[D2 98 2.8PB/LPG ] Dziwne problemy z gazem - szarpie, gaśn
[D2 98 2.8PB/LPG ] Dziwne problemy z gazem - szarpie, gaśn
Auto jeździło okropnie na gazie.
Komputer Stagg 300.
Listwa była czerwone Valteki 3 Ohm BFC - teraz OMVL Reg Fast (niebieskie)
Reduktor był Scorpion ST - nowy reduktor KME Gold + wymiana przewodu z 6mm na 8mm faro.
Jakie problemy?
1) Po podłączeniu kabelkiem do gazu i próbie ustawienia mapy - linia benzyny rysuje się w prostej lini. Jakby czujnik był walnięty? W ten sposób nie mogę ustawić mapy gazu
2) Rano auto przełączy się na gaz dopiero w okolicach 70 stopni. Jak już raz się przełączy za 1 razem to wtedy do końca dnia przełącza się już od 50 stopni. Więc dlaczego raz tak raz tak? Tak jest za każdym razem, bez wyjątku.
3) 2 tygodnie po nowym reduktorze auto, po bucie i wyprzedzaniu przełączyło się na benzynę a temperatura silnika spadła. Auto doszło spowrotem do 90 stopni, włączyłem gaz a auto zgasło Drugi raz odpalilem i to samo. Auto zostawilem. Po 3 godzinach auto długo kręciło zanim odpalilo - mialem ten problem przy poprzednim reduktorze ale wymiana na GOLD zmienila to. A teraz nowy reduktor i dał dupy ?
4) Auto szarpie przy bardzo delikatnym dodaniu gazu. Nieważne jaka prędkość. Na benzynie auto zachowuje się perfekcyjnie, na gazie zawsze trzęsie budą.
Pomału już trace nerwy. Gaz założyłem w gdynii u kolesia, ktory zrobil gaz bratu w takiej samej konfiguracji w Jeepie GCH2 4,7. 15tysięcy i auto chodzi do dzisiaj idealnie. Tylko u niego zrobil od podstaw a umnie musial przerabiać gdyż partacz co to założył nie mial pojęcia o gazie, regulacji, o niczym !
Jeśli Panowie znacie jakiegoś gazownika z Pomorza, który opiekuje się A8 to bardzo proszę o namiary. 3 razy byłem w gdynii a z autem dalej dupa. Po założeniu nowego reduktora nawet nie ułożył mapy gazu, tylko sprawdził na autostradzie czy auto pojdzie na gazie do 180 i wrocil do domu.
Ręce opadają. Z tego co czytałem to dzisiaj właśnie sprawdzę jakie jest spalanie na komputerze tej samej trasy pb i lpg chociaz po nowym reduktorze jak poprzednio na kompie srednie bylo 14-16 to teraz jest 19.
Pozdrawiam i ratujcie !
Komputer Stagg 300.
Listwa była czerwone Valteki 3 Ohm BFC - teraz OMVL Reg Fast (niebieskie)
Reduktor był Scorpion ST - nowy reduktor KME Gold + wymiana przewodu z 6mm na 8mm faro.
Jakie problemy?
1) Po podłączeniu kabelkiem do gazu i próbie ustawienia mapy - linia benzyny rysuje się w prostej lini. Jakby czujnik był walnięty? W ten sposób nie mogę ustawić mapy gazu
2) Rano auto przełączy się na gaz dopiero w okolicach 70 stopni. Jak już raz się przełączy za 1 razem to wtedy do końca dnia przełącza się już od 50 stopni. Więc dlaczego raz tak raz tak? Tak jest za każdym razem, bez wyjątku.
3) 2 tygodnie po nowym reduktorze auto, po bucie i wyprzedzaniu przełączyło się na benzynę a temperatura silnika spadła. Auto doszło spowrotem do 90 stopni, włączyłem gaz a auto zgasło Drugi raz odpalilem i to samo. Auto zostawilem. Po 3 godzinach auto długo kręciło zanim odpalilo - mialem ten problem przy poprzednim reduktorze ale wymiana na GOLD zmienila to. A teraz nowy reduktor i dał dupy ?
4) Auto szarpie przy bardzo delikatnym dodaniu gazu. Nieważne jaka prędkość. Na benzynie auto zachowuje się perfekcyjnie, na gazie zawsze trzęsie budą.
Pomału już trace nerwy. Gaz założyłem w gdynii u kolesia, ktory zrobil gaz bratu w takiej samej konfiguracji w Jeepie GCH2 4,7. 15tysięcy i auto chodzi do dzisiaj idealnie. Tylko u niego zrobil od podstaw a umnie musial przerabiać gdyż partacz co to założył nie mial pojęcia o gazie, regulacji, o niczym !
Jeśli Panowie znacie jakiegoś gazownika z Pomorza, który opiekuje się A8 to bardzo proszę o namiary. 3 razy byłem w gdynii a z autem dalej dupa. Po założeniu nowego reduktora nawet nie ułożył mapy gazu, tylko sprawdził na autostradzie czy auto pojdzie na gazie do 180 i wrocil do domu.
Ręce opadają. Z tego co czytałem to dzisiaj właśnie sprawdzę jakie jest spalanie na komputerze tej samej trasy pb i lpg chociaz po nowym reduktorze jak poprzednio na kompie srednie bylo 14-16 to teraz jest 19.
Pozdrawiam i ratujcie !
Witaj kolego gdzie byłeś z gazem na ul:Janka wiśniewskiego ? ja ci polecę Pana Piotra Kopczyńskiego z Bytowa gość jest inżynierem gazem zajmuje się hobbystycznie ma ogromne pojęcie i te wszystkie pseudo warsztaty to mogą się chować przy tym co ten gość potrafi ja już tylko do niego jeżdzę nie dam auta innym papruchom
Witam, gaz był ogarniany w A&S Auto Centrum w Gdyni. Sugerowałem sie tym, że bratu zrobił idealnie. Fakt faktem od podstaw, ale poprawić po poprzednim na pewno też można a to co opisałem to tragedia się dzieje... Do Bytowa mam 250km. Jeśli nic innego nie wymyślę to trzeba będzie sie umówić na wizytę !
WSZYSTKIE PROBLEMY ROZWIĄZANE !
Postaram się opisać rozwiązania dla ewentualnych klubowiczów, którzy będą mieli te same problemy. Umówiłem się do gazownika, który zakładał gaz by on to zrobił wszystko jak powinno być. Po kolei:
Co do trzęsiawki przy powolnej jeździe na wysokim biegu. Auto miało okropne luki w mapie benzyny/gazu. Ustawilismy wszystko i chodzi na dzien dzisiejszy super. Brakuje do ideału lecz nie zrobimy tego aż tak dobrze, bo auto na D samo z siebie za szybko wrzuca wyższy bieg przy za małych obrotach. Tak czy siak, mapa uzupełniona i nie trzęsie a linia gazu i benzyny pokrywa się. Dodatkowo mapa jest ustawiona na biegu jałowym ! Auto chodzi jak na benzynie na P !
Auto odpala super, chodzi na gazie lepiej niż na benzynie, pali z jakieś 13 litrów. BAJKA. Spędziliśmy 5 godzin i wszystkie problemy rozwiązane. Nie zapłaciłem ani grosza więc Pan Sebastian stanął na wysokości zadania by dopieścić auto. Także z czystym sumieniem mogę polecić warsztat w Gdyni w sprawach gazowych. Można powołać się na kolegę od Audi a8 2,8 ze Starogardu :d :d
http://www.autocentrumas.pl/21-kontakt-i-dojazd.html
Pozdrawiam !
Postaram się opisać rozwiązania dla ewentualnych klubowiczów, którzy będą mieli te same problemy. Umówiłem się do gazownika, który zakładał gaz by on to zrobił wszystko jak powinno być. Po kolei:
Pierwszy gazownik założył czujnik do mapy benzyny w złym miejscu. Został przełozony w miejsce przy kolektorze ssącym i problem jak ręką odjął, w końcu mapa benzyny rysuje się tak jak jeżdzę !Stagg 300.
Listwa była czerwone Valteki 3 Ohm BFC - teraz OMVL Reg Fast (niebieskie)
Reduktor był Scorpion ST - nowy reduktor KME Gold + wymiana przewodu z 6mm na 8mm faro.
Jakie problemy?
1) Po podłączeniu kabelkiem do gazu i próbie ustawienia mapy - linia benzyny rysuje się w prostej lini. Jakby czujnik był walnięty? W ten sposób nie mogę ustawić mapy gazu
Mam uszkodzony jeden z 3 czujników temperatury w aucie. Na konsoli pokazuje 90 stopni a komputer w popielniczce pokazuje 77. Także gaz wariuje bo dostaje sygnał, że jest nagrzany i nie wie co się dzieje, o jest za zimny. Dlatego rano zawsze grzałsię przy 70 stopniach bo tak naprawdę miał już te 60. Teraz już gaz załącza się o wiele szybciej , lecz jednak cały czas ma jakieś ALE ze względu na czujnik, który będzie niedługo wymieniony.2) Rano auto przełączy się na gaz dopiero w okolicach 70 stopni. Jak już raz się przełączy za 1 razem to wtedy do końca dnia przełącza się już od 50 stopni. Więc dlaczego raz tak raz tak? Tak jest za każdym razem, bez wyjątku.
Zagadka rozwiązana. Auto dostało wtedy w dupę i silnik dostał szok, przez za małe cisnienie gazu przy bucie w podłogę + poszedł czujnik. W Nowych listwach zostały zamontowane za małe dysze wtryskowe. To co pasowało do 4,7 jeepa w 2,8 okazało się za małe ! W przypadku, gdy dałem gaz, auto nie mogło pójść aż tak dobrze,bo było za małe ciśnienie gazu i wtedy auto zaczęło pobierać sobie benzyne i się krztusiło. Dlatego nagle na pełnej butli gazu za 150pln i dolanych 150pln benzyny zrobilem ok 340km. Nowe dysze i jak ręka odjął. Idzie super, spalanie z 22 spadło na 12,1 na odcinku 300km i butowaniu kickdownem z jakies 20 razy do 160. S :mrgreen:3) 2 tygodnie po nowym reduktorze auto, po bucie i wyprzedzaniu przełączyło się na benzynę a temperatura silnika spadła. Auto doszło spowrotem do 90 stopni, włączyłem gaz a auto zgasło Drugi raz odpalilem i to samo. Auto zostawilem. Po 3 godzinach auto długo kręciło zanim odpalilo - mialem ten problem przy poprzednim reduktorze ale wymiana na GOLD zmienila to. A teraz nowy reduktor i dał dupy ?
4) Auto szarpie przy bardzo delikatnym dodaniu gazu. Nieważne jaka prędkość. Na benzynie auto zachowuje się perfekcyjnie, na gazie zawsze trzęsie budą.
Co do trzęsiawki przy powolnej jeździe na wysokim biegu. Auto miało okropne luki w mapie benzyny/gazu. Ustawilismy wszystko i chodzi na dzien dzisiejszy super. Brakuje do ideału lecz nie zrobimy tego aż tak dobrze, bo auto na D samo z siebie za szybko wrzuca wyższy bieg przy za małych obrotach. Tak czy siak, mapa uzupełniona i nie trzęsie a linia gazu i benzyny pokrywa się. Dodatkowo mapa jest ustawiona na biegu jałowym ! Auto chodzi jak na benzynie na P !
Auto odpala super, chodzi na gazie lepiej niż na benzynie, pali z jakieś 13 litrów. BAJKA. Spędziliśmy 5 godzin i wszystkie problemy rozwiązane. Nie zapłaciłem ani grosza więc Pan Sebastian stanął na wysokości zadania by dopieścić auto. Także z czystym sumieniem mogę polecić warsztat w Gdyni w sprawach gazowych. Można powołać się na kolegę od Audi a8 2,8 ze Starogardu :d :d
http://www.autocentrumas.pl/21-kontakt-i-dojazd.html
Pozdrawiam !
Poprzednio auto jeździło na gazie, ale to było wszystko. Żadnych osiągów, żadnego małego spalania, żadnego komfortu. Gaz był bo był. Za listwy i reduktor, nowe wszystko na gwarancji (z górnej półki!) razem z robocizną zapłaciłem chyba max 1400-1500pln. I teraz auto fruwa. Napisalem do kolegi PM i trzeba będzie się ustawić na oględziny :mrgreen: