Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Xenon Plus - czyszczenie "żółtek"

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

[D2 FL ALL ] Xenon Plus - czyszczenie "żółtek"

Post autor: maciu » 27 lis 2012, 22:12

Załączone zdjęcia są z operacji pozbawiania zażółcenia szybek wewnętrznych
w reflektorach Zenon Plus.

Stan zastany:
- lampa kierowcy - z 2006r
- lampa pasażera - z 2001r - od nowości

Środki czyszczące:
- płyn do LCD - szybka i odbłyśniki
- mocniejsza chemia kuchenna (np Cif Actiwe Pałer) nalana na dłużej - szybka
- spirytus (techniczny został mi po czyszczeniu klawiatury w lapie po zalaniu cytrynówką - nie podpijałem ;) ) - szybka

Prawdopodobnie stosując inne środki i bawiąc się z tym dłużej efekty mogły być
lepsze, w końcówce przy lampie pasażera użyłem spirytu i przyłożyłem się
z chusteczką na bocznej powierzchni karbów i jeszcze widziałem jak nabiera ona
żółtego koloru. Czyścimy oczywiście w ten sposób WEWNĘTRZNĄ stronę szybki.
Do tej operacji i czyszczenia odbłyśników należy rozebrać całą lampę do cna.
Nie jest to szczególnie trudne. Trzeba tylko mieć kilka podstawowych narzędzi
typu gwiazdka, płaski, torx itp.

Stan wyjściowy:
Lampa kierowcy jest praktycznie pozbawiona zażółcenia na drugiej niestety
pozostało trochę widocznego ale i tak jest o niebo lepiej.

Wujek dobra rada mówi:

- chrom na odbłyśnikach jest fest położony i nie ma stresu aby go zaatakować
konkretnie miękkimi ściereczkami, chusteczkami i płynem do LCDków.
Pozostałe ewentualne drobiazgi usuwałem chuchając i polerując.

- trzeba uważać na chrom na dolnej części szybek wewnętrznych
raz że jak z nimi pracujemy to leżą tą stroną, dwa że w/g mnie jest dużo delikatniejszy.

- przy rozbieraniu lampy wykręcamy górne śruby niemal do końca ale żeby nie połamać
bo zaczyna już trzeszczeć i zdejmujemy mocowanie dolne (regulacja poziomu)

- przy składaniu najlepiej jest zdjąć mocowanie dolne do regulacji poziomu
założyć na kuleczkę, załapać górę na śroby regulacyjne i wkliknąć dolne mocowanie

- przy zakładaniu lampy na auto polecam:
- podciągnąć najpierw na górnych śrubach do góry
- dolne "przykleić" sobie do gwiazdki np na odrobinę masy do uszczelniania tylnych świateł lub podobne lepiszcze
- jak jednak spadną nam dolne śrubki na osłonę to jeżeli nie ma z góry dostępu najłatwiej jest wyciągnąć pmgielne


Foteksy (nazwy mówią o fazie operacji):

ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazek

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Cały folder:
http://s13.photobucket.com/albums/a258/ ... XenonPlus/

PS: Jak dostaniecie szału przy odpinaniu wtyczki wewnątrz lampy do funkcji bi - zrozumiem
myślałem że to pourywam, bardziej posranej wtyczki nie widziałem.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 gru 2012, 13:48

maciu, pełen szacun... mi się nie chciało tego robić w moim S8 ale jak to oglądam to żałuję.

Może chciałbyś mi aktywnie pomóc w regeneracji i modyfikacji moich lamp w D3? :lol:


Przenoszę do "warsztatu" bo to raczej tu bardziej pasuje.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 01 gru 2012, 14:27

Kawał dobrej roboty.

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 06 gru 2012, 01:55

maciu pisze:Jak dostaniecie szału przy odpinaniu wtyczki wewnątrz lampy do funkcji bi - zrozumiem

myślałem że to pourywam, bardziej posranej wtyczki nie widziałem.
Tego w rozbieraniu lamp nienawidzę najbajdziej. Nie wiem kto to wymyślił, ale stosują to nadal. Zapinka często stosowana przy cewkach itp.

Co do roboty: A wszyscy mówili, że się nie da i tak ma być... ;-)
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

Awatar użytkownika
AudiA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 13 lut 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: AudiA8 » 06 gru 2012, 13:16

Ile w sumie czasu zajęło Ci zrobienie tego?:)
Xenony Plus świetnie wyglądają w Audi :)
Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 06 gru 2012, 18:47

zdjęcie/założenie lampy: 2x15min
rozbieranie/ubieranie: 2x30min

czyszczenie szybki: zależy ile będzie podejść i pozostawiań płynu na szybce aby podziałał
około 1-2h
czyszczenie odbłyśnika i plastiku zewnętrznego: w międzyczasie czyszczenia szybki

robiłem po jednej lampie - aby ustawić światła tak jak były

narzędzia: torx, krzyżak, płaskie do podważania, imbus lub płaski do śrub regulacyjnych
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
audik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 328
Rejestracja: 20 kwie 2010, 08:58
Lokalizacja: CRACOVIE

Post autor: audik » 13 gru 2012, 19:40

....czapki z głów 8-)
no i "ni mom" A8 :/

Awatar użytkownika
martinezzg
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 474
Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
Lokalizacja: Czeladź/Śląsk

Post autor: martinezzg » 14 gru 2012, 13:59

no robota zacna kolego - już wiem co będę robił w weekend - oczywiscie najpierw muszę otrzeźwieć bo pourywałbym sporo elementów!
A8>eSka

Awatar użytkownika
AndreasA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2010, 15:45
Lokalizacja: Ciechanow Geislingen

Post autor: AndreasA8 » 26 gru 2012, 15:33

Dobra robota kolego. Moja tez to prawdopodobnie spotka. Dzieki
Andrzej

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 gru 2012, 15:45

Jestem po operacji czyszczenia żółtek i efekt jest mega. Dzięki za tutka ;-)

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 01 kwie 2013, 21:05

Hmm. Czy żeby otworzyć lampy muszę wsadzać je do piekarnika? Czy jak to zrobić?
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 01 kwie 2013, 21:46

SamackA8 pisze:Hmm. Czy żeby otworzyć lampy muszę wsadzać je do piekarnika? Czy jak to zrobić?
Hehe... Nie musisz. ;)

http://www.a8team.pl/s8-d2-01-xenon-plu ... vt9275.htm

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 27 kwie 2016, 15:57

Wczoraj dłubałem przy swoich plusach i informacje z tego poradnika bardzo się przydały. Mam jednak kilka uwag. Odbłyśniki na pewno są solidniej pomalowane niż w wersji soczewkowej, jednak w okolicach żarnika są nadpalone i tam trzeba bardzo delikatnie je czyścić, bo zejdzie błyszcząca warstwa. Poza tym do czyszczenia reflektora nie ruszałem w ogóle tyłu lampy - wszystko dostępne jest od przodu. Niestety usuwanie zażółcenia nie udało się do końca mimo stosowania różnych środków. Najlepszy efekt dał po prostu płyn do szyb, a później pasta lekkościerna na kilka razy. Frontu szybki wewnętrznej nie ruszałem oprócz przemycia. Zresztą wszystko wewnątrz wymaga przemycia, bo na odbłyśnikach i szkłach jest solidna warstwa brudu. Samo to powinno poprawić światła. Zostaje tylko to nieszczęsne zażółcenie :(


Edit: jestem po testach. Nowe żarniki Bosma 4300 (pewnie jeszcze trochę się rozkręcą), czyste reflektory i efekt jest bardziej niż zadowalający. Porównywałem bezpośrednio ze swoją A6 z ksenonami na soczewce i w A8 jest zdecydowanie lepiej. Test drogowy również wypadł dobrze. Muszę tylko ustawić prawidłowo wysokość.

Awatar użytkownika
bobasgoleniow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: bobasgoleniow » 07 lut 2017, 19:17

Zabieram się za swoje lampy w wekend i wpadłem na pomysł,że użyję środka do mycia szyb w kominkach.Czyści żółte ostre naloty wypalone przez ogień to i chyba w tym przypadku pomoże <brawo>
&#8222;Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej &#8211; szaleniec&#8221;

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 07 lut 2017, 20:09

bobasgoleniow pisze:Zabieram się za swoje lampy w wekend i wpadłem na pomysł,że użyję środka do mycia szyb w kominkach.Czyści żółte ostre naloty wypalone przez ogień to i chyba w tym przypadku pomoże <brawo>
Tylko najpierw spróbuj na małym kawałku,obstawiam że ten środek jest dość mocno agresywny do szkła może się sprawdzić a do tworzywa sztucznego może się nie nadawać.
Szczególnie uważaj na chromowane elementy na szybce,są bardzo delikatne i ścierają się bez żadnych dopalaczy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl