[D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
[D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra
Ostatnio dostaję tel od szwagra (strasznie napalonego na Q7 i moje 450 kucy) z pytaniem czy mam suchą miskę czy mokrą?
Oczy w słup o co kaman. Okazuje się, że dyskutuje z magikiem i on zna W12 i dopytuje się o szczegóły.
Podobno wyszło 700 A8 W12 z suchą miską. Zbiornik oleju jest za reflektorem pasażera.
Możecie rozwinąć temat. Ciekawy jestem co to za konstrukcja, jej wady, zalety i dlaczego wycofali?
8-)
Oczy w słup o co kaman. Okazuje się, że dyskutuje z magikiem i on zna W12 i dopytuje się o szczegóły.
Podobno wyszło 700 A8 W12 z suchą miską. Zbiornik oleju jest za reflektorem pasażera.
Możecie rozwinąć temat. Ciekawy jestem co to za konstrukcja, jej wady, zalety i dlaczego wycofali?
8-)
Ostatnio zmieniony 02 gru 2012, 21:41 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co wiem to sucha miska olejowa na pewno była w W12 D2. Rozwiązanie to miało spowodować aby w sytuacji gdy działają duże przeciążenia podczas ruszania i hamowania silnik nie pracował bez oleju.
Minusem na pewno jest trudniejsze niż w przypadku standardowych silnikach sprawdzenie poziomu oleju oraz trudniejsza wymiana oleju.
Ponoć w RS6 C6 jest 6 korków spustowych ale czy to prawda to nie wiem
Minusem na pewno jest trudniejsze niż w przypadku standardowych silnikach sprawdzenie poziomu oleju oraz trudniejsza wymiana oleju.
Ponoć w RS6 C6 jest 6 korków spustowych ale czy to prawda to nie wiem
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-oSJake pisze:Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Zacytuję użytkownika: cabaniero ponieważ krótko i zwięźle to opisał.
z forum: http://forum.motocyklistow.pl/
"Układy z suchą miską... stosowane są w wyczynowych, sportowych pojazdach gdzie wydajne smarowanie jest wymagane w każdych warunkach... niezależnie od pozycji w jakim znajduje się pojazd... np. samolot akrobacyjny, motocykl robiący np back flipa, auto na szybkim zakręcie... Taki układ jest bardziej skompliowany i droższy gdy wymaga dwusekcyjnej pompy jedna zasysa olej ze zbiornika, druga tłoczy spowrotem do zbiornika..
Układ z mokrą miska jest tańczy mniej skomplikowany nie wymaga dwusekcyjnej pompy gdyż jedna sekcja zasysa olej z miski i podaje na magistralę... olej powraca do miski grawitacyjnie...i znowu zasysa go pompa i tak w koło Macieju... nie wymaga też zbiornika oddzielnego oleju a co się z tym wiąże i dodatkowych kanałów, rurek itp. "
z forum: http://forum.motocyklistow.pl/
"Układy z suchą miską... stosowane są w wyczynowych, sportowych pojazdach gdzie wydajne smarowanie jest wymagane w każdych warunkach... niezależnie od pozycji w jakim znajduje się pojazd... np. samolot akrobacyjny, motocykl robiący np back flipa, auto na szybkim zakręcie... Taki układ jest bardziej skompliowany i droższy gdy wymaga dwusekcyjnej pompy jedna zasysa olej ze zbiornika, druga tłoczy spowrotem do zbiornika..
Układ z mokrą miska jest tańczy mniej skomplikowany nie wymaga dwusekcyjnej pompy gdyż jedna sekcja zasysa olej z miski i podaje na magistralę... olej powraca do miski grawitacyjnie...i znowu zasysa go pompa i tak w koło Macieju... nie wymaga też zbiornika oddzielnego oleju a co się z tym wiąże i dodatkowych kanałów, rurek itp. "
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Od siebie dodam, że trzeba pamiętać przy wymianie oleju by spuścić olej z dodatkowej miski.
Nieuświadomiony mechanik lub właściciel może o tym zapomnieć i zalać układ 11 litrami nowego oleju zapominając że połowa starego nadal jest w układzie silnika.
To co się stanie później w konsekwencji nadmiaru oleju w układzie to totalna masakra.
Nieuświadomiony mechanik lub właściciel może o tym zapomnieć i zalać układ 11 litrami nowego oleju zapominając że połowa starego nadal jest w układzie silnika.
To co się stanie później w konsekwencji nadmiaru oleju w układzie to totalna masakra.
...i to by było na tyle...
Vincent
Vincent
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Prawie tak...FOSS pisze:Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-oSJake pisze:Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
Przy mojej wypowiedzi opierałem się o manual i wiedzę, że w12 trzepano od końcówki 12/2003 :-P więc 2004. 2005 zaczyna się od sierpnia.
Etka nie pokazuje suchej w W12, ale ona zawiera dużo kłamstw - szczególnie jeśli chodzi o początki serii :mrgreen:
Trzeba napisać do Ingolstadt :d
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL