części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB ] 120 stopni a chłodnica zimna!!?

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

[D2 95 4.2PB ] 120 stopni a chłodnica zimna!!?

Post autor: zeber » 12 cze 2012, 21:41

Witam. W niedziele skończyłem w końcu wymieniać silnik. Zostawiłem w silniku stary termostat firmy BEHR. Po zalaniu silnika płynem i odpaleniu była pierwsza jazda, kasacja błędów i oczywiście odpowietrzanie, temperatura silnika wynosiła ponad 90 stopni i szła do góry a chłodnica zimna.
Wiec zaliczyłem sklep kupiłem nowy termostat firmy FEBI założyłem go dzisiaj i dalej temperatura rośnie.
1: Sprawdziłem termostat, i się otwiera.
2: Pompa wody pompuje ( gorąca nagrzewnica i płyn przelewa się do zbiorniczka ).
3: Dmuchałem powietrze w chłodnice i nie jest zapchana.
4: Nie mam już pomysłów co dalej robić :-(
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 00:55 przez zeber, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 12 cze 2012, 21:49

Jedyne co do glowy mi przychodzi to to, ze gdzies jest albo zapowietrzony uklad chlodzenia...albo gorzej...zatkany czyms....przewody robia sie cieple??? A termostat napewno sprawny i dobrze zamontowany??? Wczesniej byly takie problemy???

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 12 cze 2012, 22:02

Wszystkie przewody układ chłodzenia robią się gorące oprócz tego węża co wychodzi od dołu chłodnicy i idzie do termostatu. Jak silnik jest gorący to jak ściągnę wąż co jest przy termostacie to wylewa się płyn z silnika a na zimnym silniku nie. Termostatu nie można założyć odwrotnie. Wcześniej wszystko było dobrze, tylko że miałem inny silnik.

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 12 cze 2012, 22:09

Hmm...nie jestem pewien co do tej pompy...bo w domysle mniemam ze pozostawiles stara z nowego silnika...bycmoze jest tak ze woda do zbiorniczka przelewa sie grawitacyjnie a nie dzieki pompie wody i dlatego taki ambaras...bo jesli termostat jest otwarty to chlodnice musialoby przegonic...

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 12 cze 2012, 22:26

Płyn przelewa się dopiero gdy jest włączony silnik.

Z tym że jest coś zatkane w silniku to jest dobra myśl tylko jak to sprawdzić???

Wyciągnąć węże z silnika, zostawić tylko jeden i wlewać do niego wodę na przykład z kranu pod ciśnieniem?

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 12 cze 2012, 22:33

No mozna to tak zrobic... tylko pamietaj zeby silnik byl wtedy zimny...bo jak wlejesz zimnej wody do goracego silnika...to wtedy bedzie blok do wymiany ;/ ale gdy bedzie zimny to znowu termostat bedzie zamkniety... Mam jeszcze jedna watpliwosc....w A8 mamy jeden czy 2 termostaty??? Bo to byloby istotne info...zapytaj kolege tomek87...on napewno bedize wiedzial bo juz sie narozbieral ABZtów ;) albo scheryfisch'a ;)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 12 cze 2012, 23:04

ja tam znalazlem jeden.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 13 cze 2012, 00:47

zeber nic konkretnego ci tu raczej nie podpowiem,ale jeśli jest gdzieś zatkane to spróbuj jeszcze jakiejś dobrej płukanki układu/chłodnicy.

Produkty np.STP
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 13 cze 2012, 01:16

Profilaktycznie spróbuj również wymontować termostat i zobacz czy będzie poprawa - może niefart i oba niesprawne.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 13 cze 2012, 11:30

termosty z zamiennika czesto robia problemy, tylko orginal ASO, koszt okolo 100pln, w kabinie wieje gorace powietrze z nawiewow? bo jesli nie to jest zapowietrzony, sprawdz jeszcze czy wezyk idacy do zbiorniczka wyrownawczego na gore jest nie zatkany, bo wtedy tez sie nie odpowietrzy

scooby
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 20 paź 2011, 10:52
Lokalizacja: Łapy

Post autor: scooby » 13 cze 2012, 11:39

ja mam to samo, temperatura 115- 120 stopni, wymieniłem już czujnik na dole w chłodnicy, czujnik w silniku i dwa razy juz termostat, dzis wymieniam cała chłodnicę i mam nadzieje ze wkońcu uporam sie z problemem, dodam ze mechanik stwierdził poprawne działanie pompy, bo słyszałem ze może sie obluzować wirnik w pompie i wtedy nie pompuje płynu, chłodnica własnie jest cały czas zimna, a płyn w zbiorniczku jest ciepły ale napewno nie ma 120 stopni, aha i deska z zegarami tez była sprawdzana przez elektronika czy przypadkiem nie przekłamuje, wiec liczę nato ze to własnie chłodnica zamulona syfem jakimś
scooby

zeber
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 19 lis 2011, 22:07
Lokalizacja: Bystrzyca Kłodzka

Post autor: zeber » 13 cze 2012, 16:29

W środku wieję gorącym powietrzem. Wężyk do zbiorniczka nie jest zatkany bo przepływa przez niego płyn.

Ja sam wymieniałem silnik i znam już jego budowę znam na pamięć. W garażu leży stary rozebrany silnik więc będę patrzył jak przebiegają kanały po kolei od pompy do chłodnicy.

Aha i przypomne że silnik 4,2 ABZ i AKG jest kolizyjny :lol:

[ Dodano: 2012-06-13, 17:51 ]
Odpaliłem silnik bez termostatu i obieg wody przez chłodnice jest normalny! Wszystkie przewody nagrzewają się równomiernie!

Termastat zagotowałem w garnku i się otworzył!

Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 cze 2012, 19:43

zeber pisze:Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk?
Osobiście nie bardzo rozumiem problem z odpowietrzaniem... spuszczałem płyn wielokrotnie i w D2 i w D3 i w kilku innych autach które miałem i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem...robiłem to tak:
- po naprawie nalewałem nowego płynu do poziomu max
- przy całkowicie odkręconym korku zbiorniczka odpalałem samochód i w miarę jego ubywania (płynu oczywiście) na bieżąco dolewałem aż przestało ubywać
- przy wciąż odkręconym korku sprawdzałem jeszcze te grube rury chłodnicy czy jest w nich płyn i ściskaniem próbowałem czy ucieknie jeszcze jakieś powietrze
- po uzupełnieniu do poziomu max zakręcałem korek i przez następne kilka dni monitorowałem jego stan dolewając w razie potrzeby

Jak pisałem na wstępie nigdy nie miałem problemu z zapowietrzonym układem więc powyższą metodę uznaję za wystarczającą ;-)
Ostatnio zmieniony 13 cze 2012, 22:45 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
robertas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2044
Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
Lokalizacja: ślask

Post autor: robertas » 13 cze 2012, 19:58

Czyli jak zalaczyles silnik bez termostatu to bylo juz ok??? Bo piszesz ze przewody nagrzewaja sie rownomiernie??? Czyzby rzeczywiscie winny byl termostat??? :-/

Gość

Post autor: Gość » 13 cze 2012, 20:14

U siebie w D2 robiłem dokladnie tak samo jak to opisał FOSS i za każdym razem działało-jest to zreszta universalny sposob na wiele aut. Jesli bez termostatu wszystko hasa to problemem musi byc ten termostat-sprawdzaleś w garku przy jakiej temperaturze sie otwiera?? I czy ten malutki kanalik co przepuszcza ciepła wode by sie własnie otworzył jest drożny?? Uznaje ze taki kanalik ma także termostat w A8 bo nie wyciągałem swego jeszcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl