części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie klimatronika

Smoli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 02 paź 2009, 07:03
Lokalizacja: Trojmiasto

[D3 04 3.7MPI/LPG ] Dziwne zachowanie klimatronika

Post autor: Smoli » 08 lip 2012, 23:37

Witam wsszystkich.Tak jak w temacie sprawa tyczy sie ukladu ogrzewnia i wentyacji.Samochod nabylem zimowa pora i nie bylo zadnych problemow.Od czasu wyzszych temperatur na zewnatrz moja klima dziwnie sie zachowuje.Po odpaleniu auta wszystko generalnie jest normalnie.Na zewnatrz powiedzmy 23 stopnie, na panelu klimatronika ustawione 20st.Z wszystkich kratek leci zimne powietrze.Po przejechaniu kilku kilometrow z bocznych kratek zaczyna leciec cieplejsze powietrze.Sytuacja duzo lepiej wyglada jak swieci slonce, wowczas chlodzi dluzej ale po jakims czasie tez leci juz letnie powietrze z bocznych kratek.Jak nastawie mniejsza temperature wewnatrz auta to nawiewy reaguja i jest chlodniej.Dodam ze jak nastawie LO na klimie to w srodku robi sie lodowka.Na VAGu nie ma zadnych bledow. Jezeli jade w nocy(slonce nie operuje zazwyczaj) to nawet majac nastawione 17stopni zaczyna dogrzewac.Dodam, ze z kratek srodkowych leci lodowate powietrze.Jezeli zaczyna sobie sam dogrzewac to z tylnych kratek leci z jednej cieple z drugiej zimne.Hmmmm dziwne to wszystko.
Klima sprawdzona, czynnik uzupelniony.Jezeli samochod postoi na sloneczku to po odpaleniu wszystko jest normalnie czyli szybko schladza duze obroty wentylatora, jednym slowem tak jak powinno byc.
Z gory dziekuje za pomoc.Moze ktos juz walczyl z podonbnym tematem. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 lip 2012, 01:08

Smoli, na początek spróbuj wyczyścić cewki od elektrozaworów przy pompie nagrzewnicy... to dwa pionowo ustawione cylinderki na podszybiu po stronie kierowcy i ewentualnie takie same dwa cylinderki po stronie pasażera jeżeli masz klimę 4-strefową (wiem, gadaliśmy o tym ale jakoś nie pamiętam ile masz tych stref ;-) )... podobne chece dzieją się np. w A6 C6 i tam takie czyszczenie tych cewek (cylinderków) podobnież pomaga.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 09 lip 2012, 09:24

FOSS pisze:Smoli, na początek spróbuj wyczyścić cewki od elektrozaworów przy pompie nagrzewnicy... to dwa pionowo ustawione cylinderki na podszybiu po stronie kierowcy i ewentualnie takie same dwa cylinderki po stronie pasażera jeżeli masz klimę 4-strefową (wiem, gadaliśmy o tym ale jakoś nie pamiętam ile masz tych stref ;-) )... podobne chece dzieją się np. w A6 C6 i tam takie czyszczenie tych cewek (cylinderków) podobnież pomaga.
Dokładnie tak jak pisze FOSS, u mnie w A6 C6 byl podobny problem, po przeczyszczeniu wszystko wrocilo do normy. Oby w A8 tez pomoglo.

Smoli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 02 paź 2009, 07:03
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: Smoli » 12 lip 2012, 22:38

Dzis znalazlem troche czasu i przeczyscilem te zaworki o ktorych mowiliscie.Niestety bez zmian.Czekam na dalsze sugestie.Pozdrawiam

ruffi22
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 08 gru 2009, 10:02
Lokalizacja: śląsk

Post autor: ruffi22 » 13 lip 2012, 23:26

ciezki temat, na poczatek vag i wykonaj testy elektryczne - wszystko co zwiazane z klimatyzacja - klapy, wentylatory, obiegi itd. potem sprawdz czy nie ma nowych bledow. Jezeli to nic nie pomoze to musisz rozkrecic przewod klimatyzacji w ktorym umieszczony jest dławik(filtr) .przewod ten znajduje sie pod maska od strony kierowcy pod materialem(4.0tdi) lub inaczej - dlawik skrecony jest na przewodzie w ktory wpina sie maszyne do nabijania klimy (prawy zawor) musisz miec klucz plaski 22 i 24 . oczywiscie wczesniej sciagnij gaz do tej operacji. Jak rozkrecisz to musisz zajzec w lewa czesc przewodu i szczypcami wyciagnac filterek. zobacz czy nie ma na siatce opiłków - jezeli sa to sprezarka do wymiany i czyszczenie ukladu. stawiam na kompresor ale napisz jak wyglada dlawik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl