[D2 FL ALL ] Jakie sprężyny podniosą tył auta?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sty 2011, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie Tomek_1988 ma racje, posty na forum nic nie mówią konkretnego, wszyscy podają za rozwiązanie tematu obniżyć przód, tak mam ja i nie jestem do końca zadowolony, owszem auto ładnie wygląda ale komfort jazdy, polskie drogi i krawężniki itp....prowadzą mnie do powrotu aby auto podnieść na orginalne zawieszenie, ale trzeba coś zrobić z tym tyłem bo lipa.
Właśnie myślę że rozwiązaniem może być zastosowanie sprężyn od auta z orginalnie montowanym hakiem one mają oznaczenie 3 szt. zielone kropki a moje są z 2 szt. zielone kropki, projektant z pewnością zakładał że montaż przyczepy do haka to jest większe obciążenie niż bez więc szukam teraz takich sprężyn....
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Już nie przesadzajmy z tym ciężarem butli i gazu, to nie jest 100 czy 200 kg żeby tył widocznie siedział. Butla waży jakieś 20-30kg a litr gazu ok 0,5 kg co przy pełnym zbiorniku daje jakieś 50-60kg.pioter pisze:Niestety jak ktoś projektował łosiem to nie przewidywał że bagażnik będzie obciążony dodatkowym ciężarem jakim jest butla z gazem . Ciężko będzie znaleźć sprężyny które podniosą tył autka .
Raczej zmęczenie materiału jest tu bardziej kluczowe.
W celu zgłębienia tematu odnośnie oznaczeń to pospisywałem je z listy i wrzuciłem do wyszukiwarki kodów wyposażenia. Nie wiem kto tworzył tą wyszukiwarkę, bo jest mało prezyzyjna, ale wyszło coś takiego:
0JE = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas:
0JF = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas:
0JN = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1021-1054kg
0JG = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1329-1428kg
0JH = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1386-1435; 1bj:1386-1435
0JJ = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 1ba:1436-1495; 1bj:1436-1495
0JK = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 10
0JL = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 11
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
1BG = Regulacja poziomu
1BM = Zawieszenie i amortyzatory europa
1BN = Regulacja w poziomie europa
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
1BT = Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja
Jak widzicie nie uwzględniona jest os tylna, co może sugerować że te oznaczenia odnoszą się albo do osi przedniej albo różnica masy nad tylna osią jest znikoma, to co pisałem kiedyś i nie jest uwzględniana albo nie mam pojęcia o co chodzi i wale farmazony :-P :mrgreen:
Patrzyłem tez na innych forach żeby znaleść te kategorie wagowe, ciężko jest.
Oznaczenie 1BF podobno oznacza wzmocnione zawieszenie tył ale tych w A8 nie ma...
No i to oznaczenie 1BT wygląda dobrze, może to jest jakieś wyższe? :roll: :mrgreen:
Tu w pełni popieram kolegę - miałem A8 D2 FL oraz S8 D2 FL... w obu miałem cyklon LPG i w obu miałem butlę w kole zapasowym ale w żadnym z nich tył auta z powodu butli nie siedział i w żadnym z nich nie miałem efektu motorówki.Mucholejkolator pisze:Już nie przesadzajmy z tym ciężarem butli i gazu, to nie jest 100 czy 200 kg żeby tył widocznie siedział. Butla waży jakieś 20-30kg a litr gazu ok 0,5 kg co przy pełnym zbiorniku daje jakieś 50-60kg.
Raczej zmęczenie materiału jest tu bardziej kluczowe.
Z zawiasami obu aut nie robiłem nic, żadnych modyfikacji, wszystko fabryczne.
Ale to przyznaję i dla mnie jest jakieś niezrozumiałe...Mucholejkolator pisze:1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe
1BG = Regulacja poziomu
1BM = Zawieszenie i amortyzatory europa
1BN = Regulacja w poziomie europa
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
1BT = Zawieszenie i amortyzatory w wyposaż. na złe drogi
1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja
(...)
Oznaczenie 1BF podobno oznacza wzmocnione zawieszenie tył ale tych w A8 nie ma...
No i to oznaczenie 1BT wygląda dobrze, może to jest jakieś wyższe? :roll: :mrgreen:
bo może i 1BT to zawieszenie wzmocnione (na złe drogi) ale 1BD to jak nic sportowe zawieszenie montowane w S8 D2 FL (a tu w opisie jakieś komfortowe) a 1BE to zawieszenie sportowe najczęściej spotykane w A8 D2 FL (twarde podobnie jak eSkowe 1BD a z opisu powyżej ma być również jakieś komfortowe) :shock: :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jeżeli chodzi Ci o:riki76 pisze:Właśnie myślę że rozwiązaniem może być zastosowanie sprężyn od auta z orginalnie montowanym hakiem one mają oznaczenie 3 szt. zielone kropki a moje są z 2 szt. zielone kropki, projektant z pewnością zakładał że montaż przyczepy do haka to jest większe obciążenie niż bez więc szukam teraz takich sprężyn....
1 biała kropka/3 zielone kropki
to Cie zasmuce bo mam takie i tył też siedzi, a wogóle to wg VIN nie mam haka.
[ Dodano: 2011-12-23, 20:43 ]
Jak wspomniał FOSS to raczej jest sportowe, przynajmniej u mnie wg VIN mi rozkodowali w serwisie jako:1BD = Pakiet zawiesz. komfortowe wersja
1BD = pakiet zawieszenia sportowego (20mm) / wersja komfortowa z absorpcją wstrząsów
Witam
Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm
Koszt to 100zł + demontaż i montaż
Auto stoi równo nawet po zatankowaniu gazu 65l i paliwa pół zbiornika
Myślę że między błotnikiem a kołem podniósł się o około 4cm
Przy wkładaniu znajomy mechanik musiał się trochę namęczyć ale sprawa załatwiona
Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm
Koszt to 100zł + demontaż i montaż
Auto stoi równo nawet po zatankowaniu gazu 65l i paliwa pół zbiornika
Myślę że między błotnikiem a kołem podniósł się o około 4cm
Przy wkładaniu znajomy mechanik musiał się trochę namęczyć ale sprawa załatwiona
Włosy mi się na głowie jeżą jak czytam coś takiego... Audi A8 i wizyta u kowala :shock:mirales pisze:Problem z opadniętym tyłem rozwiązałem rozciągając sprężyny u kowala o 3cm...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jest warsztat zajmujący się tego typu sprawami a kowal tam pracuje
Dorabiają wszelkiego rodzaju sprężyny i resory do samochodów
Wyciągnięcie przez rozhartowanie i zahartowanie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem
Jak czytam o zastosowaniu podkładek gumowych lub kupowaniu sprężyn twardszych,dłuższych to nie wydaje mi się żeby to było dobrym rozwiązaniem
Jestem zadowolony z podniesienia tyłu i co najważniejsze nie wpłynęło to negatywnie na komfort lub zachowanie auta podczas jazdy
Pozdrawiam
Dorabiają wszelkiego rodzaju sprężyny i resory do samochodów
Wyciągnięcie przez rozhartowanie i zahartowanie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem
Jak czytam o zastosowaniu podkładek gumowych lub kupowaniu sprężyn twardszych,dłuższych to nie wydaje mi się żeby to było dobrym rozwiązaniem
Jestem zadowolony z podniesienia tyłu i co najważniejsze nie wpłynęło to negatywnie na komfort lub zachowanie auta podczas jazdy
Pozdrawiam
Nie wpłynęło na twardość.
Cała procedura trwała około 2-3 godziny
Oczywiście robi to ktoś kto się na tym zna, czyli kowal,choć w dzisiejszych czasach niektórym kojarzy się z epoką średniowiecza.
Stosowałem tą metodę w różnych autach więc wiem co piszę.
Fakt ,że to nie nowe,ale nie będę obniżał przodu lub kupował twarde sprężyny nie dające gwarancji podniesienia tyłu do góry
Warsztat jest we Wrocławiu ,a sprężyny wymontowałem u znajomego mechanika ,który przy okazji wymieniał mi tarcze i klocki.
Cała procedura trwała około 2-3 godziny
Oczywiście robi to ktoś kto się na tym zna, czyli kowal,choć w dzisiejszych czasach niektórym kojarzy się z epoką średniowiecza.
Stosowałem tą metodę w różnych autach więc wiem co piszę.
Fakt ,że to nie nowe,ale nie będę obniżał przodu lub kupował twarde sprężyny nie dające gwarancji podniesienia tyłu do góry
Warsztat jest we Wrocławiu ,a sprężyny wymontowałem u znajomego mechanika ,który przy okazji wymieniał mi tarcze i klocki.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 cze 2012, 13:17
- Lokalizacja: Polkowice
mirales daj foto auta z przed operacji "tunning kowal" i po, zastanawiam sie czy sprężyna po takim zabiegu nie straci na swoich własciwościach i po pewnym czasie auto nie siądzie jak wcześniej....ja u siebie dałem podkładki pod sprężyny z tyłu i zmieniłem gniazda osadzające sprężyny (wyrób własny) bo te orginalne nie dały by rady.