Strach przed chipem
Nie chciałbym dolewać oliwy do ognia ale....
ścigałem się swoim D3 z kolegą który ma A6 C6 3.0TDI (tip + quattro) z całkiem sporym "cipem"....
ze startu zatrzymanego zjadł mnie w całości i wyskoczył o dwie długości samochodu... na mojej 3-ce przestał uciekać i pod jej koniec byliśmy już łeb-w-łeb.... po wrzuceniu 4-ki oglądałem go już w lusterku wstecznym i na tym mocne 3.0TDI skończyło "kozakowanie"... po wrzuceniu 5-ki był już tak daleko, że puściłem gaz i hamując silnikiem rozpocząłem wytracanie prędkości.
Przykład drugi....
kilka ładnych lat temu miałem Omegę Kombi 2.5V6 (PB/LPG, manual) dłubniętą przez Irmscher'a na 197KM..... tym autem na niemieckiej autostradzie ganiałem się z Niemcem który jechał fabryczną A6 C6 3.0TDI (dopiero co zaczęli ją produkować)...... Niemiec był wyraźnie zniesmaczony moim towarzystwem więc na długiej prostej podjął próbę ucieczki..... noi przy 235km/h przestał uciekać :-P
Resztę pozostawię bez komentarza 8-)
ścigałem się swoim D3 z kolegą który ma A6 C6 3.0TDI (tip + quattro) z całkiem sporym "cipem"....
ze startu zatrzymanego zjadł mnie w całości i wyskoczył o dwie długości samochodu... na mojej 3-ce przestał uciekać i pod jej koniec byliśmy już łeb-w-łeb.... po wrzuceniu 4-ki oglądałem go już w lusterku wstecznym i na tym mocne 3.0TDI skończyło "kozakowanie"... po wrzuceniu 5-ki był już tak daleko, że puściłem gaz i hamując silnikiem rozpocząłem wytracanie prędkości.
Przykład drugi....
kilka ładnych lat temu miałem Omegę Kombi 2.5V6 (PB/LPG, manual) dłubniętą przez Irmscher'a na 197KM..... tym autem na niemieckiej autostradzie ganiałem się z Niemcem który jechał fabryczną A6 C6 3.0TDI (dopiero co zaczęli ją produkować)...... Niemiec był wyraźnie zniesmaczony moim towarzystwem więc na długiej prostej podjął próbę ucieczki..... noi przy 235km/h przestał uciekać :-P
Resztę pozostawię bez komentarza 8-)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2012, 23:39 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk
jest dokładnie tak jak FOSS pisze - kumpel miał golfa III zmodował dziada dosyć konkretnie - miał ok 220 KM i mnóstwo przeróbek typu - zawieszenie hamulce doloty coolery itp.... niepozorny golfik przy starcie drapał niemożlliwie i tylko sadza szła z rury :mrgreen: - jednak na trójce szedłem z nim juz równo a potem widziałem go w lusterku ...
jednak prawda jest taka ze tak na maxa zrobiona jednostka jak jest mocna deptana po prosu pada!
i tak tez się stało u mojego kumpla - motor poszedł na szrot - a on teraz kombinuje jak tu zrobić 250 KM .... iteż się liczy z tym ze padnie...
jednak uwielbia to uczucie(a jest naprawde fajne) jak stoisz na światłach z A8 albo BMW7 i na starcie gość widzy tylko kłęby dymu z rury i se myśli o kur...... co to jest???
jednak prawda jest taka ze tak na maxa zrobiona jednostka jak jest mocna deptana po prosu pada!
i tak tez się stało u mojego kumpla - motor poszedł na szrot - a on teraz kombinuje jak tu zrobić 250 KM .... iteż się liczy z tym ze padnie...
jednak uwielbia to uczucie(a jest naprawde fajne) jak stoisz na światłach z A8 albo BMW7 i na starcie gość widzy tylko kłęby dymu z rury i se myśli o kur...... co to jest???
A8>eSka
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
ja mam swojego pascia podlubanego na 180KM i daje rade. W sumie to trzeba tylko pilnowac zeby wszystko bylo sprawne, chiptuning zmniejsza margines błedu.
Niestety wiecej niz te 180KM sie nie da, na wiecej trzeba zmieniac turbine.
Niestety wiecej niz te 180KM sie nie da, na wiecej trzeba zmieniac turbine.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Z jakim silnikiem ten Passat ?? Chyba nie 1.9TDI :?: :?: :mrgreen:szeryfisch pisze:ja mam swojego pascia podlubanego na 180KM
No i ty kolega Foss daje przykład i to silnik 3.0TDi czyli prawie o 2 razy większa pojemność niż owy Passat 1.9TDI , 3.0TDI dało radę 235km/h się rozpędzić , ale kolega Pietro wyciska z Passata 110km :mrgreen: 240km/h :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Parodia .FOSS pisze:Przykład drugi....
kilka ładnych lat temu miałem Omegę Kombi 2.5V6 (PB) dłubniętą przez Irmscher'a na 197KM..... tym autem na niemieckiej autostradzie ganiałem się z Niemcem który jechał fabryczną A6 C6 3.0TDI (dopiero co zaczęli ją produkować)...... Niemiec był wyraźnie zniesmaczony moim towarzystwem więc na długiej prostej podjął próbę ucieczki..... noi przy 235km/h przestał uciekać :-P
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Pietro pisze:fakt ze kreci do pełnych 5 tysiecy no ale na krotko to mu nie zaszkodzi:)
Diesla kręcić do 5k obr/min i mówisz że mu to nie szkodzi :?: :?:
To czemu Fabrycznie tyle auto się nie kręci skoro to mu nie szkodzi :?:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Pietro, Nie mówię że wyjdą , ale mogą wyjść ;-)
Po coś producent samochodów ogranicza w niektórych autach obroty silnika , ponieważ podzespoły mogą nie wytrzymać takich obciążeń .
Ciekawi mnie co powie właściciel pojazdu jak będzie musiał wywalić z 10kzł na naprawę auta ??
No ale skoro sam go chipował to jest chyba świadom ryzyka , co może się stać ??
W chipowanym BMW e46 co miałem przyjemność nim śmigać , nie przekraczałem nim 4tyś obr . W pewnym momencie silnik stracił moc . Okazało się że jakaś łopatka z kolektora ssącego się oderwała i wpadła pomiędzy tłoki , a zawory (tak mówił mechanik) .
Naprawa miała wyjść około 12tyś zł .
Diagnoza była prosta , przez chip .
Ale czytałem w "AŚ" że to jest akurat przypadłość tych silników BMW , że co mądrzejszy mechanik wyciąga właśnie ową blaszkę żeby nie napsociła ;-)
Po coś producent samochodów ogranicza w niektórych autach obroty silnika , ponieważ podzespoły mogą nie wytrzymać takich obciążeń .
Ciekawi mnie co powie właściciel pojazdu jak będzie musiał wywalić z 10kzł na naprawę auta ??
No ale skoro sam go chipował to jest chyba świadom ryzyka , co może się stać ??
W chipowanym BMW e46 co miałem przyjemność nim śmigać , nie przekraczałem nim 4tyś obr . W pewnym momencie silnik stracił moc . Okazało się że jakaś łopatka z kolektora ssącego się oderwała i wpadła pomiędzy tłoki , a zawory (tak mówił mechanik) .
Naprawa miała wyjść około 12tyś zł .
Diagnoza była prosta , przez chip .
Ale czytałem w "AŚ" że to jest akurat przypadłość tych silników BMW , że co mądrzejszy mechanik wyciąga właśnie ową blaszkę żeby nie napsociła ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk
dokładnie tak jest - taki sam przypadek opisywany przeze mnie kolega miał...mdamian pisze:Po coś producent samochodów ogranicza w niektórych autach obroty silnika , ponieważ podzespoły mogą nie wytrzymać takich obciążeń .
Ciekawi mnie co powie właściciel pojazdu jak będzie musiał wywalić z 10kzł na naprawę auta ??
No ale skoro sam go chipował to jest chyba świadom ryzyka , co może się stać ??
jak ktoś chce moc i to dużą a potem depta podłogę wrecz wgniatając tak się to kończy
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 19:15 przez martinezzg, łącznie zmieniany 1 raz.
A8>eSka
Bzduramdamian pisze:W chipowanym BMW e46 co miałem przyjemność nim śmigać , nie przekraczałem nim 4tyś obr . W pewnym momencie silnik stracił moc . Okazało się że jakaś łopatka z kolektora ssącego się oderwała i wpadła pomiędzy tłoki , a zawory (tak mówił mechanik) .
Naprawa miała wyjść około 12tyś zł .
Diagnoza była prosta , przez chip .
Ale czytałem w "AŚ" że to jest akurat przypadłość tych silników BMW , że co mądrzejszy mechanik wyciąga właśnie ową blaszkę żeby nie napsociła ;-)
Soft tutaj nie miał nic do tego,klapki czy to w BMW czy AUDI nowych
Po prostu się urywają i robia szkody masakryczne..
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 19:16 przez TROLU, łącznie zmieniany 1 raz.
TROLU, przeczytaj dokładnie mój post ten co żeś zacytował , szczególnie 2 ostatnie linijki :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
To co , czyli dobrze napisali w AŚ , że BMW e46 1.8TDI ma taką przypadłość z tym kolektorem ssącym ??TROLU pisze:Wiem ale napisałeś że wyczytałeś w AŚ
A ja Ci uświadamiam bo zajmuje się tymi tematami od kilku lat
Duże koszta by były żeby tą blaszkę wywalić z auta :?: :?:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.