[D3 03 ] Nie działa tryb dynamic
[D3 03 ] Nie działa tryb dynamic
Witam!
Od pewnego czasu nie działa mi tryb dynamic, tzn. nie obniza mi auta, nie usztywnia zawiechy.
Od razu mowie ze tryb holowania i podnosnika mam OFF.
Wszystkie 4 tryby mam dostepne na ekranie. Nawet jak bedac na WYSOKIM wcisne DYNAMIC to obnizy tylko do poziomu KOMFORTU i ani milimetra nizej.
Komputer byl podlaczany, brak bledow w sterowniku zawieszenia. Jedynie mozna zaobserwowac roznice w wysokosci poszczegolnych amortyzatorow np. 19mm, 23mm, 20, 21.
Prosze o sugestie.
Od pewnego czasu nie działa mi tryb dynamic, tzn. nie obniza mi auta, nie usztywnia zawiechy.
Od razu mowie ze tryb holowania i podnosnika mam OFF.
Wszystkie 4 tryby mam dostepne na ekranie. Nawet jak bedac na WYSOKIM wcisne DYNAMIC to obnizy tylko do poziomu KOMFORTU i ani milimetra nizej.
Komputer byl podlaczany, brak bledow w sterowniku zawieszenia. Jedynie mozna zaobserwowac roznice w wysokosci poszczegolnych amortyzatorow np. 19mm, 23mm, 20, 21.
Prosze o sugestie.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013, 23:01 przez gizmo07, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Sergiusz mylisz sie. Dynamic zalacza sie na postoju, pamietam jak mi ladnie opony rownaly sie z blotnikami;) A powyzej 120km/h DODATKOWO sie obniza o ilesc tam.
Wyciag z instrukcji:
W trybie dynamic zawieszenie obniża się o 20 mm do prześwitu 100 mm (obniża się punkt ciężkości). Zawieszenie pracuje wtedy ze zwiększoną sztywnością i twardszą charakterystyką tłumienia. Jeśli auto jedzie z prędkością ponad 120 km/h (przynajmniej przez 30 sekund), to wówczas następuje dalsze obniżenie zawieszenia o 5 mm (podnosi się z powrotem, gdy samochód przez ponad 2 minuty jedzie z prędkością mniejszą niż 70 km/h).
Wyciag z instrukcji:
W trybie dynamic zawieszenie obniża się o 20 mm do prześwitu 100 mm (obniża się punkt ciężkości). Zawieszenie pracuje wtedy ze zwiększoną sztywnością i twardszą charakterystyką tłumienia. Jeśli auto jedzie z prędkością ponad 120 km/h (przynajmniej przez 30 sekund), to wówczas następuje dalsze obniżenie zawieszenia o 5 mm (podnosi się z powrotem, gdy samochód przez ponad 2 minuty jedzie z prędkością mniejszą niż 70 km/h).
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
witam. Ja kupiłem auto miesiac temu i od samego początku nie mam w komputerze trybu dynamic. Wszystkie 3 inne są dostepne i auto reaguje po wybraniu każdego z nich ale dynamic jest na szaro i nie darady go w ogole włączyc.... :-/
Nie wiem być może było to w dodatkkowej opcji albo coś jest nie tak z moim zawieszeniem.
I co wy na to powiecie??
Pozdrawiam :-/
Nie wiem być może było to w dodatkkowej opcji albo coś jest nie tak z moim zawieszeniem.
I co wy na to powiecie??
Pozdrawiam :-/
Tryb Dynamic
Ja też mam dynamic na szaro ale stało mi się to po wymianie sterownika zawieszenia reszta jest i działa ale dynamic nie i nie wiem jak to zrobić żeby było tak jak poprzednio może ktoś wie o co w tym chodzi ?
$$$Domin$$$
.
.
A może komputer myśli że sterownika nie ma w ogóle :mrgreen: ??
Może trzeba zaprogramować nowy sterownik ??
Może trzeba zaprogramować nowy sterownik ??
Ostatnio zmieniony 22 sie 2013, 20:02 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
labas, pretensje do google bo tak mi poprawiło :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
[D3 07 4.2TDI ] Nie działa tryb dynamic
Odgrzewam kotleta
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej
Adaptacja tylnych amortyzatorów nie przyjmuje wartości większych niż 378 (w porywach do 380) - wyświetla komunikat invalid. Trzeba wklepać 378 lub mniej żeby łyknął tę wartość, pomimo że faktycznie jest 18mm więcej.
Test low level przed kalibracją przebiega bez zarzutu, buda elegancko się kładzie na kołach, po czym wraca na normal i można zaczynać procedurę.
Spotkał się ktoś z takim problemem? Będę wdzięczny za podpowiedzi
U mnie też przestał działać tryb dynamic.
Problem zaczął się od tego, że jak kupiłem auto, to dupa stała ładne kilka cm wyżej niż przód. Nie przejmowałem się tym, bo zawieszenie działało tak jak trzeba we wszystkich 4 trybach, tyle że buda była pochylona do przodu.
Po nabyciu vaga zrobiłem kalibrację zawieszenia. Tył poszedł w dół (co prawda nie tyle ile powinien), ale dynamic przestał działać.
Mam zawieszenie sportowe PR-2MA, zakodowane na nominał czyli 0015510. Po kalibracji przód stoi idealnie (396mm od środka piasty do nadkola), ale tył nadal jest prawie 2cm za wysoko. Zamiast 378 jest 396mm (praktycznie jak w zwykłym zawiasie) i za diabła nie daje się vagiem obniżyć bardziej
Adaptacja tylnych amortyzatorów nie przyjmuje wartości większych niż 378 (w porywach do 380) - wyświetla komunikat invalid. Trzeba wklepać 378 lub mniej żeby łyknął tę wartość, pomimo że faktycznie jest 18mm więcej.
Test low level przed kalibracją przebiega bez zarzutu, buda elegancko się kładzie na kołach, po czym wraca na normal i można zaczynać procedurę.
Spotkał się ktoś z takim problemem? Będę wdzięczny za podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 08:26 przez Immo, łącznie zmieniany 2 razy.
A łączniki są ori? Jak tak to spróbuj ją oszukać podnośnikiem adaptując tył. Wpisz wartość, jak pojawi się INVALID to lekko ulżyj tył w górę aż pokaże się VALID i przejdź do następnego koła a potem opuść lewarek. I tak z oboma tylnymi. Ale najpierw sprawdź łączniki.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG