części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

Radmix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 2012, 21:59
Lokalizacja: Wejherowo

[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

Post autor: Radmix » 19 lip 2012, 19:02

Witam to moj pierwszy post na forum dlatego jezeli cos zle wystawie prosze mnie poprawic.
Pisze bo mam problem z kontrolka od hamulca postojowego poniewaz swieci sie na liczniku z hamulec reczny dziala normalnie . Zeskanowalem auto VCP i pokazal mi dwa bledy w ukladzie hamulcowym 1) nr.0987 czujnik halla prawego silnika nastawczego oraz 2) nr.0A24 klocki hamulcowe z tylu zuzyte. Nie wiem dlaczego wyrzuca takie bledy i jak to naprawic . Klocki z tylu maja jeszcze 40mm grubosci i ich grubosc takze jest wpisana. Prosze o pomoc .
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 23:12 przez Radmix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

Post autor: FOSS » 19 lip 2012, 22:19

Radmix pisze:Witam to moj pierwszy post na forum dlatego jezeli cos zle wystawie prosze mnie poprawic.
Noi niestety poprawka się należy... swój pierwszy post zamieść w dziale powitań:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
Radmix pisze:Pisze bo mam problem z kontrolka od hamulca postojowego poniewaz swieci sie na liczniku z hamulec reczny dziala normalnie .
Kontrolka hamulca ręcznego sygnalizuje nie tylko usterki związane z samym hamulcem jak i po prostu grubość tylnych klocków hamulcowych.
Radmix pisze:Zeskanowalem auto VCP i pokazal mi dwa bledy w ukladzie hamulcowym 1) nr.0987 czujnik halla prawego silnika nastawczego...
Pojęcia nie mam o czym piszesz :shock:
O ile znam konstrukcję hamulca postojowego to nie ma tam żadnego czujnika... a sprawność całego układu badana jest poprzez badanie sprawności elektrycznej oraz poprzez zliczanie ilości obrotów silnika krokowego.
Radmix pisze:... oraz 2) nr.0A24 klocki hamulcowe z tylu zuzyte.
Bo pewnie wg. sterownika hamulca postojowego klocki są zużyte ;-)
Radmix pisze:Nie wiem dlaczego wyrzuca takie bledy i jak to naprawic . Klocki z tylu maja jeszcze 40mm grubosci i ich grubosc takze jest wpisana.
40mm :shock:
może źle pamiętam ale...
- do sterownika należy wpisać grubość samej okładziny ciernej a nie całego klocka
- maksymalna liczba jaką można tam wpisać to chyba 16mm
- nowe klocki mają okładziny ciernej coś koło 14-16mm

Jeżeli wpisana grubość klocka sporo odbiega od stanu rzeczywistego system wyrzuci błąd.
Jeżeli okładzina cierna jest jeszcze na akceptowalnym poziomie uruchomienie testu grubości klocków powinno usunąć błąd z FIS-a.
Klocki o grubości okładziny ciernej 4mm i mniej będą prawdopodobnie klasyfikowane już jako zużyte... jeżeli nie przez cały czas to na pewno coraz częściej.
Przy klockach grubości 4mm system częściej przeprowadza automatyczne sprawdzanie ich grubości... tzn. po zatrzymaniu auta i jego wyłączeniu sterownik wymusza maksymalne otwarcie hamulca postojowego, maksymalne zamknięcie i powrót do pierwotnej pozycji i podczas tego procesu, poprzez zliczanie obrotów obu silniczków sprawdza sprawność układu i grubość klocków.

Jeżeli bywasz w Warszawie mogę Ci to sprawdzić od ręki a jeśli nie to musisz szukać pomocy w swojej okolicy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Radmix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 2012, 21:59
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Radmix » 20 lip 2012, 12:33

klocki wpisalem tak jak powiedziales i to nic nie zmienilo .
Zapisze logi z VCDSa zebys mogl zobaczyc i wiedziec o czym pisze
Address 53: Parking Brake Labels:
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55A585678591
3 Faults Found:

02439 - Right Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 12
Reset counter: 31
Mileage: 185336 km
Time Indication: 0
Date: 2012.05.06
Time: 13:05:04

Freeze Frame:
Voltage: 14.18 V
Count: 95

02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 245
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Voltage: 8.59 V
Count: 61

02439 - Right Parking Brake Motor Hall Sensor
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 123
Reset counter: 135
Mileage: 186696 km
Time Indication: 0
Date: 2012.06.27
Time: 20:12:51

Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 97

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 20 lip 2012, 13:01

Klocki od dwóch miesięcy do wymiany, po wymianie adaptacja.
Zainstaluj polską wersję VCDS-a, będziesz miał wszystko czytelne.

Radmix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 2012, 21:59
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Radmix » 11 sie 2012, 08:52

klocki z tyłu zdjete wszystkie 4szt jak nowe maja po 10mm, zalozone , wpisana grubosc , i test zrobiony błąd w dalszym ciagu ten sam - pioruny przy literce od recznego

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 sie 2012, 23:17

Kolego Radmix, w pierwszej kolejności zapraszam do działu powitań:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p

Pozdrawiam, FOSS

Radmix pisze:klocki z tyłu zdjete wszystkie 4szt jak nowe maja po 10mm, zalozone , wpisana grubosc , i test zrobiony błąd w dalszym ciagu ten sam - pioruny przy literce od recznego
Jakie błędy w sterowniku?
Ostatnio zmieniony 13 paź 2012, 12:13 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 12 paź 2012, 10:32

Przyłączam się do tematu mam taki sam komunikat
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal

Wpisanie poprawnej grubosci klocków oraz adaptacja nie pomaga.
Czysciłem również styki elektryczne przy zaciskach, niestety bład wciąż się pojawia.

Co moze być przyczyną tego stanu ?
Może czujnik pedału hamulca ?

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 12 paź 2012, 12:35

02596 - Zużyte klocki hamulcowe tylne

Zrobiłeś źle adaptację, lub niepoprawnie wpisana grubość klocków, na stronie Adako jest poprawny opis jak to zrobić.

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 12 paź 2012, 13:24

Klocki miałem wcześniej zmieniane. Obecnie mają ok 9mm (grubość samej okładziny).
Cały klocek ok. 13mm

Wykonałem następującą procedurę
Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić (ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Adaptacja - 10]
Kanał "006"
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.
W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą grubości nowych klocków hamulcowych.

Nową wartość wpisałem 9mm
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]



Następnie wykonałem

UWAGA: Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w grupie 010:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "010"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
Teraz należy zaczekać ok 20 sek...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Wyłączamy zapłon na 5 sek.
Włączamy zapłon.


Czy mam całą procedurę przejść od początku, tak jak do wymiany zuzytych klocków ?

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 24 lis 2013, 21:21

Mam ten sam problem.

Blad:
1 Fault Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 62
Mileage: 142416 km
Time Indication: 0
Date: 2013.08.22
Time: 15:56:40

Freeze Frame:
Voltage: 11.18 V
Count: 61

Wpisalem grubosc kloscko 8mm, wykonalem adaptacje i ciagle mam komunikat ostrzezenia o kolckach hamulcowych.

Z VCDS'a zrzuty ekranu pomiaru i nastawienia wartosci:
Zdjęcia

Awatar użytkownika
kiki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 21 paź 2012, 13:23
Lokalizacja: warminsko mazurskie

Post autor: kiki » 25 lis 2013, 17:45

W zacisku jest czujnik halla i może byc uszkodzony,objawem jest brak możliwości adaptacji klocków przy prawidłowo działającym ręcznym,należy najpierw sprawdzić przejście w wiązce miedzy zaciskiem a przekażnikiem przy akumulatorze,jezeli jest ok to zacisk do wymiany chyba że ktoś naprawi samą elektronike w zacisku

Radmix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 2012, 21:59
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Radmix » 25 lis 2013, 22:16

Wyciągnąłem zacisk i podałem mu prąd na krótko kilka krotnie z innego akumulatora pytałem wielu elektronikow i wszyscy mówili ze nie ma możliwości żeby ten zacisk zaczal dzialac poprawnie , od 4 miesięcy jezdze zero błedów , wg mnie nie wiem dlaczego ale chyba się zacial i dostawal zbyt male napiecie żeby ruszyc ale wszystko wrocilo do normy i jest ok .

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 26 lis 2013, 00:03

kiki pisze:W zacisku jest czujnik halla i może byc uszkodzony,objawem jest brak możliwości adaptacji klocków przy prawidłowo działającym ręcznym,należy najpierw sprawdzić przejście w wiązce miedzy zaciskiem a przekażnikiem przy akumulatorze,jezeli jest ok to zacisk do wymiany chyba że ktoś naprawi samą elektronike w zacisku
Nie wiem, czy to sie odnosci do mojego postu, ale jesli tak, to chyba uszkodzony czujnik bylby na liscie bledow.

shaqal
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 594
Rejestracja: 13 kwie 2012, 14:55
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk

Post autor: shaqal » 07 gru 2013, 19:05

Czasem trzeba wykonać adaptacje komputerem, dobrać grubość klocka itd.

Awatar użytkownika
mario-975
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 84
Rejestracja: 14 sie 2013, 22:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: mario-975 » 13 mar 2014, 08:08

Mam podobny problem,klocki wymieniłem na nowe choć stare były jeszcze ok.Zrobiłem adaptację i nadal są błędy może kable padły.Wie ktoś jak są przyporządkowane piny w kostce do silniczka ręcznego -4 pin?


02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 165
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Voltage: 10.77 V
Count: 96

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 204
Mileage: 257336 km
Time Indication: 0
Date: 2014.03.12
Time: 13:58:36

Freeze Frame:
Voltage: 10.66 V
Count: 116

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl