części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Stuki - podejrzewam maglownicę

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

[D2 FL ALL ] Stuki - podejrzewam maglownicę

Post autor: sylwekr » 26 paź 2012, 20:06

Od jakiegoś czasu zaczęło mi stukać w zawieszeniu, lewa strona. Na początku podejrzewałem, że jakiś wahacz powoli zaczyna dopominać się wymiany. Jednak wczoraj zauważyłem pewną zależność że jadąc po wybojach lekko kontrując kierownicą w prawą stronę nic nie stuka, natomiast jak lekko dam w lewo zaczyna postukiwać. Podobne stukanie jest przy manewrach na parkingu kiedy kręcę kierownicą w prawo lewo i przy skręconych kołach jak zatrzymuję się często coś stuknie. Natomiast na postoju kręcąc kierownicą prawo/lewo nie słychać tych odgłosów. Pojechałem dzisiaj na stację diagnostyczną aby sprawdzili zawieszenie- wszystko sztywno, diagnosta też zasugerował że te stuki pochodzą z maglownicy, ale on tego nie ma jak sprawdzić.
I teraz pytania: Czy to na pewno maglownica ? Jak to sprawdzić ? Co to może innego być (końcówki drążków są sztywno) ? Co jeszcze sprawdzić i jak ? Jeśli to maglownica ma już luzy, to tylko naprawa/wymiana czy da się te luzy skasować ? Słyszałem o jakiejś śrubie w maglownicy do kasowania luzów, czy u nas coś takiego jest i jak to się robi ?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 26 paź 2012, 20:28

Delikatny luz się da skasować taką wielką śrubą która znajduję się w główce magla.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 26 paź 2012, 20:55

123mielony pisze:Delikatny luz się da skasować taką wielką śrubą która znajduję się w główce magla.
A kojarzysz jakie są do tego potrzebne klucze i jak do tego się dobrać - z pod samochodu chyba? Podejrzewam, że u mnie nie jest duży luz, bo stukanie jest od niedawna i większość osób na to by nie zwróciła uwagi, ale ja to słyszę i mnie to już drażni :-/

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 paź 2012, 22:36

U mnie też leciutko stuka najprawdopodobniej maglownica bo czuć to na kierownicy.. Luzów z zawieszeniu i innych elementach nie zaobserwowałem (byłem na podnośniku). Tylko u mnie dodatkowo słabo działa wspomagania, nie zauważyłem tego do czasu przejechania się pewną eSką ;-) W eSiem dosłownie jednym palcem kręciłem, a u mnie trzeba dwoma aby było optymalnie.

W tym temacie jest wzmianka o nasadowej 18: http://www.a8team.pl/topics15/3991.htm
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 27 paź 2012, 08:18

Dokładnie tego tematu szukałem.

Awatar użytkownika
TomAs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:27
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: TomAs » 30 paź 2012, 10:54

kolego a czy to stuka czy trze jak by metal o metal?

notik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2012, 02:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: notik » 02 lis 2012, 20:16

U mnie też stukało lekko jak najeżdżałem na małe nierówności ( najgorsze były światełka odblaskowe na jezdni przy małej prędkości, jakby łączniki stabilizatora, wymieniłem i może trochę lepiej się zrobiło. Skasowałem luz na maglu i od 20kkm cisza. Magiel najłatwiej sprawdzić, szybko machając kierownicą na zgaszonym silniku, słychać spore stuki ( minimalny luz powinien być). Jak już słychać na odpalonym silniku to na pewno wiadomo, że magiel. Można próbować dokręcać, tylko nie za bardzo bo nie będzie odbijać. Dojście nawet niezłe jest po zdjęciu lewego koła. Da się dojść nasadką z małą przedłużką chyba. Pamiętam tylko, że ciężko się tym kręciło bo nie ma tam nakrętki kontrującej i "śruba" którą się kręci jest ciasno spasowana i przy próbie pokręcenia tak jakby przeskakiwała. Jak za bardzo skręcisz zawsze można wycofać.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 07 lis 2012, 12:59

Dzięki panowie za sugestie jak się za to zabrać. Musze tylko teraz zorganizowac trochę czasu (a w ostatnich tygodniach z tym problem :-( ) i wziąść się za to.

Awatar użytkownika
matrose1983
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 235
Rejestracja: 18 sty 2014, 16:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: matrose1983 » 17 cze 2014, 23:04

orientuje sie ktoś z userów jak wygląda temat z regeneracja i ewentualne koszta?
u mnie zawieszenie wszsytko ok,dokrecana była maglownica a jak podjeżdzam np pod krawęznik czy wieksza dziure jednym kolem to stuka jak szalona...
:)

Jakub
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 216
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:49
Lokalizacja: BTM

Post autor: Jakub » 18 cze 2014, 17:16

Szkoda kasy na regenerację,lepiej szukaj używki
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 21:18 przez Jakub, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 19 cze 2014, 09:20

Ja chciałem regenerować, pojechałem do warsztatu który specjalizuje się w regeneracji maglownic (polecany przez wiele osób) i nie chcieli podjąć się naprawy. Powiedzieli, że do tych maglownic nie ma części zamiennych i ich naprawa może nie wyeliminować w 100% problemu (po naprawie może być lepiej, ale abym nie oczekiwał, że będzie działała jak nowa). W końcu kupiłem uzywkę, trafiłem z auta o śmiesznym przebiegu, które sporo lat stało i ze względu na jakieś problemy z papierami nie można było go zarejestrować. Wyciągnęli mi z niego magiel, stan niemal jak nówka (jak i reszta auta), zapłaciłem dosyć słono (można kupić na Alle... duzo taniej), ale po wymianie problem wyeliminowany.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 cze 2014, 13:38

no to chyba mnie czeka to samo, bo rowniez zawieszenie mam sztywne a cos mi na nierownosciach tlko z lewej strony stuka :/ jesli to nie bedzie poduszka pod silnikiem albo cos z amorem, to zostaje tylko magiel <hmm>
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 19 cze 2014, 15:42

Magle w A8 to przy tych naszych przebiegach już się sypią no i tak to wychodzi na problem masowy.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 20 cze 2014, 08:13

Apophis pisze:Magle w A8 to przy tych naszych przebiegach już się sypią no i tak to wychodzi na problem masowy.
Podejrzewam, że duża część sprzedawanych używanych maglownic to już w nie najlepszej kondycji. Dlatego wolałem sporo więcej zapłacić i kupić z auta o niskim przebiegu....

Gość

Post autor: Gość » 20 cze 2014, 16:18

Dlatego wolałem sporo więcej zapłacić i kupić z auta o niskim przebiegu....
CO prawda to prawda. Można tez trafić już wcześniej wymienianą więc to wszystko loteria jest. Nie wiem ile kosztuje nowa ale chyba trza bedzie bulić jak się sypnie i nie bedzie innej....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl