części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Łożysko koła


bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

[D3 ALL ] Łożysko koła

Post autor: bunga bunga » 19 kwie 2012, 20:50

Witam.

Jak w temacie. Wyje mi łożysko w piaście prawy przód. Mam pytanie w związku z wymianą. Jak powinno się wymieniać zgodnie ze sztuką? Jedno łożysko czy dwa? W obu przednich piastach. Jakie firmy oprócz SKF polecacie? Albo inaczej, jakiej firmy nie polecacie? Jakie są przybliżone koszta robocizny i czy ustawia się po tym zbieżność?

8-)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 12:13 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 19 kwie 2012, 21:11

Łożyska najlepiej wymienić obydwa na piaście. Nie musisz wymieniać na obydwu kołach. Jeśli chodzi o zbieżność to nie powinno się nić zmienić.
Dążenie do doskonałości.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 19 kwie 2012, 21:35

Tzn kupuję "piastę" przykręcaną na cztery śruby.

http://moto.allegro.pl/lozysko-kola-prz ... 25331.html

Także już w niej jest komplet łożysk na jedno koło? A jaki koszt robocizny poza ASO?

8-)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2012, 20:29 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 19 kwie 2012, 22:04

Chyba tak. Już w D2 po FL łożyska były chyba razem z piastą. Co do cennika to może być on bardzo zróżnicowany. Ja akurat mam sąsiada mechanika więc mam łatwiej i taniej. Myślę że jednak koszt nie powinien być powalający.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 20 kwie 2012, 11:33

w D3 4.2 łożysko kupuje się z piastą nie ma oddzielnie łożysk

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 20 kwie 2012, 12:15

A koszt robocizny? Od - do?

8-)

JIMM

Post autor: JIMM » 20 kwie 2012, 12:28

Serrgiusz pisze:A koszt robocizny? Od - do?
ja zapłaciłem jakiś czas temu za piastę z łożyskiem i robociznę 400zł - wymieniałem prawy przód.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 20 kwie 2012, 12:30

No też mi tak z kalkulacji wychodzi. SKF 270 + wymiana 80-150.

8-)

JIMM

Post autor: JIMM » 20 kwie 2012, 12:32

daro72 pisze:Łożyska najlepiej wymienić obydwa na piaście.
o czym piszesz :?: bo nie wiem :?: piasta jest przykręcana na cztery śruby pod tarczą hamulcową do aluminiowego pionowego elementu stanowiącego połączenie wszystkich wahaczy i stanowi komplet z łożyskiem i nie ma innego dodatkowego 8-) w kołach przednich.................a w tylnych podobnie tylko inny rozmiar piasty 8-)
podobny temat już był:
http://www.a8team.pl/topics15/4773,15.htm

[ Dodano: 2012-04-20, 12:39 ]
Serrgiusz pisze:Jak powinno się wymieniać zgodnie ze sztuką? Jedno łożysko czy dwa?
wymieniasz tą stronę która wyje...i jest to piasta...nie wymienia się parami i nie ma takiej konieczności.

[ Dodano: 2012-04-20, 12:41 ]
daro72 pisze:Jeśli chodzi o zbieżność to nie powinno się nić zmienić.
i się nie zmienia ponieważ wystarczy tylko rozpiąć dolny wahacz :-P

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 20 kwie 2012, 12:47

I o taką odpowiedź chodziło. Dziękuję.

8-)

arektoporski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 14 mar 2011, 20:57
Lokalizacja: Gdynia/Floro

Post autor: arektoporski » 22 kwie 2012, 20:36

Ja jednak wymienilbym obie strony ,jestem zwolennikiem wymian kompletow :) ale to moja opinja , ja wymienilem sam prawa i lewa strone ,wymiana banalnie prosta 4 sruby na (sloneczko) dostep do malej prasy i po klopocie ,przy wciskaniu nowego lozyska uwazaj na czarny pasek w okolo lozyska bo ci abs nie zadziala jak go uszkodzisz

pozdro
Arek
Moj Retrofit :)

Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka :) ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN

ROBIE
RSE DVD

PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?

JIMM

Post autor: JIMM » 22 kwie 2012, 20:57

arektoporski pisze:wymiana banalnie prosta 4 sruby na (sloneczko) dostep do malej prasy i po klopocie ,przy wciskaniu nowego lozyska uwazaj na czarny pasek w okolo lozyska bo ci abs nie zadziala jak go uszkodzisz
o czym kolego piszesz....jaka prasa i jakie wyciskanie :?:- wszystko idzie delikatnie małym młoteczkiem do okoła.......no chyba że takie zapieczone.
Obrazek
Obrazek

arektoporski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 14 mar 2011, 20:57
Lokalizacja: Gdynia/Floro

Post autor: arektoporski » 23 kwie 2012, 12:31

mlotek jest ok :) ja wole prase ,eliminuje rysyko uszkodzenia tak czy inaczej ,jeden woli blondynki a drogi szatynki :) pozdro

Arek
Moj Retrofit :)

Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka :) ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN

ROBIE
RSE DVD

PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 23 kwie 2012, 16:07

Czy nie powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym?

arektoporski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 14 mar 2011, 20:57
Lokalizacja: Gdynia/Floro

Post autor: arektoporski » 23 kwie 2012, 17:59

Śruby z łbem kulistym 4 stk.
- Należy wymienić
- 80 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Sruba kołnierzow
momentem 200 Nm. + obrócić śrubę kołnierzową o 180°

jak dobrze sprawdzilem :) a jak bylo by zle to prosze o poprawienie
Moj Retrofit :)

Tylna klapa el. ,Dociagi ,Tylne drzwi rolety el. ,Hak holowniczy ,Webasto T90 ,TPMS ,Kierownica F1 (lopatki) ,Brama garazowa ,Kamera Cofania ,TV ,AMI ,Asystent Pasa ,Lodowka :) ,Zderzak S8 po lifcie ,Asystent Toru Jazdy, zmiana BOSE na BANG&OLUFSEN

ROBIE
RSE DVD

PLAN
szukam podpowiedzi , co jeszcze moge zrobic ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl