części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 W12 05r] swap na 4.2 biturbo RS6

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

[D3 W12 05r] swap na 4.2 biturbo RS6

Post autor: chrisvtr » 26 cze 2012, 15:15

tak sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem , w W12 silnik trup i jakby wrzucic do niego komplet motor+skrzynia od RS6 z 2004r , co bedzie pasowac a co nie , mocowanie łapy itd to nie problem , pytam sie kolegów o elektryke i elektronike , komp mam do silnika rs6 ale czy wiazka bedzie pasowac ? jakie przeszkody moge napotkac ?
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 26 cze 2012, 15:44

Do D2 chyba łatwiej było by to zapodać. D3 i jej masa elektroniki, no nie wiem. Na pewno jest to do zrobienia, jednak czy za sensowne pieniądze? Pamiętaj, że wszystkiego nie zaplanujesz na kartce i pewne rzeczy wychodzą dopiero w trakcie, w szczególności jeżeli przecierasz szlaki. Dużo na temat swapów silników poczytasz na racingforum.pl Jak się nie mylę, są tam tematy o swapie silnika z RS6 do innych aut

Z wielką ciekawością trzymam kciuki za taki projekt :-P

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 26 cze 2012, 15:48

sebos nikt tu nie mówi o sensownych pieniądzach bo takie swapy nie sa ekonomicznie uzasadnione , przerobiłem juz kilka aut na lepszejsze motory a nawet 3.0 v6 twin turbo i oki , ale D3 własnie ma od hu...a elektroniki i o to sie obawiam
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 26 cze 2012, 17:31

Z ciekawości jak to się stało, że silnik W12 trup? Jak można zajeździć taki motor?

8-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 cze 2012, 18:56

No ja też kiedyś robiłem podchody pod swap silnika RS6 C5 ale wtedy miało to wylądować w budzie mojego S8 D2 i tam moim zdaniem to jest wykonalne...
zresztą RS8 wciąż chodzi mi po głowie ale teraz w budę D3 już bym nie pakował silnika z RS6 C5 bo wydaje mi się, że może być problem właśnie z elektroniką... tutaj łatwiej było by już chyba wrzucić motorownię z RS6 C6 ale kasa to już inna... albo uturbiać fabryczne 4.2V8 MPI i nie wiem czy akurat to, wbrew pozorom, nie okazało by się najprostsze ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 26 cze 2012, 19:08

FOSS pisze:wrzucić motorownię z RS6 C6 ale kasa to już inna... albo uturbiać fabryczne 4.2V8 MPI i nie wiem czy akurat to, wbrew pozorom, nie okazało by się najprostsze ;-)
Damian motor z C6 580Ps to rarytas za który za sam silnik trzeba zaplacic 25-30k a z C5 450PS moge miec za 15k komplet z skrzynia i kompamii osprzetem w czym tutaj za 1000$usd mozna łatwo zrobic 500ps i tez bedzie juz w miare to latało :D :D :D , co do uturbiania BFM-a to ma to sens i tez sie nad tym zastanawiam , ale nadal pytanie czy do budy w ktorej było W12 cokolwiek innego bez wiekszych ingerencji da sie dopasować , wiązki elektyczne silnika i całego produ czy sa te same czy nie , kompa od innego silnika czy podepne bez problemu czy wtyczki inne (raczej powinny byc te same do roznych wersji silników) , to są pytania na ktore nie znam na teraz odpowiedzi
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

sevi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 133
Rejestracja: 25 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: sevi » 27 cze 2012, 20:35

Czesc.Jesli myslisz o tym powaznie zadz. do SportMile tam maja na warsztacie stare A4 do ktorega wpychaja 5.2 z RS6 C6
Mysle ze naj.. problem to elektronika z W12 :evil:
A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy!

Gość

Post autor: Gość » 27 cze 2012, 20:57

Osobiście przyszłośc mojej audi bedzie własnie ukierunkowana na "RS8 D2" Cudowna sprawa i bede ku temu dązył :)

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 31 maja 2014, 18:36

Podepne się pod temat. Czy da się przełożyć silnik 4.2 RS6 C5 do A8 D3 4.2MPI?
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Gość

Post autor: Gość » 01 cze 2014, 07:10

Wszystko sie da ale bedzie to trudniejsze ni wsadzic tam silnik od RS6 C6 ktory lepiej sobie tez radzi z D3.

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 01 cze 2014, 09:57

Apophis pisze:Wszystko sie da ale bedzie to trudniejsze ni wsadzic tam silnik od RS6 C6 ktory lepiej sobie tez radzi z D3.
tak samo będzie to trudniejsze od uturbienia 4.2MPI
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

Gość

Post autor: Gość » 01 cze 2014, 13:16

Nie widze sensu wkładac w miejsce w12 silnika o podobnej mocy.
W miejsce W12 pasuje jak ulał 5.0 V10 bit.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl