części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 ] Nie działa tryb dynamic


gizmo07

[D3 03 ] Nie działa tryb dynamic

Post autor: gizmo07 » 09 sie 2012, 22:37

Witam!
Od pewnego czasu nie działa mi tryb dynamic, tzn. nie obniza mi auta, nie usztywnia zawiechy.
Od razu mowie ze tryb holowania i podnosnika mam OFF.

Wszystkie 4 tryby mam dostepne na ekranie. Nawet jak bedac na WYSOKIM wcisne DYNAMIC to obnizy tylko do poziomu KOMFORTU i ani milimetra nizej.
Komputer byl podlaczany, brak bledow w sterowniku zawieszenia. Jedynie mozna zaobserwowac roznice w wysokosci poszczegolnych amortyzatorow np. 19mm, 23mm, 20, 21.
Prosze o sugestie.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013, 23:01 przez gizmo07, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 10 sie 2012, 14:49

Masz sportowe zawieszenie było takie w opcji

gizmo07

Post autor: gizmo07 » 10 sie 2012, 17:55

Nie mam raczej sportowego zawieszenia, a to ma znaczenie?
Dzialal mi dynamic a teraz nie.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 11 sie 2012, 09:56

Tryb dynamic, dodatkowe 20 mm niżej, nie załączy się na postoju. Jak zaznaczych na MMI to opuszcza się w trakcie jazdy. O ile pamiętam jak jedziesz co najmniej 30 sek i powyżej 120 km/h. W instrukcji jest napisane. Tak samo lift wyłącza się automatycznie pow 40 km/h.

8-)

gizmo07

Post autor: gizmo07 » 11 sie 2012, 12:38

Sergiusz mylisz sie. Dynamic zalacza sie na postoju, pamietam jak mi ladnie opony rownaly sie z blotnikami;) A powyzej 120km/h DODATKOWO sie obniza o ilesc tam.

Wyciag z instrukcji:
W trybie dynamic zawieszenie obniża się o 20 mm do prześwitu 100 mm (obniża się punkt ciężkości). Zawieszenie pracuje wtedy ze zwiększoną sztywnością i twardszą charakterystyką tłumienia. Jeśli auto jedzie z prędkością ponad 120 km/h (przynajmniej przez 30 sekund), to wówczas następuje dalsze obniżenie zawieszenia o 5 mm (podnosi się z powrotem, gdy samochód przez ponad 2 minuty jedzie z prędkością mniejszą niż 70 km/h).

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 11 sie 2012, 20:57

No gdzieś dzwonili tylko w innym kościele. W takim razie i mi na postoju nie zawsze załącza się dynamaik. Ale nie mam błędów. Tak rzadko z tego korzystam, że nawet nie zwróciłem uwagi. Więcej z lifta i on działa.

8-)

lukasz_21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2013, 15:27
Lokalizacja: Bystrzyca

Post autor: lukasz_21 » 21 lip 2013, 22:38

witam. Ja kupiłem auto miesiac temu i od samego początku nie mam w komputerze trybu dynamic. Wszystkie 3 inne są dostepne i auto reaguje po wybraniu każdego z nich ale dynamic jest na szaro i nie darady go w ogole włączyc.... :-/
Nie wiem być może było to w dodatkkowej opcji albo coś jest nie tak z moim zawieszeniem.
I co wy na to powiecie??
Pozdrawiam :-/

domin1212
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 03 sty 2010, 11:45
Lokalizacja: Sieradz

Tryb Dynamic

Post autor: domin1212 » 22 sie 2013, 17:12

Ja też mam dynamic na szaro ale stało mi się to po wymianie sterownika zawieszenia reszta jest i działa ale dynamic nie i nie wiem jak to zrobić żeby było tak jak poprzednio może ktoś wie o co w tym chodzi ?
$$$Domin$$$
.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 sie 2013, 18:44

A może komputer myśli że sterownika nie ma w ogóle :mrgreen: ??
Może trzeba zaprogramować nowy sterownik ??
Ostatnio zmieniony 22 sie 2013, 20:02 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 22 sie 2013, 19:01

mdamian pisze:wo gule ??
Nie robić byków , stawiać przecinki i kropki , używać polskich znaków !!!

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 22 sie 2013, 20:02

labas, pretensje do google bo tak mi poprawiło :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 22 sie 2013, 21:35

mdamian, ten akurat zwrot jest dość cięzki dla googla :D

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

[D3 07 4.2TDI ] Nie działa tryb dynamic

Post autor: Immo » 11 maja 2016, 21:59

Odgrzewam kotleta :)
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej <bezradny>
Adaptacja tylnych amortyzatorów nie przyjmuje wartości większych niż 378 (w porywach do 380) - wyświetla komunikat invalid. Trzeba wklepać 378 lub mniej żeby łyknął tę wartość, pomimo że faktycznie jest 18mm więcej.
Test low level przed kalibracją przebiega bez zarzutu, buda elegancko się kładzie na kołach, po czym wraca na normal i można zaczynać procedurę.

Spotkał się ktoś z takim problemem? Będę wdzięczny za podpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 08:26 przez Immo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 maja 2016, 22:03

A łączniki są ori? Jak tak to spróbuj ją oszukać podnośnikiem adaptując tył. Wpisz wartość, jak pojawi się INVALID to lekko ulżyj tył w górę aż pokaże się VALID i przejdź do następnego koła a potem opuść lewarek. I tak z oboma tylnymi. Ale najpierw sprawdź łączniki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Immo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Immo » 11 maja 2016, 22:16

Łączniki wyglądają na ori. Zmierzyłem je i mają długość ok 7cm (między środkami panewek/główek).
Tak się zastanawiam, czy były różne długości dla zawieszenia zwykłego i sportowego? :)

Patentu z lewarkiem nie znałem, ale bardzo mi się podoba :D W ostateczności go wypróbuję ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl