części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Regeneracja zacisku hamulcowego tył

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

[D2 97 4.2PB/LPG ] Regeneracja zacisku hamulcowego tył

Post autor: tomi5 » 20 paź 2010, 15:30

Witam, w związku z tym że zaczął przeciekać mi zacisk hamulcowy tylni chciałem sie dowiedziec czy zestawem naprawczym z allegro np.

http://moto.allegro.pl/zacisk-tyl-reper ... 04468.html

Uda mi się z tym uporać, a problem polega na tym że przecieka mi z tej dźwigienki od ręcznego:


Obrazek


No i co jeszcze zobaczyłem, że ta dźwigienka wysuwa sie do pewnego momentu, i w środku jak by coś latało, czy tak powinno być??

Obrazek

Może ktoś już to przerabiał i ma kilka cennych informacji.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2012, 00:05 przez tomi5, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 21 paź 2010, 00:26

no wygląda, że jest tam komplet oringów czyli pod dźwigienkę chyba też
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
AndreasA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2010, 15:45
Lokalizacja: Ciechanow Geislingen

Post autor: AndreasA8 » 23 paź 2010, 12:46

Witam kolego jak najbardziej zestawik odpowiedni. Ja tez to juz przerabialem.Wystarczy wyciagnac zacisk najlepiej od razu oba tylne wyciagnac (ostroznie zeby nie uszkodzic tloczka) dobrze wyczyscic zalozyc nowe gumki(uszczelki)potrzea troche czasu i cierpliwosci potem tylko odpowietrzyc chamulce a auto odwdzieczy sie napewno.Powodzenia
Andrzej

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 24 paź 2010, 10:45

No niestety u mnie skończyło się to wymianą zacisku, bo części które mi poleciały nie ma w opcji zestawu naprawczego.
A oto co ujrzałem po wyciągnięciu tłoczka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie wiem jakim cudem ta śruba mogła się tak wygiąć.

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 20 gru 2010, 17:37

Panowie czy ma ktoś ETKE i może sprawdzić jaki jest zacisk hamulaca tylnego /nr w A8 1998r 2.8 ośka 193KM.

-będe chciał wymienić lewą/prawą stronę -albo nowe ;-) ewentualnie regeneracja :-/ i musze wiedzieć jak wygląda/rozmiar w mm

- tu znalazłem ale nie wiem czy będą pasowały
http://www.motoneo.pl/t/z1/LUCBHN141E



Z góry dziękuję.Obrazek
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 gru 2010, 19:21

4D0615423B
4D0615424B
czyli po zamiennikach w/w TRW BHT123 i BHT124
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 20 gru 2010, 02:58
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 21 gru 2010, 12:21

tak jakby ktos zapomnail ze przy wymianie klockow trzeba jednoczesnie wkrecac i wciskac tloczek a tutaj ktos na "hama" probowal wcisnac..:D

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 21 gru 2010, 23:51

noo, ale przeciez widac naciecia na tłoczku..
Najlepsze jest to ze przy zdejmowaniu pierscienia segera wewnatrz zacisku trzeba uwazac na oczy :D
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 15 maja 2012, 15:24

A ja mam nietypowy problem.
Mam do wymiany gume oslniajaca tloczek, oczywiscie taka kupilem w zestawie naprawczym, wyciagnalem tloczek (pompując recznym), nastepnie wszystko wymienilem co trzeba no i do wkrecania tloczka i zonk, tloczek wkreca sie 2-3 obroty trafia na gwint a pozniej praktycznie nie idzie. Oczywiscie wkrecam tloczek odpowiednim zestawem do wkrecania tloczków http://allegro.pl/zestaw-do-wyciskania- ... 03595.html
i mimo to w pewnym momencie nie da sie go krecic nie uzywajac sily wiekszej niz 20cm klucz do rur na przyrzad.
Ma ktos pomysl o co chodzi?

A i dodam ze to juz drugi zacisk, w starym zacisku wkrecilem to wlasnie na sile i zacisk trzyma i tarcza sie grzeje, kupilem nowy zacisk uzywany... tak na szybko musialem go miec i w tym drugim tez to samo, ze w pewnym momencie czuc opor i nie wkreca sie tloczek

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 15 maja 2012, 21:20

może być że tłoczek delikatnie przechyla się na boki i blokuje a drugi sposób to wkręć tłoczek bez gumek, zobacz w jakiej pozycji zaczyna się wkręcać i wkręcaj tak samo z gumkami.
A rozbierałeś dźwigienkę od ręcznego? bo to jest główna przyczyna grzania się hamulców.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 lip 2012, 20:58

Odświeżę temat, po kupnie mojej pieszczotki też miałem do robienia zacisk lewy tylni (przeciekał i wiedziałem o tym po wizycie w serwisie). Mam auto po FL i śr tłoczka 43mm, preFL jest 38mm reszta to chyba to samo. Wyciągnąć jest tłoczek łatwo jednak z założeniem jest troszkę zabawy. Warto po rozebraniu wyczyścić środek zacisku, tłoczek jak i również rowki na gumkę ochronną . Z tym tłoczkiem (jeśli się wymienia na nim oring) warto dobrze przeczyścić ten rowek pod owy oring/uszczelnienie. Następnie aby łatwiej wkręcić tłoczek trzeba go drobną ilością smaru przesmarować i uważać przy składaniu na gumową uszczelkę na tłoczku aby jej nie uszczerbać czy przyciąć.. Tłoczek należy równo wciskać i jednocześnie obracać. Ja użyłem do tego celu zwykłego ścisku stolarskiego. Gdy włożymy tłoczek w zacisk, należy obracać go zgodnie z obrotem wskazówek zegara jednocześnie wciskając go. Jak lekko się wkręci to zakładamy ścisk, najlepiej rączką do siebie i skręcamy w miarę mocno ale bez przesady, do obrotu tłoczka służą wycięcia na denku i polecam użyć do tego kombinerki, Pod żadnym pozorem nie łapać "żabką" za płaszcz tłoczka i kręcić bo się porysuje. Obracamy tłoczek, dokręcamy ścisk, obracamy tłoczek, dokręcamy ścisk itd. W połowie tej czynności najlepiej założyć ochronną gumkę bo potem może być ciasno. Potem dolewamy płynu lub cały przy okazji zmieniamy i na końcu odpowietrzamy. Autko odwdzięczy się z nawiązką. 8-) :-D
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
pudloc86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 09 sty 2011, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: pudloc86 » 08 lip 2012, 02:05

witam ja tez u siebie regenerowałem zaciski dwa bo jeden był zapieczony i reczny nie odbijal jezelii by ktoś chciał moge dać namiary na Goscia to jest Mielec woj. podkarpackie. Regeneracja kompletna.Regeneruje zaciski do róznych samochodów piaskuje i składa na nowa nowe częsci płacilem 150zł za tył jedna sztuka gwaracja 2 lata na przód bodajrze 100zł... Mi zregenerował tył i jest Igła w automacje reczny brzydatny jest bardzo. Zeby skrzynia sie nie zazebiała. Jezeli by ktos chciał dam numer tel. cos pisac na priv pozdrawiam pudloc86
pudloc86
Audi A8 4.2 V8

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 10 lip 2012, 08:44

Jak możesz to podaj numer na PW

[ Dodano: 2012-07-11, 11:18 ]
Dziękuję za telefon.

Awatar użytkownika
lucek1142
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 08 paź 2010, 16:18
Lokalizacja: katowice

Post autor: lucek1142 » 07 sie 2012, 14:03

to ja tez poprosze o ten sprawdzony namiar na ta regeneracje
pozdrawiam
lucek

Awatar użytkownika
pudloc86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 123
Rejestracja: 09 sty 2011, 09:06
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: pudloc86 » 08 sie 2012, 19:12

Jeżeli ktos chce numer do gościa co regeneruje zaciski w Mielcu to podaję: 510-416-422.
Mi regenerował na miejscu, czekałem jakieś 2-3 godziny. Gwarancję na 2 lata daje. Woj. podkarpackie.
Czasem się ogłasza na Allegro... Regeneracja Audi... Przypadkowo go znalazłem na Allegro.



pudloc86, nie pisz całych postów dużymi literami... ten ja poprawiłem.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 18:22 przez pudloc86, łącznie zmieniany 2 razy.
pudloc86
Audi A8 4.2 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl