Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 ALL] Bilstein B8 + Jamex -50mm

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 paź 2012, 10:50

W każdym nie tylko sportowym zawieszeniu brak odpowiedniego tłumienia ze strony amortyzatorów powoduje odczucia zwiększonej sztywności i nerwowości auta. Dlatego do sztywnych sprężyn potrzebne są również sztywne amortyzatory hamujące narowistą ich naturę. Dlatego między in. najbardziej komfortowym amortyzatorem do zawieszeń 1BE i 1BD jest co najciekawsze sztywny, utwardzony Bilstein B6 lub B8. No ale akurat to już troszkę inna liga jeśli chodzi o jakość.

Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 16 paź 2012, 10:54

Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 paź 2012, 12:09

tomi5 pisze:Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.
Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :->

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 16 paź 2012, 12:38

Mucholejkolator pisze:
tomi5 pisze:Zauważyłem że jeden z amorków z przodu zaczyna lekko się pocić, w związku z czym czeka mnie wymiana. Oryginalnie mam czerwone sachs-y i sprężyny 1BE. Czy zestaw bilstein B6 + ori springi 1BE nie podniosą mi auta?? Zależy mi żeby było tak jak teraz, może być ciut niżej ale nie wyżej.
Podniosą o ok 12-15mm. Żeby temu zaradzić, trzeba kupić B6 w Zerkopolu i poprosić o zrobienie nowego rowka pod ogranicznik talerza osadzonego niżej o tę wartość lub zrobić to w każdym innym, dobrym zakładzie mechanicznym :->
Tylko że wtedy skok tłoczka tez się zmniejszy o te 15mm

[ Dodano: 2012-10-16, 12:48 ]
Aha i czy te 15mm w gorę wynika z innej budowy amorka niz oryginalny czerwony, czy po prostu przez to że amorek jest nowy??

[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie??

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 16 paź 2012, 13:12

15mm wynika i z innej budowy, na b6 jest po prostu wyżej osadzony talerz pod sprężynę o ok 10mm a dodatkowo ciśnienie gazu w amortyzatorze powoduje dodatkową "nośność" i dlatego idzie w górę ok 15mm :->
tomi5 pisze:[ Dodano: 2012-10-16, 12:50 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy jak bym zastosował sprężyny Jamex -30mm do B6 to rozumiem że auto poszlo by jakieś 15mm w dół od stanu który mam teraz??
Czy te Jamexy nie będą za miękkie??
Z Jamexami nigdy nie wiesz do końca ile pójdzie w dół. Kiepsko u nich z trzymaniem parametrów. Ja bym niżej osadził sprężyny 1BD na amorze bo są po prostu dobre jakościowo, ale dodatkowo skróciłbym już B6 na B8 żeby amor pracował we właściwym zakresie skoku i nie "dostawał po kulach". Każde większe obniżanie przodu poniżej fabrycznej wysokości S8 lub 1BE wymaga tak naprawdę skrócenia amortyzatora :->

tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 paź 2012, 14:50

Wiem, że chcesz wyżej i bardziej miękko więc najlepiej jak byś się rozejrzał za kompletem standardowych sprężyn i nowych amortyzatorów. Wtedy na pewno odetchniesz z ulgą :->[/quote]
-mam bo kupiłem całe kolumny :mrgreen:
tylko wie ktoś jaka jest różnica przed i po 98 roku w amortyzatorach ?

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 16 paź 2012, 16:48

Mucholejkolator pisze:

tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?
I tu mnie zagiąłeś, w przedliftowej A8 miałem tak jak piszesz 2 szpilki, a w poliftowej S8 nie wiem wydawało mi się że jest to samo ale nie zaglądałem tam jeszcze, a będę mógł to sprawdzić dopiero jutro bądź w czwartek bo aktualnie auto się gazuje :)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 18 paź 2012, 22:49

tomi5 pisze:
Mucholejkolator pisze:

tomi5, nie wiesz jakie masz górne talerze kolumn mcpersona? Te które przykręca się już do kielichów nadwozia poprzez dwie szpili z nakrętkami M8?
Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
Róznica jest natomiast w dolnym tym pod sprężyne. Jest troszke inny.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 20 paź 2012, 13:15

To że są na dwie szpilki to wiadomka, jednak na pewno w S8 2002 występują inne górne talerze i dlatego pytam czy we wszystkich poliftowych A/S8 są takie jak kupiłem od byłego wozu FOSSa. Właśnie dzięki tym innym talerzom można jeszcze po drobnych przeróbkach posadzić auto o 20mm bez skracania amortyzatorów. Po prostu talerze te umożliwiają głębsze osadzenie sprężyn wzg. całej kolumny mcpersona i dlatego auto idzie akuratnie w dół. Jak dorwę jakiś aparat to zrobie fotki bo mam je akurat zdemontowane. Teraz testuje samochód znowu na K.A.W -60mm i starych talerzach. Na zimę jednak wstawiam sprężyny 1BE i "talerze obniżające'' :-D

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 20 paź 2012, 17:50

Kacper to zapodaj zdjęcie, moze mi coś umkneło bo niby te moje też z S8 były.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 20 paź 2012, 20:30

hipcio pisze:Są takie same jak w PRE-FL te czerwone amorki mam z 2001r razem z mocowaniami i jak porównywałem to są identyczne. Nawet je zamieniłem bo były ładniejsze od moich.
:-)

Jeżeli nic nie stukało po przekładce to na pewno były takie same :->

W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-)

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 21 paź 2012, 10:32

Mucholejkolator pisze: W końcu nabyłem drogą kupna aparat dzisiaj to zrobię fotki i wrzucę tutaj, żeby było widać co i jak ;-)
Też czekam z niecierpliwością bo przymierzam sie do zmiany amorków i nie usmiecha mi się kupno w ASO ori SASCH, stawiam na B6 ale nie chce 1,5cm do góry :(
A tak na marginesie czy B8 występowały do audi S8/A8?? bo obiło mi sie o uszy że nie ma.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 21 paź 2012, 18:56

B8 nie ma do A8 D2

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 21 paź 2012, 20:13

Nie warto wchodzić w ori amorki S8 skoro są B6. Tak jak pisze jojo-jar, do A/S8 nie można kupić gotowych B8 :roll:

Poniżej zdjęcia różnicy w talerzach. Nie ma na zdjęciach osadzeń gumowych pod sprężyny na talerzach standard. Mam je na aucie i nie mogłem zrobić poglądowych zdjęć. Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


A tutaj dystans, który jest niezbędny aby talerz z S8 odpowiednio przekazywał obciążenie na nadwozie przystosowane do "starych' talerzy. Bez tego obciążenie przenoszone jest przez podpórki szpilek co jest błędem. Ja zrobiłem to z grubej skóry i sprawdza się wyśmienicie :-D


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Polecam bo to wszystko działa wyśmienicie, problem pewnie będzie tylko ze znalezieniem tych talerzy...

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 23 paź 2012, 13:48

Mucholejkolator pisze:Suma sumarum na talerzach S8 sprężyna wpada w talerz co daje glebę ok 20mm :lol: :
Czy na pewno będzie taka różnica ? Tak ze zdjęć mi nie wynika, a nie miałem tych elementów w ręku. Jeśli faktycznie było by to ok 20mm to ja bym się z tym u siebie pobawił. Nie chcę zakładać niższych twardszych sprężyn, wymieniać amortyzatory itp, chciałbym zostać przy tym zawieszeniu, ale nie miał bym nic przeciwko jak by przód poszedł w dół 20-30 mm. Czy wymianą tych tależy to osiągnę, czy jeszcze jest jakaś inna dobra metoda ?

Sylwek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl