![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL] Bilstein B8 + Jamex -50mm
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
W każdym nie tylko sportowym zawieszeniu brak odpowiedniego tłumienia ze strony amortyzatorów powoduje odczucia zwiększonej sztywności i nerwowości auta. Dlatego do sztywnych sprężyn potrzebne są również sztywne amortyzatory hamujące narowistą ich naturę. Dlatego między in. najbardziej komfortowym amortyzatorem do zawieszeń 1BE i 1BD jest co najciekawsze sztywny, utwardzony Bilstein B6 lub B8. No ale akurat to już troszkę inna liga jeśli chodzi o jakość.
Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->
Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :->tomi5 pisze:Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
Tylko że wtedy skok tłoczka tez się zmniejszy o te 15mmMucholejkolator pisze:Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :->tomi5 pisze:Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.
[ Dodano: 2012-10-16, 12:48 ]
Aha i czy te 15mm w gorę wynika z innej budowy amorka niz oryginalny czerwony, czy po prostu przez to że amorek jest nowy??
[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie??
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
15mm wynika i z innej budowy, na b6 jest po prostu wyżej osadzony talerz pod sprężynę o ok 10mm a dodatkowo ciśnienie gazu w amortyzatorze powoduje dodatkową "nośność" i dlatego idzie w górę ok 15mm :->
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?
Z Jamexami nigdy nie wiesz do końca ile pójdzie w dół. Kiepsko u nich z trzymaniem parametrów. Ja bym niżej osadził sprężyny 1BD na amorze bo są po prostu dobre jakościowo, ale dodatkowo skróciłbym już B6 na B8 żeby amor pracował we właściwym zakresie skoku i nie "dostawał po kulach". Każde większe obniżanie przodu poniżej fabrycznej wysokości S8 lub 1BE wymaga tak naprawdę skrócenia amortyzatora :->tomi5 pisze:[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie??
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
I tu mnie zagiąłeś, w przedliftowej A8 miałem tak jak piszesz 2 szpilki, a w poliftowej S8 nie wiem wydawało mi się że jest to samo ale nie zaglądałem tam jeszcze, a będę mógł to sprawdzić dopiero jutro bądź w czwartek bo aktualnie auto się gazujeMucholejkolator pisze:
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?

-
- Super Klubowicz
- Posty: 493
- Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
- Lokalizacja: Ryki
tomi5 pisze:Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.Mucholejkolator pisze:
tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?
Róznica jest natomiast w dolnym tym pod sprężyne. Jest troszke inny.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
To że są na dwie szpilki to wiadomka, jednak na pewno w S8 2002 występują inne górne talerze i dlatego pytam czy we wszystkich poliftowych A/S8 są takie jak kupiłem od byłego wozu FOSSa. Właśnie dzięki tym innym talerzom można jeszcze po drobnych przeróbkach posadzić auto o 20mm bez skracania amortyzatorów. Po prostu talerze te umożliwiają głębsze osadzenie sprężyn wzg. całej kolumny mcpersona i dlatego auto idzie akuratnie w dół. Jak dorwę jakiś aparat to zrobie fotki bo mam je akurat zdemontowane. Teraz testuje samochód znowu na K.A.W -60mm i starych talerzach. Na zimę jednak wstawiam sprężyny 1BE i "talerze obniżające'' :-D
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
:-)hipcio pisze:Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
Jeżeli nic nie stukało po przekładce to na pewno były takie same :->
W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
Też czekam z niecierpliwością bo przymierzam sie do zmiany amorków i nie usmiecha mi się kupno w ASO ori SASCH, stawiam na B6 ale nie chce 1,5cm do góryMucholejkolator pisze: W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-)

A tak na marginesie czy B8 występowały do audi S8/A8?? bo obiło mi sie o uszy że nie ma.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Nie warto wchodzić w ori amorki S8 skoro są B6. Tak jak pisze jojo-jar, do A/S8 nie można kupić gotowych B8 :roll:
Poniżej zdjęcia różnicy w talerzach. Nie ma na zdjęciach osadzeń gumowych pod sprężyny na talerzach standard. Mam je na aucie i nie mogłem zrobić poglądowych zdjęć. Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :
![Obrazek]()
A tutaj dystans, który jest niezbędny aby talerz z S8 odpowiednio przekazywał obciążenie na nadwozie przystosowane do "starych' talerzy. Bez tego obciążenie przenoszone jest przez podpórki szpilek co jest błędem. Ja zrobiłem to z grubej skóry i sprawdza się wyśmienicie :-D
![Obrazek]()
Polecam bo to wszystko działa wyśmienicie, problem pewnie będzie tylko ze znalezieniem tych talerzy...
Poniżej zdjęcia różnicy w talerzach. Nie ma na zdjęciach osadzeń gumowych pod sprężyny na talerzach standard. Mam je na aucie i nie mogłem zrobić poglądowych zdjęć. Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :
A tutaj dystans, który jest niezbędny aby talerz z S8 odpowiednio przekazywał obciążenie na nadwozie przystosowane do "starych' talerzy. Bez tego obciążenie przenoszone jest przez podpórki szpilek co jest błędem. Ja zrobiłem to z grubej skóry i sprawdza się wyśmienicie :-D
Polecam bo to wszystko działa wyśmienicie, problem pewnie będzie tylko ze znalezieniem tych talerzy...
- sylwekr
- Super Klubowicz
- Posty: 755
- Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
- Lokalizacja: Łowicz
Czy na pewno będzie taka różnica ? Tak ze zdjęć mi nie wynika, a nie miałem tych elementów w ręku. Jeśli faktycznie było by to ok 20mm to ja bym się z tym u siebie pobawił. Nie chcę zakładać niższych twardszych sprężyn, wymieniać amortyzatory itp, chciałbym zostać przy tym zawieszeniu, ale nie miał bym nic przeciwko jak by przód poszedł w dół 20-30 mm. Czy wymianą tych tależy to osiągnę, czy jeszcze jest jakaś inna dobra metoda ?Mucholejkolator pisze:Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :
Sylwek