[D2 94 4.2PB/LPG ] Czy to maglownica?
[D2 94 4.2PB/LPG ] Czy to maglownica?
Moi drodze zwracam się o pomoc, bo już mam totalny mętlik w głowie. Kiedy ruszam kierownicą strasznie skrzypi im dłużej i częściej jeżdzę tym wtedy się to nasila. Po nieco dłuższym postoju ok 2 dni skrzypienia nie ma na początku jazdy, pojawia się dopiero pózniej (jakby istotne były warunki atmosferyczne wilgotność powietrza). Koło kierownicy pozbawione jest jakiegokolwiek luzu - najmniejszy ruch kierownicą powoduje reakcję kół (cholernie niebezpieczne już przy jezdzie od 70km/h, bo lekki ruch lewo-prawo powoduje od razu kołysanie auta), kierownica nie odbija ani po skręcie w lewo bądz prawo.
Z drugiej jednak strony koła skręcają się leciutko czyli wspomaganie działa jak należy. Rozmawiając telefoniczna z zakładem zajmującym się regeneracją maglownic stwierdzili, że jeśli nie ma wycieków to nie może to być wina maglownicy, bo auto jednakowo łatwo skręca zarówno w lewo jak i prawo co wyklucza również pogiętą listwę. W takim razie co to może być moi drodzy?
Z drugiej jednak strony koła skręcają się leciutko czyli wspomaganie działa jak należy. Rozmawiając telefoniczna z zakładem zajmującym się regeneracją maglownic stwierdzili, że jeśli nie ma wycieków to nie może to być wina maglownicy, bo auto jednakowo łatwo skręca zarówno w lewo jak i prawo co wyklucza również pogiętą listwę. W takim razie co to może być moi drodzy?
Ostatnio zmieniony 12 lip 2012, 10:20 przez CYRULIK, łącznie zmieniany 1 raz.
CYRULIK
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Magiel
Cześć
Odgrzewam starego kotleta...
Od kilku tygodni mam podobny problem ( podobny, tzn. nie taki sam ) i nie wiem czy to wina magla, a mianowicie objaw jest podobny ( trzeszczenie/zgrzytanie przy kręceniu kierownicą ) ale u mnie kierownica odbija.
Opiszę dokładnie moje spostrzeżenia :
- gdy odpalam auto rano lub po dłuższym postoju nie zauważam żadnych objawów, kierownica chodzi lekko,
- problem pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów ( po nagrzaniu płynów ),
- podczas powolnej jazdy ( do 10 km/h ) przy kręceniu kierownicą ( lewo, prawo ) do pół obrotu słychać trzaski/zgrzyt ( jakby zacierająca się guma ), po przekroczeniu połowy obrotu objawy ustają i powracają w początkowej fazie odkręcania kierownicy, jest to również wyczuwalne na kole kierownicy,
- dzisiaj ustawiłem się na górce, wyłączyłem silnik, wrzuciłem na luz i podczas staczania objawy były wciąż wyczuwalne. Zauważyłem również, że nawet gdy kierownicę trzymam prosto problem nie ustępuje,
- podniosłem przednią oś do góry, zdjąłem koła i objawów brak.
Powiedzcie co to może być i gdzie mam tego szukać bo samochód mam jeszcze w górze.
Dodam tylko, że wykluczyłem już winę płynu do wspomagania ponieważ wczoraj wymieniłem go na nowy ( zielony mineralny )
Nagrałem filmik z objawami :
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
Kudłaty
Odgrzewam starego kotleta...
Od kilku tygodni mam podobny problem ( podobny, tzn. nie taki sam ) i nie wiem czy to wina magla, a mianowicie objaw jest podobny ( trzeszczenie/zgrzytanie przy kręceniu kierownicą ) ale u mnie kierownica odbija.
Opiszę dokładnie moje spostrzeżenia :
- gdy odpalam auto rano lub po dłuższym postoju nie zauważam żadnych objawów, kierownica chodzi lekko,
- problem pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów ( po nagrzaniu płynów ),
- podczas powolnej jazdy ( do 10 km/h ) przy kręceniu kierownicą ( lewo, prawo ) do pół obrotu słychać trzaski/zgrzyt ( jakby zacierająca się guma ), po przekroczeniu połowy obrotu objawy ustają i powracają w początkowej fazie odkręcania kierownicy, jest to również wyczuwalne na kole kierownicy,
- dzisiaj ustawiłem się na górce, wyłączyłem silnik, wrzuciłem na luz i podczas staczania objawy były wciąż wyczuwalne. Zauważyłem również, że nawet gdy kierownicę trzymam prosto problem nie ustępuje,
- podniosłem przednią oś do góry, zdjąłem koła i objawów brak.
Powiedzcie co to może być i gdzie mam tego szukać bo samochód mam jeszcze w górze.
Dodam tylko, że wykluczyłem już winę płynu do wspomagania ponieważ wczoraj wymieniłem go na nowy ( zielony mineralny )
Nagrałem filmik z objawami :
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
Pozdrawiam
Kudłaty
Kudłaty
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
... tak, tylko gdy koła są w powietrzu nic nie słychać, kręcę w lewo i prawo (powoli, szybko) i i brak jakichkolwiek objawów.tutenhamon pisze:Takie trzaski mogą też dochodzić z zapieczonej , uszkodzonej ,pracującej już na sucho końcówki drążka,lub sfożnia .Na początek sprawdz te elementy układu.
Kudłaty
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz