![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Rozrząd AQF wymiana i małe problemy
[D2 00 4.2PB/LPG ] Rozrząd AQF wymiana i małe problemy
Witam
Jest to jeden z moich pierwszych postów.
Potrzebuję informacji w którym miejscu wkręcić blokadę wału korbowego. Widziałem już kilka opisów wymiany rozrządu w 4.2 i najbardziej przypomina to wymianę w ASG. Ale nie mogę znaleźć tego otworu do wkręcenia blokady.
Jakby ktoś miał jakieś serwisówki na temat wymiany w AQF będę bardzo wdzięczny
szczególnie momenty dokręcenia śrub.
Chyba ze wszystko pokrywa się z tym opisem
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=108758
Jeszcze pytanie czy ciężko zdjąć koła z wałków rozrządu, mam uniwersalny ściągacz i nie wiem czy z tym podchodzić.
Dodatkowo czeka mnie wymiana rurki od chłodnicy oleju ale to już pikuś.
Jest to jeden z moich pierwszych postów.
Potrzebuję informacji w którym miejscu wkręcić blokadę wału korbowego. Widziałem już kilka opisów wymiany rozrządu w 4.2 i najbardziej przypomina to wymianę w ASG. Ale nie mogę znaleźć tego otworu do wkręcenia blokady.
Jakby ktoś miał jakieś serwisówki na temat wymiany w AQF będę bardzo wdzięczny
szczególnie momenty dokręcenia śrub.
Chyba ze wszystko pokrywa się z tym opisem
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 1&t=108758
Jeszcze pytanie czy ciężko zdjąć koła z wałków rozrządu, mam uniwersalny ściągacz i nie wiem czy z tym podchodzić.
Dodatkowo czeka mnie wymiana rurki od chłodnicy oleju ale to już pikuś.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Tak sam chce zmienic w sumie to zadnej filozofi nie ma. Blokady kupilem (na wal i głowice) do tego sciagacz i trzeba sciagnac koła gorne(wystarczy poluzowac zeby mozna bylo nimi obracac). Zlozyc rozrzad i dokrecic koła glowic przy zalozonej blokadzie. Po to sie wlasnie sciaga kola zeby nie bylo mozliwosci ze kolo jest przesuniete o pol zabka wzgledem wału korbowego.
Generalnie prosta sprawa, tylko sie zastanawiam bo w tym abz nie ma blokad a na tej stronie z asg jest wszystko jak powinno byc.
Teraz juz chyba wiem co i jak. kwestia tej sruby do blokady wału no i moment dokrecania kół do wałków rozrzadu
[ Dodano: 2012-04-27, 23:51 ]
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF
Jeszcze jakby mi ktos wytlumaczył gdzie tego otworu szukac i dalej te momenty
Generalnie prosta sprawa, tylko sie zastanawiam bo w tym abz nie ma blokad a na tej stronie z asg jest wszystko jak powinno byc.
Teraz juz chyba wiem co i jak. kwestia tej sruby do blokady wału no i moment dokrecania kół do wałków rozrzadu
[ Dodano: 2012-04-27, 23:51 ]
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF
Jeszcze jakby mi ktos wytlumaczył gdzie tego otworu szukac i dalej te momenty
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Dużo nie pomogę ale załączam fotkę
![Obrazek]()
Tutaj jest fotostory wymiany rozrządu w V8 i w połowie widać gdzie umieszczona jest ta śruba. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=108758
![Obrazek]()
Tutaj jest fotostory wymiany rozrządu w V8 i w połowie widać gdzie umieszczona jest ta śruba. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=108758
Czyli zgodnie z powyższą fotką z elsy, śruba ta znajduje się za poduchą silnika.Teraz czas na wkręcenie śruby blokującej (ustalającej) wał korbowy.Najpierw zakładamy blokadę na wałki rozrządu.Taka długa blacha z otworami.Jej zdjęcie będzie za chwilę.Śrubę wkręcamy z lewej strony bloku cylindrów (od kierowcy).Otwór na nią znajduje się zaraz za poduchą silnika.Najpierw wykręcamy zaślepkę na imbus chyba 8 mm,a następnie w to miejsce wkręcamy śrubę.Ma iść lekko palcami do połowy,później jest opór,ale nie duży.Raczej lekko się wkręca grzechotką.Palcami cała nie wejdzie.
nie przesadzaj....ABZ 299KM czterozaworowy tak daleko technicznie nie odstaje od pięciozaworowego AQF 310KM....rozrząd na prawdę wiele się nie różni...jak masz konkretne pytanie to dzwoń http://www.auto-mik.pl/index.php5 , 81 7522848uszek pisze:to jeszcze calkiem inny rozrzad
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Tu jest wszystko po Angielsku:
http://www.sendspace.pl/file/9e16e25d5c71cd2075f8441
A tu po Polsku:
http://www.sendspace.pl/file/ff5bc536aa7ef572df0473b
http://www.sendspace.pl/file/9f0bfe7d2ef39ba5bca9c03
http://www.sendspace.pl/file/99ddc885ca5070f314f1b0e
Pobierz sobie wszystko, może coś się z tego przyda. ;-)
http://www.sendspace.pl/file/9e16e25d5c71cd2075f8441
A tu po Polsku:
http://www.sendspace.pl/file/ff5bc536aa7ef572df0473b
http://www.sendspace.pl/file/9f0bfe7d2ef39ba5bca9c03
http://www.sendspace.pl/file/99ddc885ca5070f314f1b0e
Pobierz sobie wszystko, może coś się z tego przyda. ;-)
Po prostu silnik 4.2V8 po lifcie jest inny niż ten przed liftem... i w po-lifcie jest ta duża blokada z przodu blokująca oba wałki jednocześnie a w przed lifcie są dwie okrągłe blokady, każda na jeden wałek, jedna z przodu a druga z tyłu w miejscu czujników Halla (nie wiem czy dobrze pamiętam bo przed-lifta nigdy nie miałem więc jak z tym przed-liftem coś pomieszałem to niech mnie ktoś poprawi).uszek pisze:Chodzi mi o to ze w abz nie ma miejsca na blokady i troche inaczej jest pasek ulozony...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zeby rozrzad ustawić, jesli sie bedzie zgadzało na nowym pasku wszystko to nie bede sciagal ale jesli nie to trzeba bedziericov6 pisze:poco chcesz zdejmować koła wałków
A po to sie to robi, wytlumacze na prostszym przykladzie. Masz na kazdym kole 3 zeby, pasek oczywiscie tez posiada odpowiednie zeby i duzo mniej. Na starym pasku wystarczy ze byl naciagniety, krotszy wszystko jedno, było wszystko ok blokady sie zgadzaly znaki na wale korbowym tez. Na nowym pasku jest juz inaczej jeden wałek jest przesuniety wzgledem drugiego o pol cm na przylgni paska. I co teraz... Jedyna mozliwosc to ustawic wałki dobrze(na blokadzie), wczesniej zrzucic koło zebate z wałka i naciagnac pasek jak ma byc a nastepnie przykrecic koło w odpowiedniej pozycji .
Po to sie sciaga koła zeby nie kombinowac jak gosc w tym abz