Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB ] Blokada wałków rozrządu - wymiary

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[D2 95 4.2PB ] Blokada wałków rozrządu - wymiary

Post autor: riki76 » 17 paź 2012, 16:10

Witam
Panowie szukam wymiarów blokady wałków rozrządu do mojego silnika ABZ. Chcę taką sobie zrobić sam bo nie mam zamiaru płacić za kawałek płaskownika 150 zł lub więcej..... :mrgreen:
Może jakiś rysunek z wymiarami by ktoś wrzucił....dla obecnych i przyszłych użytkowników A8
Ostatnio zmieniony 18 paź 2012, 13:22 przez riki76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 paź 2012, 19:26

Tylko to nie jest kawałek płaskownika:P To jest płaskownik wygięty odpowiednio w miejscach na wałki rozrządu. Pomijam 2 otwory na śrubę blokującą koło wałka rozrządu i 4 bolce po 2 na stronę (jeden jest grubszy, drugi cieńszy) Osobną rzeczą jest blokada wału niby prosta rzecz ale troszkę trzeba się pobawić. Blokadę wału i wałków rozrządu kupiłem za 280zł i leży u mnie w pokoju :D Jak byś się zdecydował samemu to dorobić to bym Ci to zwymiarował ;-)

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 18 paź 2012, 01:15

Tak jak pisze krzychu22.p1i, w 4.2 nie jest to takie proste jak np w 2.8 ACK gdzie faktycznie kawałek płaskownika z wywierconymi dziurami załatwia sprawę.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 18 paź 2012, 01:37

:mrgreen: krzychu22 dalej twierdze że to kawałek płaskownika, będę wdzięczny jak to ustrojstwo zwymiarujesz, przecież to zrobili ludzie a na allegro jeden gość się przyznał że made in china

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 18 paź 2012, 01:53

Kiedyś gadałem na ten temat z Tomkiem ( tomek87g,) i jak wiadomo chłopaczyna zna się na A8 .a w szczególności ABZ'ty ma obcykane na tip top,no i... też jak do innych sam dorabiał to do 4.2 kupił nową blokadę.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 18 paź 2012, 14:59

a będzie pasowała blokada od A6 V6 silnik AAH?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 paź 2012, 18:09

Za godzinkę może dwie podrzucę rysunek z wymiarami tego płaskownika :P

[ Dodano: 2012-10-18, 20:06 ]
Z góry przepraszam za jakość wykonania rysunku.. Na szybkiego malowałem ale wymiary dokładnie pomierzyłem i posprawdzałem ;-)
Obrazek-Obrazek-Obrazek

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 18 paź 2012, 21:53

Panowie blokada do ABZ ta jest zakladana z tyłu głowic na wałki. Sa to dwa koła które przykrecamy zamiast czujnika halla i z drugiej zamiast zaslepki. Tych blokad nie da sie zabardzo dorobić u ślusarza poniewaz są to odlewy z wypustami wewnatrz. Nowe kosztują około 400zł. Ustawić ABZ ta da się bez blokad tylko trzeba zdjąc pokrywki zaworów i ustawić wałki na znaki (kółka)

Riki76 jak chcesz koniecznie blokady to moge pozyczyć. Pisz na PW

Blokady, które pokazał post wyżej krzychu22.p1i nadają się do poliftowych silników V8 oraz V6 5V

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 paź 2012, 22:04

hipcio pisze:Blokady, które pokazał post wyżej krzychu22.p1i nadają się do poliftowych silników V8 oraz V6 5V
Tak się zastanawiałem jak do ABZ ma spasować ten płaskownik, coś mi nie pasowało ;-) Ale dla potomnych będzie rysunek tej blokady. Dobrze wiedzieć coś więcej o naszych samochodach i oprzyrządowaniu do nich.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 paź 2012, 07:42

aa to do blokowania wału w tych poliftowych jakie jest
bo mam zestaw z 2,5 tdi v6
a płaskownik jest bez problemowo do zrobienia :-D

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 19 paź 2012, 10:23

Człowiek uczy się całe życie.... :mrgreen:

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 19 paź 2012, 10:51

kolego krzych22.p1i twój rysunek na pewno się przyda. Ja sam sobie taką blokadę zrobię, chociaż że robiłem rozrząd bez blokady

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 paź 2012, 15:22

blokady dają pewność 100 %
można wymazać na kołach 2 znaki i jeden pośrodku na pasku i tak na każdym kole potem te znaki z paska przenieść na nowy pasek i tak samo trafić :-P
i jeśli było dobrze zamontowane i naprężone to wyjdzie tak samo
tylko jak było dobrze :mrgreen:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 paź 2012, 13:10

pepi pisze:blokady dają pewność 100 %
(...)
tylko jak było dobrze :mrgreen:
I w tym zawiera się wszystko nt. rozrządu... jak wcześniej było dobrze złożone to rzeczywiście na upartego można to zrobić bez blokady ale tylko blokada daje 100% pewności poprawnego złożenia... tym bardziej, że na blokadzie kółka od wałków rozrządu się luzuje więc przy napinaniu naprężenia rozchodzą się równomiernie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 paź 2012, 20:45

nie zaprzeczam
ale ile silników jak się rozbiera i się widzi że były na mazak robione :-D
i to z zagramanicy :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl