części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 24 mar 2012, 20:21

Tzn, że zgodnie z zaleceniami producenta tarcza jest dobra. Poniżej 28 mm była by bezużyteczna. A to znaczy, że masz 1 mm do wykorzystania. Tylko załóż nowe klocki do tych tarcz.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 25 mar 2012, 11:21

moim zdaniem szkoda zabawy, bo i tak toczone tarcze zaraz zaczna bic

Awatar użytkownika
MeglieS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:18
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: MeglieS8 » 14 maja 2012, 23:30

Będę zakładać zaciski brembo do mojej 98r S8 i muszę kupić nowe tarcze 345mm,pytanie o opinie jakiej firmy kupić?mam okazje tarcze brembo dwie za 400zł i też jeszcze jedną ofertę orginalne dwie za 550zł proszę o pomoc bo nie chcę kupić aby po paru tysiącach się pogieły.A czy wiecie ile płynu DOT4 kupić na kompletną wymianę,ile do całego systemu wchodzi?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 15 maja 2012, 01:21

MeglieS8 pisze:Będę zakładać zaciski brembo do mojej 98r S8 i muszę kupić nowe tarcze 345mm,pytanie o opinie jakiej firmy kupić?mam okazje tarcze brembo dwie za 400zł i też jeszcze jedną ofertę orginalne dwie za 550zł proszę o pomoc bo nie chcę kupić aby po paru tysiącach się pogieły.A czy wiecie ile płynu DOT4 kupić na kompletną wymianę,ile do całego systemu wchodzi?
Z nauki płynącej z obserwacji wątków hamulcowych wynika, że tarcze lubią się giąć od zbyt słabych klocków, nie wytrzymujących wysokich temperatur. Obydwie opcje tarcz, które wymieniłeś powinny zdać egzamin pod warunkiem zastosowania dobrych klocków. Np. Ferodo DS2500, EBC Red/Yellowstuff.

Ostatnio zrobiłem próbne hamowanie na kończącym się u mnie zestawie kloców TRW i tarcz Zimmermann z prędkości ok 190 do 0km/h.
Tarcze zostały przegrzane i zsiniały. Klocki nie wytrzymały temperatury, przypaliły się i chyba przekazały nadmiar ciepła na tarcze co dodatkowo spowodowało poprzez feding chwilowe bicie tarcz. Od tamtej pory znowu klocki piszczą.

Ale koniec tego "ANALU" jest już bliski. Otóż czekam właśnie na doręczenie na adres domowy zestawu:

Przód:
Zaciski 6-cio tłoczkowe Brembo od Audi Q7
Klocki EBC Yellowstuff kupione na ebay
Tarcze Zimmermann gładkie 350/32mm

Tył:
Klocki EBC Yellowstuff pod seryjne zaciski A8 + adapterki 'odsyłające"
Tarcze Zimmermann gładkie 300/22mm od Audi S4 B6

Ten zestaw na pewno pomoże w szybkim zatrzymaniu ósemy z dużych prędkości :lol:
Ostatnio zmieniony 16 maja 2012, 12:54 przez Mucholejkolator, łącznie zmieniany 1 raz.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 16 maja 2012, 11:05

MeglieS8 pisze:mam okazje tarcze brembo dwie za 400zł i też jeszcze jedną ofertę orginalne dwie za 550zł
Jeżeli są to oryginały do S8 to wybrał bym oryginalne tarcze. Do nich założył bym EBC Yellow. To polepszy hamowanie. Oryginalne tarcze powinny sprawić, że się tak szybko nie zwichrują.

Ale najbardziej wydajne jest założenie większych zacisków. To bezpośrednio i znacząco wpływa na skrócenie drogi hamowania.

8-)

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 16 maja 2012, 18:26

Ja w piątek zakładam tarcze EBC turbo groove i klocki red stuff przód,na tył ori tarcze i klocki red stuff.Zobaczymy efekty za jakiś czas,myśle,że będzie dobrze.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 maja 2012, 19:15

Jakub pisze:Ja w piątek zakładam tarcze EBC turbo groove i klocki red stuff przód,na tył ori tarcze i klocki red stuff.Zobaczymy efekty za jakiś czas,myśle,że będzie dobrze.
No to ładnie się dzieje :-D

Ja odpuściłem sobie nacinane lub nawiercane tarcze ze względu na komfort dźwiękowy przy hamowaniu i większe zużycie klocków. Przeważyło to jednak nad walorami szpanersko-tuningowo-wizualnymi :-P Co tu dużo mówić - świetnie wyglądają takie tarcze...

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 16 maja 2012, 20:23

Jakby mnie tylko walory szpanersko-wizualne interesowały,to kupiłbym mikody po 150zł sztuka ;-) :lol:

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 16 maja 2012, 20:43

Jakub pisze:Ja w piątek zakładam tarcze EBC turbo groove i klocki red stuff przód,na tył ori tarcze i klocki red stuff.Zobaczymy efekty za jakiś czas,myśle,że będzie dobrze.
Bardzo dobre tarcze. Z Yellow zestaw był by naprawdę mega wydajny. Ale i z Red jest bardzo dobrze. Z niecierpliwością czekam na opinie z jazdy.

Pamiętaj, żeby dobrze ułożyć klocki z tarczami. Te pierwsze kilkadziesiąt km też jest bardzo ważne.
Mucholejkolator pisze:Ja odpuściłem sobie nacinane lub nawiercane tarcze ze względu na komfort dźwiękowy przy hamowaniu i większe zużycie klocków. Przeważyło to jednak nad walorami szpanersko-tuningowo-wizualnymi :-P Co tu dużo mówić - świetnie wyglądają takie tarcze...
Panowie wybijcie sobie z głowy takie myślenie. Hałas od tarcz i zużycie klocków jest minimalnie większe od zestawu fabrycznego. Praktycznie niewyczuwalne, a wydajność ogromna.

8-)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 maja 2012, 21:01

Serrgiusz pisze:Panowie wybijcie sobie z głowy takie myślenie. Hałas od tarcz i zużycie klocków jest minimalnie większe od zestawu fabrycznego. Praktycznie niewyczuwalne, a wydajność ogromna.
Ja słyszałem inne opinie, szczególnie w przypadku Turbogrove. Niektórym tak to przeszkadzało, że z powrotem zakładali gładkie tarcze :roll:
No ale sam nie jeździłem więc się nie wypowiem, zdecydowałem jednak, że bezpieczniejszą opcją będzie pozostać na gładkich, tym bardziej, że z przodu zacisk 6-cio tłoczkowy i dodatkowo klocki EBC yellow :->
Czerwone też pewnie by wystarczyły w zupełności, ale jest sporo sygnałów, że lubią piszczeć a tego po dwu-letniej męce na klockach TRW bym nie przeżył ponownie :evil:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 17 maja 2012, 12:33

Mucholejkolator, Ponoć właśnie nawiercane tarcze lepiej odprowadzają pył i gazy z klocków dzięki czemu nie przegrzejemy układu i unikniemy piszczenia

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 17 maja 2012, 14:26

sebos17 pisze:Mucholejkolator, Ponoć właśnie nawiercane tarcze lepiej odprowadzają pył i gazy z klocków dzięki czemu nie przegrzejemy układu i unikniemy piszczenia
W sumie racja. Nie ukrywam, że w głębi duszy chciałbym mieć nacinane/nawiercane tarcze :-P Dzwoniłem do Mikody dzisiaj i pytałem o nacięcie gładkich tarcz. Facio powiedział, że nie ma problemu, tylko trzeba mieć odpowiednią maszynę, oni też nawiercają i nacinają tarcze po obróbce wstępnej i wyważaniu. Zaczęło teraz chodzić mi po głowie nacięcie tarcz na głębokość 1mm z każdej strony czyli do granicznej grubości tarczy. Tym samym rowki były by znacznikiem tejże min. grubości :roll:

Tu zdjęcie tarczy 350mm w której człowiek właśnie "sam" wykonał taka operację

Obrazek

Bejer jest :lol:

Awatar użytkownika
MeglieS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:18
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: MeglieS8 » 17 maja 2012, 16:53

Ktoś ma do sprzedania te orginalne tarcze z numerem 4D0615301B,a u mnie na tarczy jest ten sam numer ale kończy się literą H a tamte mają B,co to jest za różnica???i czy ktoś wie ile płynu hamulcowego trzeba na kompletną wymianę swap zacisków,czyli cały system trzeba zalać,ile tam płynu wchodzi??????????

Awatar użytkownika
bombowozista
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: E Ł K

Post autor: bombowozista » 22 maja 2012, 21:36

Znalazłem tu prawie wszystko z wyjątkiem rozmiaru tarcz na tył A8 99r. 310 kucy silnik AQF a bardzo mi on potrzebny . CZEKAM może ktoś odpisze :)
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 23 maja 2012, 15:05

bombowozista, 323x30?
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl