A widzisz, jest gotowy zestaw :-P Już rok temu myślałem żeby dorobić sobie coś takiego, potem gdzieś słyszałem, że w Zerkopolu dla chętnych nakładają gwint na B6/B8 :-> Powiem szczerze, że za tą kasę to nikt mi tego nie zrobi...Znowu zapaliła się żaróweczka 8-)gtfan pisze:acper, masz bzika na punkcie zawieszenia, więc może coś takiego byś przetestował? :-D
http://www.ecstuning.com/...vers/ES1928286/
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL] Bilstein B8 + Jamex -50mm
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
- sebos17
- Super Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Jeżeli to naprawdę zdaje egzamin i da się na tym jeździć to jak byś się namyślił Mucholejkolator, to ja też zmawiam ;-)gtfan pisze:Kacper, masz bzika na punkcie zawieszenia, więc może coś takiego byś przetestował? :-D
http://www.ecstuning.com/Audi-D2_A8-Qua ... ES1928286/
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Na szybko chcę wspomnieć o banalnym a jakże epokowym dla mnie odkryciu, które uzdrowiło moje zglebowane auto :->
Chodzi o kwestię dobijania przedniego zawiasu na sprężynach obniżających. Jest to pośrednie ale wg. mnie b.dobre rozwiązanie.
Mianowicie zdjąłem z "sufitów" wnęk nadkoli gumowe płyty odbojowe, które amortyzują uderzenia główek wahaczy przy solidnym dobiciu. Tam właśnie przy glebie głównie dochodzi do kontaktu "dobitego zawiasu" z nadwoziem. Po usunięciu problem dobijania praktycznie znika. Teraz zawias ma miejsce na swobodną pracę i w końcu mimo obniżenia 50mm mogę normalnie zasuwać po dołach bez żadnych skutków ubocznych. :d
Nie wiem czy te płyty amortyzujące występują w poliftach, jednak we wszystkich przedliftach na pewno są.
Nie jest je trudno zdjąć, najlepiej podnieść sobie auto na podnośniku z jednej i z drugiej strony (więcej miejsca w nadkolu) i odkręcić po dwie śrubo-nakrętki mocujące ;-)
Polecam
![Obrazek]()
Chodzi o kwestię dobijania przedniego zawiasu na sprężynach obniżających. Jest to pośrednie ale wg. mnie b.dobre rozwiązanie.
Mianowicie zdjąłem z "sufitów" wnęk nadkoli gumowe płyty odbojowe, które amortyzują uderzenia główek wahaczy przy solidnym dobiciu. Tam właśnie przy glebie głównie dochodzi do kontaktu "dobitego zawiasu" z nadwoziem. Po usunięciu problem dobijania praktycznie znika. Teraz zawias ma miejsce na swobodną pracę i w końcu mimo obniżenia 50mm mogę normalnie zasuwać po dołach bez żadnych skutków ubocznych. :d
Nie wiem czy te płyty amortyzujące występują w poliftach, jednak we wszystkich przedliftach na pewno są.
Nie jest je trudno zdjąć, najlepiej podnieść sobie auto na podnośniku z jednej i z drugiej strony (więcej miejsca w nadkolu) i odkręcić po dwie śrubo-nakrętki mocujące ;-)
Polecam
- sebos17
- Super Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Mucholejkolator, będziesz zgłębiał ten temat? http://www.ecstuning.com/Audi-D2_A8-Qua ... ES1928286/
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Jestem skłonny, szczególnie po zdjęciu odbojów :-D Jednak teraz muszę trochę przystopować z takimi wydatkami na auto... Ten zestaw jest do kupienia w Wielkiej Brytanii czy USA, bo nie mogę się doczytać?sebos17 pisze:Mucholejkolator, będziesz zgłębiał ten temat? http://www.ecstuning.com/...vers/ES1928286/
Grain, nie czaję. Masz ten zestaw obniżający na aucie czy do założenia? Teraz masz standard zawias S8 na aucie? Które sprężyny leżą?Grain pisze:Hmm zastanawiam się u siebie sprężyny leżą ale właśnie myśle o tym dobijaniu mam oryginalne amory od S8 a sprężyny - 30mm :roll:
-
- Super Klubowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
- Lokalizacja: Chojnice
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Mogło być bardziej komfortowo na tych niższych. 1BD i 1BE to najtwardsze sprężynki ze wszystkich sportowych jakie miałem jednak wystarczająco komfortowe do jazdy po polskich drogach wg mnie ;-)
Myślę, że po zdjęciu płyt amortyzacyjnych (jeśli masz je założone) możesz śmiało zakładać krótkie spirale pod warunkiem, że twoje czerwone amory są sprawne :->
Myślę, że po zdjęciu płyt amortyzacyjnych (jeśli masz je założone) możesz śmiało zakładać krótkie spirale pod warunkiem, że twoje czerwone amory są sprawne :->
-
- Super Klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
- Lokalizacja: Ryki
Panowie a ja jeszcze dodam , iż dużo zalezy czy mamy górny wachacz ten krótki ori czy jakiś zamiennik, który ma odbój na "sobie" Tak jest w orginale w A6 gdzie nie ma odboju wogóle przy nadwoziu.
Ostatnio troche dłubałem przy zawiasie w A6 i A8 i miałem w ręku cztery orginalne amorki od A8 i jeden z A6
Czerwony, niebieski, czarny, oraz Sachs super touring czy jakoś tak. W A6 czarny (zawias wysoki)
I powiem ,wam że się róznią szczególnie niebieski, który siedział u mnie w orginale przy 1BE jest krótszy od pozostałych o jakieś 3cm. ma niżej osadzony pierśnień pod spręzyne i krotszy skok, pozostałe są praktycznie identyczne, Od A6 jest krótszy nawet od tego niebieskiego tylko że nie ma tygo mocowania na przewody ABS itp.
Mam przednie sprezyny od A6 założe na próbe do A8 zobaczymy jak to się bedzie latało
Kacper sorki za OT w twoim temacie
Ostatnio troche dłubałem przy zawiasie w A6 i A8 i miałem w ręku cztery orginalne amorki od A8 i jeden z A6
Czerwony, niebieski, czarny, oraz Sachs super touring czy jakoś tak. W A6 czarny (zawias wysoki)
I powiem ,wam że się róznią szczególnie niebieski, który siedział u mnie w orginale przy 1BE jest krótszy od pozostałych o jakieś 3cm. ma niżej osadzony pierśnień pod spręzyne i krotszy skok, pozostałe są praktycznie identyczne, Od A6 jest krótszy nawet od tego niebieskiego tylko że nie ma tygo mocowania na przewody ABS itp.
Mam przednie sprezyny od A6 założe na próbe do A8 zobaczymy jak to się bedzie latało
Kacper sorki za OT w twoim temacie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
Mucholejkolator, Ja u siebie w poprzedniej nie widziałem tych odbojów, i może dlatego gdy założyłem sprężyny -50mm to po mc koncowki drazków do wymiany, bo zawias był pod takim kontem że miażdżyło mi gumy na sworzniach od końcówek drążków, i dlatego jak mnie kiedys pytałeś czy dobija ja mówiłem że raczej nie.
Zwróc uwage na końcowki po jakimś czasie czy gumy jeszcze są całe. Ja w ciągu miesiąca zajechałem TRW i Ruville tzn koncówki były jeszcze dobre ale guma zmiażdżona.
Zwróc uwage na końcowki po jakimś czasie czy gumy jeszcze są całe. Ja w ciągu miesiąca zajechałem TRW i Ruville tzn koncówki były jeszcze dobre ale guma zmiażdżona.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Czyli jednak ori sportowe są krótsze w 1BE i 1BD. Spoko wiadomość. Ja nigdy nie miałem w ręku obok siebie czarnego i niebieskiego czy czerwonego amora więc nie wiedziałem czy jest różnica w długości, ale miałem takie podejrzenia :->hipcio pisze:I powiem ,wam że się róznią szczególnie niebieski, który siedział u mnie w orginale przy 1BE jest krótszy od pozostałych o jakieś 3cm. ma niżej osadzony pierśnień pod spręzyne i krotszy skok, pozostałe są praktycznie identyczne, Od A6 jest krótszy nawet od tego niebieskiego tylko że nie ma tygo mocowania na przewody ABS itp.
U siebie nie widzę żadnych niepokojących zjawisk na końcówkach :roll: Ale teraz znowu będę podnosił przód na zimę ok 20mm to obejrzę dokładnie jak to wygląda.tomi5 pisze:Zwróc uwage na końcowki po jakimś czasie czy gumy jeszcze są całe. Ja w ciągu miesiąca zajechałem TRW i Ruville tzn koncówki były jeszcze dobre ale guma zmiażdżona.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
pepi, jeśli jest sztywno na 1BE to najprawdopodobniej masz padnięte amorki, błędem jest tylko, że kupiłeś standardowe do sportowego zawieszenia :roll: Jak założysz i pojeździsz to daj znać jak odczucia ;-) Albo sprzedaj od razu lub zwróć i kup Bilstein B6 jeśli chcesz żeby Cię nie telepało na 1BE :->
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
no nie te 4 cm prześwitu to raczej za mało może 4,5 :-D
amorki mam ok
pomijam fakt ugięcia w drugą stronę wahaczy i podjedzenia opon od środka :mrgreen:
bo opona już nie przylega przy takim kącie dobrze
ale pewnie wiecie o tym
ja mam inne zapatrywania na auto ja bym chciał ze 10 w górę a nie w dół
ciekawie czy ktoś takie coś już zrobił / ;-)
amorki mam ok
pomijam fakt ugięcia w drugą stronę wahaczy i podjedzenia opon od środka :mrgreen:
bo opona już nie przylega przy takim kącie dobrze
ale pewnie wiecie o tym
ja mam inne zapatrywania na auto ja bym chciał ze 10 w górę a nie w dół
ciekawie czy ktoś takie coś już zrobił / ;-)