[D3 04 4.2MPI ] Alufelgi 20 " jakie opony
[D3 04 4.2MPI ] Alufelgi 20 " jakie opony
Witam Koledzy i Koleżanki zakupiłem do swojej ósemki alufelgi 20 " od s8 . Niestety ze słabymi oponami i musze je jak najszybciej wymienic. mam problem bo nie wiem jakie opony kupić . Obecnie sa na tych felgach 265/35/20 czyli takie jak orginalnie w s8 . Kiedyś podobno audi wypuszczało je na 255/35/20 a teraz 265 i 275 . Poprzednio miałem 19 calowe 255/40/19 i lżej mi sie jeździło wspomaganie chodziło lepiej wiem ze audi po lifcie ma lepsze wspomaganie wiec nie ma znaczenia jakie opony ale niestety ja nie mam po lifcie i ciezko sie kreci w porownaniu do lifta .
Czy dałoby rade założyć takie opony 255/40/20 ? czy przy 20 calowych tylko 35 profil pasuje? na 40 profilu lepiej by sie jezdziło ale nie wiem czy opona nie zachaczy o wachacz.
Mam też taka opcje :
http://moto.allegro.pl/nowe-lato-falken ... 06383.html
co sadzicie o tych oponach FALKEN dobra firma czy szukac np PIRELI ?
prosze o konkretne odpowiedzi i bardzo dziekuje za pomoc
Czy dałoby rade założyć takie opony 255/40/20 ? czy przy 20 calowych tylko 35 profil pasuje? na 40 profilu lepiej by sie jezdziło ale nie wiem czy opona nie zachaczy o wachacz.
Mam też taka opcje :
http://moto.allegro.pl/nowe-lato-falken ... 06383.html
co sadzicie o tych oponach FALKEN dobra firma czy szukac np PIRELI ?
prosze o konkretne odpowiedzi i bardzo dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 04 maja 2012, 16:00 przez kris28061, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam ósemeczke przed liftem. I na 20 cali szła tam oponka 255/35/20. Ósemeczki po lifcie powinny mieć 275/35/20. Ja aktualnie mam aluska 20 cali i oponke na tym 255/40/20 Pirelli PZERO i wszytko jest OK. Wchodzi prawie że na styk.
265/40/20 wątpię żeby weszła bo to się jakoś procentowo oblicza. Ale nawet jak by siadło to bez sensu bo producent przed liftem zaleca 255. Co prawda profil na 35 ale na profilu 40 lepiej się śmiga. NA 35 dwa razy spawałem felge bo tak się krzywiły że trza było rozcinać. Na 40 śmigam drugi sezon i aluski nie widziały prostowania .
265/40/20 wątpię żeby weszła bo to się jakoś procentowo oblicza. Ale nawet jak by siadło to bez sensu bo producent przed liftem zaleca 255. Co prawda profil na 35 ale na profilu 40 lepiej się śmiga. NA 35 dwa razy spawałem felge bo tak się krzywiły że trza było rozcinać. Na 40 śmigam drugi sezon i aluski nie widziały prostowania .
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk
Dokładnie taki właśnie mam zestaw i jeździ się w miarę przyjemnie... komfort jak to na 20-tkach i jak to na sportowym, obnizonym i utwardzonym zawieszeniu ale na tym samym zestawie (rozmiar felgi i opony) jeździłem już kilka sezonów także swoimi poprzednimi 8-kami (A8 D2 i S8 D2) i jak do tej pory, na szczęście, żadnej felgi nie połamałem... ale uważać trzeba i po dziurach i krawężnikach lepiej się powolnie lansować ;-)martinezzg pisze:nie wiem czy czasem FOSS nie śmiga na 20 255/35 ale verdesteiny? zapytaj go jak się jeździ na takim zestawie...
Już o tym pisałem wielokrotnie więc może najpierw używaj szukajki...kris28061 pisze:Interesuje mnie czy profil 40 by wszedl czyli 265/40/20 albo 255/40/20 lzej by sie krecilo i wieksza amortyzacja.?
poprawne rozmiary opon dla D3 to:
A8 D3 preFL → 255/35R20
A8 D3 FL → 275/35R20
S8 D3 → 265/35R20
Dla Twojego auta które jest przed-liftowe właściwy rozmiar opony to 255/35R20...
średnica tego koła to 686,5mm...
koło w rozmiarze 255/40R20 ma wysokość 712mm czyli jest 25,5mm wyższe (różnica w prędkości 3,58%)...
koło w rozmiarze 265/40R20 jest jeszcze wyższe i ma wysokość 720mm czyli o 33,5mm więcej niż rozmiar podstawowy (różnica w prędkości 4,65% co jest już poza wartościami dopuszczalnymi)...
co więcej oba koła które chcesz założyć są większe także od największego oryginalnego rozmiaru modelu D3 czyli tego z modelu po liftingu (275/35R20).
Popieram w pełni... Osobiście uważam, że rozmiar 255/40R20 i tym bardziej 265/40R20 nie są wskazane do D3 ani przed liftem ani po lifcie.EVAN pisze:Ale kombinujecie z tymi rozmiarami. Producent celowo podaje rozmiary, żeby sie do nich stosować. profil 40 jest za wysoki dla A8 i tyle ;-)
Ale jak już kolega ma takie ciśnienie na poszukiwanie większego komfortu to jedyne co mogę zaproponować to albo założenie kół w rozmiarze po-liftowym (275/35R20) albo rezygnacja z felg 20" na rzecz mniejszych 19" albo 18" i założenie na nie opon w rozmiarze fabrycznym dla modelu przed liftem czyli odpowiednio 255/40R19 albo 255/45R18.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam po czasie . Dziekuje za podpowiedzi dzwonilem do kilku serwisow i czytalem wasze opinie. W serwisach mowia ze dedykowana opona pod 20" to 265/35/20 lub 275/35/20 . O 255 nic nie mowili. Zalozylem 265/35/20 yokohame i jezdzi sie ok. Wystraszylem sie bo stare opony mialy po 2 mm i jezdzilo sie jak na samej feldze teraz jest ok . Dziekuje za podpowiedzi
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk
http://www.oponeo.pl/wybierz-opony
były w zeszłym tygodniu w dziale rewelacja tygodnia
ale częst są takie promocje u nich:) a za 265 to trzeba ok 1200 wydać za sztukę
były w zeszłym tygodniu w dziale rewelacja tygodnia
ale częst są takie promocje u nich:) a za 265 to trzeba ok 1200 wydać za sztukę
A8>eSka
O 255/35 nic nie mówili bo kierują się katalogami a nie wiedzą praktyczną...kris28061 pisze:dzwonilem do kilku serwisow i czytalem wasze opinie. W serwisach mowia ze dedykowana opona pod 20" to 265/35/20 lub 275/35/20 . O 255 nic nie mowili.
a ten rozmiar w D3-kach był fabrycznie stosowany w modelach przed-liftowych... zresztą wystarczy sprawdzić na wlepce pod klapką wlewu paliwa - ja ten rozmiar mam tam opisany ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-