u mnie mam nowe tarcze nowe klocki nowe amory i nowe kompletne zawieszenie i dalej drga!!!!
a może koła do ważenia?

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 16 mar 2012, 16:14

koła mam wyważone a jakby nie były to by autem trzepało podczas jazdy a nie trzepie wczoraj odebrałem auto od mechanika sprawdził wszystko jeszcze raz i wszystko igła najlepsze jest to ze trzepie tylko prawym kołem ale jak mam zimne hamulce to nie trzepie a jak sie nagrzeją lepiej nie hamować ale te matoły z boscha nie wiem jak sprawdzali te tarcze ale chyba na zimnych :/

ahmar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 24 maja 2011, 22:47
Lokalizacja: chełm

Post autor: ahmar » 17 mar 2012, 07:17

nie przetaczaj tarcz idz do sklepu kup nowe tarczy wentylowanej nie przetoczysz pełna tak ale wentylowanej nie na bank tarcze

[ Dodano: 2012-03-17, 07:18 ]
jaką masz średnice tarczy?

Awatar użytkownika
bombowozista
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: E Ł K

Post autor: bombowozista » 18 mar 2012, 11:57

U mnie jak miałem stare tarcze było to samo. Założyłem nowe i dalej telepie (wszystko wyczyszczone podczas montażu). Koła wyważone (letnie i zimowe)
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 mar 2012, 16:22

bombowozista pisze:U mnie jak miałem stare tarcze było to samo. Założyłem nowe i dalej telepie (wszystko wyczyszczone podczas montażu). Koła wyważone (letnie i zimowe)
Dlatego ja dalej obstawiam że to wina zacisków ;-)

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 18 mar 2012, 17:34

sebos17 pisze:
bombowozista pisze:U mnie jak miałem stare tarcze było to samo. Założyłem nowe i dalej telepie (wszystko wyczyszczone podczas montażu). Koła wyważone (letnie i zimowe)
Dlatego ja dalej obstawiam że to wina zacisków ;-)
ze niby co mam z nimi zrobic??

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 mar 2012, 17:46

Masa, przeczytaj moje posty z drugiej strony. Powiem tylko jeszcze raz że nie dam sobie ręki uciąć że to wina zacisków, ale ja to tak diagnozuję na podstawie dwóch aut. U mnie w S8 zawsze jak tylko hamuję mocniej z większej prędkości telepie budą - w aucie wszystko było sprawdzane...
Dodam, że założone mam jeszcze oryginalne tarcze a klocki siedzą BOSCHa i zawsze jak hamuje mocniej z prędkości powyżej 140km/h telepie budą...
Zauważcie jeszcze, że nikt kto ma zaciski brembo nie ma takich problemów ;-)

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 19 mar 2012, 21:10

Witam
Mieszkam w Austrii i mam służbowego passata, pojawił się problem taki jak tutaj jest, dopiero na przeglądzie kiedy to diagnosta nie chciał mi go przedłużyć okazało się co jest. Łożysko koła, wprawdzie ja go w środku nie słyszałem ale dla niego pracowało zbyt głośno, kiedy wymienił je problem z biciem kierownicy przy hamowaniu ustał. Może i tutaj jest coś podobnego?

Awatar użytkownika
Masa
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 321
Rejestracja: 15 lip 2011, 19:56
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masa » 19 mar 2012, 21:33

no łożysko nie bo w czwartek odebrałem auto z warsztatu i wymienili mi piaste i nowe łożysko i zwrotnice wiec raczej nie to :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl