[D3 04 4.2MPI ] Drżenie silnika przy 1900-2000 obr/min
[D3 04 4.2MPI ] Drżenie silnika przy 1900-2000 obr/min
Witam wszystkich. Jestem tu nowy, mam na imię Artur. Myślę, że jest tu wielu fascynatów i prawdziwych profesjonalistów jeśli chodzi o A8 i znajdę tu pomoc za co z góry serdecznie dziękuję.
Od kilku miesięcy jeżdżę Audi A8 2004 rok 4,2 benzyna (bez LPG). Zaobserwowałem drżenie silnika gdy dodaję gazu do 1900 obr/min bez względu na to czy stoję na biegu jałowym czy jadę. Drżenie jest dość mocne. Wcześniej wychodziły błędy sondy: zbyt uboga mieszanka, zbyt bogata mieszanka oraz: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem. Nastąpiła wymiana świec, wymiana przepływomierza, czyszczenie jakiejś przepustnicy, znaleziono jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Po tym wszystkim został tylko błąd: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem, drżenie zmniejszyło się o ok 30% ale nadal jest i to jest mocno wyczuwalne gdy jadę dobrej jakości drogą w zakresie obrotów od 1800 do 2000, potem ustaje lub zwiększa się częstotliwość drżenia i wrażenie jest takie, że to drżenie ustaje. Zaznaczam, że na postoju gdy dodaję gazu do 1800-1900 obrotów to drżenie także występuje więc wykluczam uszkodzenie opon, felg, zawieszenia. Dodam także, że na postoju, na wolnych obrotach gdy pozycja skrzyni biegów jest w pozycji PARKING wyczuwa się także nierówną pracę silnika.
Proszę pomóżcie bo mój fachowiec elektronik nie ma bardzo pomysłu.
Pozdrawiam.
RADAR
Od kilku miesięcy jeżdżę Audi A8 2004 rok 4,2 benzyna (bez LPG). Zaobserwowałem drżenie silnika gdy dodaję gazu do 1900 obr/min bez względu na to czy stoję na biegu jałowym czy jadę. Drżenie jest dość mocne. Wcześniej wychodziły błędy sondy: zbyt uboga mieszanka, zbyt bogata mieszanka oraz: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem. Nastąpiła wymiana świec, wymiana przepływomierza, czyszczenie jakiejś przepustnicy, znaleziono jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Po tym wszystkim został tylko błąd: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem, drżenie zmniejszyło się o ok 30% ale nadal jest i to jest mocno wyczuwalne gdy jadę dobrej jakości drogą w zakresie obrotów od 1800 do 2000, potem ustaje lub zwiększa się częstotliwość drżenia i wrażenie jest takie, że to drżenie ustaje. Zaznaczam, że na postoju gdy dodaję gazu do 1800-1900 obrotów to drżenie także występuje więc wykluczam uszkodzenie opon, felg, zawieszenia. Dodam także, że na postoju, na wolnych obrotach gdy pozycja skrzyni biegów jest w pozycji PARKING wyczuwa się także nierówną pracę silnika.
Proszę pomóżcie bo mój fachowiec elektronik nie ma bardzo pomysłu.
Pozdrawiam.
RADAR
Na początek napisz kilka słów tutaj:radar pisze:Nie przedstawiłem się w odpowiednim dziale ponieważ jestem tu nowy i nie bardzo znam zasady, a więc nie jest to skutkiem mojego braku kultury lecz nieznajomości zasad :-(
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
i będzie wszystko OK.
I tak masz duży + za poprawne nazwanie tematu - jest kilka osób tutaj które za Chiny Ludowe nie mogą pojąć po co są tagi i jak ich używać... trzymaj tak dalej a obędzie się bez żadnych dziwnych upomnień.
Pozdrawiam, FOSS
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 cze 2010, 08:44
- Lokalizacja: Zabierzów
Witam. Właśnie zamówiłem ten wspornik momentu obrotowego :-) , mam nadzieję, że po wymianie ustaną te wibracje. endrius233 napisałeś: "Obstawiałbym raczej kończący się konwerter. Sprawdż ewentualnie jeszcze błędy w skrzyni.", co to jest ten konwerter? Może wiesz gdzie on się znajduje i jaki jest jego koszt? Za odpowiedź będe bardzo zobowiązany.
Pozdrawiam wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich.
"TROLU" dzięki za szybką odpowiedź, muszę to sprawdzić dokładnie co to jest ale załamię się jak będzie coś ze skrzynią :-(
[ Dodano: 2012-02-27, 00:12 ]
No tak, konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni.
Tylko, że auto drży nawet na postoju na biegu jałowym, tzn. gdy skrzynia jest w pozycji "P".
W takim razie czy to drżenie może być spowodowane przez skrzynię biegów?
Wszystkim bardzo z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-02-27, 00:12 ]
No tak, konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni.
Tylko, że auto drży nawet na postoju na biegu jałowym, tzn. gdy skrzynia jest w pozycji "P".
W takim razie czy to drżenie może być spowodowane przez skrzynię biegów?
Wszystkim bardzo z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.