martinezzg pisze:nie wiem czy czasem FOSS nie śmiga na 20 255/35 ale verdesteiny? zapytaj go jak się jeździ na takim zestawie...
Dokładnie taki właśnie mam zestaw i jeździ się w miarę przyjemnie... komfort jak to na 20-tkach i jak to na sportowym, obnizonym i utwardzonym zawieszeniu ale na tym samym zestawie (rozmiar felgi i opony) jeździłem już kilka sezonów także swoimi poprzednimi 8-kami (A8 D2 i S8 D2) i jak do tej pory, na szczęście, żadnej felgi nie połamałem... ale uważać trzeba i po dziurach i krawężnikach lepiej się powolnie lansować ;-)
kris28061 pisze:Interesuje mnie czy profil 40 by wszedl czyli 265/40/20 albo 255/40/20 lzej by sie krecilo i wieksza amortyzacja.?
Już o tym pisałem wielokrotnie więc może najpierw używaj szukajki...
poprawne rozmiary opon dla D3 to:
A8 D3 preFL → 255/35R20
A8 D3 FL → 275/35R20
S8 D3 → 265/35R20
Dla Twojego auta które jest przed-liftowe właściwy rozmiar opony to 255/35R20...
średnica tego koła to 686,5mm...
koło w rozmiarze 255/40R20 ma wysokość 712mm czyli jest 25,5mm wyższe (różnica w prędkości 3,58%)...
koło w rozmiarze 265/40R20 jest jeszcze wyższe i ma wysokość 720mm czyli o 33,5mm więcej niż rozmiar podstawowy (różnica w prędkości 4,65% co jest już poza wartościami dopuszczalnymi)...
co więcej oba koła które chcesz założyć są większe także od największego oryginalnego rozmiaru modelu D3 czyli tego z modelu po liftingu (275/35R20).
EVAN pisze:Ale kombinujecie z tymi rozmiarami. Producent celowo podaje rozmiary, żeby sie do nich stosować. profil 40 jest za wysoki dla A8 i tyle ;-)
Popieram w pełni... Osobiście uważam, że rozmiar 255/40R20 i tym bardziej 265/40R20 nie są wskazane do D3 ani przed liftem ani po lifcie.
Ale jak już kolega ma takie ciśnienie na poszukiwanie większego komfortu to jedyne co mogę zaproponować to albo założenie kół w rozmiarze po-liftowym (275/35R20) albo rezygnacja z felg 20" na rzecz mniejszych 19" albo 18" i założenie na nie opon w rozmiarze fabrycznym dla modelu przed liftem czyli odpowiednio 255/40R19 albo 255/45R18.