części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Drżenie silnika przy 1900-2000 obr/min

radar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2012, 22:45
Lokalizacja: Warszawa

[D3 04 4.2MPI ] Drżenie silnika przy 1900-2000 obr/min

Post autor: radar » 21 lut 2012, 23:12

Witam wszystkich. Jestem tu nowy, mam na imię Artur. Myślę, że jest tu wielu fascynatów i prawdziwych profesjonalistów jeśli chodzi o A8 i znajdę tu pomoc za co z góry serdecznie dziękuję.
Od kilku miesięcy jeżdżę Audi A8 2004 rok 4,2 benzyna (bez LPG). Zaobserwowałem drżenie silnika gdy dodaję gazu do 1900 obr/min bez względu na to czy stoję na biegu jałowym czy jadę. Drżenie jest dość mocne. Wcześniej wychodziły błędy sondy: zbyt uboga mieszanka, zbyt bogata mieszanka oraz: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem. Nastąpiła wymiana świec, wymiana przepływomierza, czyszczenie jakiejś przepustnicy, znaleziono jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Po tym wszystkim został tylko błąd: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem, drżenie zmniejszyło się o ok 30% ale nadal jest i to jest mocno wyczuwalne gdy jadę dobrej jakości drogą w zakresie obrotów od 1800 do 2000, potem ustaje lub zwiększa się częstotliwość drżenia i wrażenie jest takie, że to drżenie ustaje. Zaznaczam, że na postoju gdy dodaję gazu do 1800-1900 obrotów to drżenie także występuje więc wykluczam uszkodzenie opon, felg, zawieszenia. Dodam także, że na postoju, na wolnych obrotach gdy pozycja skrzyni biegów jest w pozycji PARKING wyczuwa się także nierówną pracę silnika.
Proszę pomóżcie bo mój fachowiec elektronik nie ma bardzo pomysłu.
Pozdrawiam.
RADAR

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 22 lut 2012, 08:55

najpierw sie przedstaw w odpowiednim dziale

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 22 lut 2012, 16:13

A czy to nie chodzi czasem o poduszkę pod silnikiem?
Podaj nr błędu.

radar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2012, 22:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: radar » 23 lut 2012, 00:01

Nie przedstawiłem się w odpowiednim dziale ponieważ jestem tu nowy i nie bardzo znam zasady, a więc nie jest to skutkiem mojego braku kultury lecz nieznajomości zasad :-( Jeśli chodzi o numer błędu to 1874. Za wszelką pomoc, jakieś sugestie będe bardzo zobowiązany.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 lut 2012, 11:00

radar pisze:Nie przedstawiłem się w odpowiednim dziale ponieważ jestem tu nowy i nie bardzo znam zasady, a więc nie jest to skutkiem mojego braku kultury lecz nieznajomości zasad :-(
Na początek napisz kilka słów tutaj:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

i będzie wszystko OK.

I tak masz duży + za poprawne nazwanie tematu - jest kilka osób tutaj które za Chiny Ludowe nie mogą pojąć po co są tagi i jak ich używać... trzymaj tak dalej a obędzie się bez żadnych dziwnych upomnień.

Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 23 lut 2012, 20:30

radar pisze: Jeśli chodzi o numer błędu to 1874.
Jeśli to jest P1874, to chodzi o czujnik momentu obrotowego, powinien być przy kolektorze.
Może kolektor jest pęknięty i są wibracje.

endrius233
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 08:44
Lokalizacja: Zabierzów

Post autor: endrius233 » 24 lut 2012, 17:02

Witam to nie jest żaden czujnik momentu obrotowego tylko wspornik momentu obrotowego, znajdujący się po prawej stronie silnika (z przodu).
Obstawiałbym raczej kończący się konwerter. Sprawdż ewentualnie jeszcze błędy w skrzyni.

radar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2012, 22:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: radar » 26 lut 2012, 23:16

Witam. Właśnie zamówiłem ten wspornik momentu obrotowego :-) , mam nadzieję, że po wymianie ustaną te wibracje. endrius233 napisałeś: "Obstawiałbym raczej kończący się konwerter. Sprawdż ewentualnie jeszcze błędy w skrzyni.", co to jest ten konwerter? Może wiesz gdzie on się znajduje i jaki jest jego koszt? Za odpowiedź będe bardzo zobowiązany.
Pozdrawiam wszystkich.

TROLU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 lut 2012, 17:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TROLU » 26 lut 2012, 23:19

konwerter jak domniemam chodziło inaczej o sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni biegów.. :)

radar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 sty 2012, 22:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: radar » 26 lut 2012, 23:39

"TROLU" dzięki za szybką odpowiedź, muszę to sprawdzić dokładnie co to jest ale załamię się jak będzie coś ze skrzynią :-(

[ Dodano: 2012-02-27, 00:12 ]
No tak, konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni.
Tylko, że auto drży nawet na postoju na biegu jałowym, tzn. gdy skrzynia jest w pozycji "P".
W takim razie czy to drżenie może być spowodowane przez skrzynię biegów?
Wszystkim bardzo z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl