części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

[D3 05 W12 ] Miska olejowa sucha/mokra

Post autor: bunga bunga » 02 gru 2012, 20:17

Ostatnio dostaję tel od szwagra (strasznie napalonego na Q7 i moje 450 kucy) z pytaniem czy mam suchą miskę czy mokrą?

Oczy w słup o co kaman. Okazuje się, że dyskutuje z magikiem i on zna W12 i dopytuje się o szczegóły.

Podobno wyszło 700 A8 W12 z suchą miską. Zbiornik oleju jest za reflektorem pasażera.

Możecie rozwinąć temat. Ciekawy jestem co to za konstrukcja, jej wady, zalety i dlaczego wycofali?

8-)
Ostatnio zmieniony 02 gru 2012, 21:41 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 03 gru 2012, 13:55

Z tego co wiem to sucha miska olejowa na pewno była w W12 D2. Rozwiązanie to miało spowodować aby w sytuacji gdy działają duże przeciążenia podczas ruszania i hamowania silnik nie pracował bez oleju.
Minusem na pewno jest trudniejsze niż w przypadku standardowych silnikach sprawdzenie poziomu oleju oraz trudniejsza wymiana oleju.
Ponoć w RS6 C6 jest 6 korków spustowych ale czy to prawda to nie wiem :)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 03 gru 2012, 15:46

W RS6 C6 V10 580 KM wyczytałem że jest sucha miska olejowa. Interesuje mnie czy ktoś w praktyce używał lub serwisował takie auto. Coś więcej o tym rozwiązaniu.

8-)

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 15 gru 2012, 13:15

Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 gru 2012, 00:07

SJake pisze:Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-o
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 gru 2012, 06:59

Tutaj info na temat systemu zasilania w olej silnia W12.

Obrazek


czyli od 2005 roku (włącznie) silnik W12 miał "mokrą" miskę
wcześniejsze "suchą".

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 16 gru 2012, 12:02

No dobrze chłopaki. Ale dlaczego wybiera się suchą miskę, a nie mokrą? Jakie są zalety i wady? Jak to się serwisuje? Która z nich jest "lepsza"?
8-)

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 gru 2012, 17:33

Zacytuję użytkownika: cabaniero ponieważ krótko i zwięźle to opisał.
z forum: http://forum.motocyklistow.pl/

"Układy z suchą miską... stosowane są w wyczynowych, sportowych pojazdach gdzie wydajne smarowanie jest wymagane w każdych warunkach... niezależnie od pozycji w jakim znajduje się pojazd... np. samolot akrobacyjny, motocykl robiący np back flipa, auto na szybkim zakręcie... Taki układ jest bardziej skompliowany i droższy gdy wymaga dwusekcyjnej pompy jedna zasysa olej ze zbiornika, druga tłoczy spowrotem do zbiornika..
Układ z mokrą miska jest tańczy mniej skomplikowany nie wymaga dwusekcyjnej pompy gdyż jedna sekcja zasysa olej z miski i podaje na magistralę... olej powraca do miski grawitacyjnie...i znowu zasysa go pompa i tak w koło Macieju... nie wymaga też zbiornika oddzielnego oleju a co się z tym wiąże i dodatkowych kanałów, rurek itp. "

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 16 gru 2012, 20:07

A dzięki, coś więcej już wiem.

8-)

Vincent
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 02 kwie 2011, 17:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Vincent » 24 gru 2012, 23:37

Od siebie dodam, że trzeba pamiętać przy wymianie oleju by spuścić olej z dodatkowej miski.
Nieuświadomiony mechanik lub właściciel może o tym zapomnieć i zalać układ 11 litrami nowego oleju zapominając że połowa starego nadal jest w układzie silnika.
To co się stanie później w konsekwencji nadmiaru oleju w układzie to totalna masakra.
...i to by było na tyle...
Vincent

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 25 gru 2012, 13:10

Mam rozumieć, że miałeś taką "przygodę"?

8-)

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 27 gru 2012, 10:11

FOSS pisze:
SJake pisze:Sucha miska w W12 D3 była do 2004 roku. Od 2005 roku jest "mokra" ;-)
Ale w D3 wcześniej niż 2004 chyba nie było W12... od modelowego 2005... więc chyba od początku jest "mokra" :-o
Prawie tak...
Przy mojej wypowiedzi opierałem się o manual i wiedzę, że w12 trzepano od końcówki 12/2003 :-P więc 2004. 2005 zaczyna się od sierpnia.

Etka nie pokazuje suchej w W12, ale ona zawiera dużo kłamstw - szczególnie jeśli chodzi o początki serii :mrgreen:

Trzeba napisać do Ingolstadt :d
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl