Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

[D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t

Post autor: CINEK » 08 gru 2012, 19:14

Witam wszystkich,

od dwóch miesięcy posiadam wymarzoną A8. Po kupnie wymieniony kompletnie rozrząd, zawieszenie, a we wtorek umówiony jestem na wymianę oleju w skrzyni. Od jakiś 2 - 3 tygodni pojawiają się następujące, niepokojące objawy:

* rano, skrzynia zimna, nic nie stuka, puka, płynnie płynnie przerzuca biegi, ale po przejechaniu kilku km na 4 i 5 biegu miedzy 1200 - 2000 obr. (60 - 90 km/h) skrzynia zaczyna buczeć /wibrować po dodaniu gazu (60km/h), obroty lekko falują (auto cały czas przyspiesza) po chwili przestaje buczeć, i potem znów zaczyna ok. 80km/h. tak samo na 5tym biegu również na tipie. Jak wcisne gaz do ok 3500obr. to jest ok.

* jak sie olej rozgrzeje to na 3 biegu również przy normalnym dodawaniu gazu zawsze miedzy 40-50km/h zatelepie lekko autem. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wszystko ok.

* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.

tak jak wspomniałem olej wymieniam we wtorek, może być niski stan, ale czy to może pomóc czy podejrzewacie cos jeszcze ? Auto najechane ma 244.000

wielkie dzięki za pomoc.

pozdrawiam. MARCIN

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Re: Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t

Post autor: krzychu22.p1i » 08 gru 2012, 21:30

martin_rs4 pisze:Witam wszystkich,
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.
Coś mi się o uszy odbiło, że zapięcie 3 biegu na 2 razy jak najbardziej poprawnym zachowaniem.

Mam bardzo podobne zachowanie na 4 i 5 biegu. Wytarty lockup więc konwerter do wymiany mam. Póki co tak okiełznałem ten problem, że prawie nie czuć tego szarpnięcia. Najgorzej jest jak jadąc na 5 wcisnę troszkę więcej gazu to tak autem zatelepie i zredujuje do 4 albo 3 :shock:

U Ciebie również stawiałbym na kończący się konwerter. Jedź do dobrej firmy ASB na diagnozę skrzyni, najlepiej byłoby do Midparts w Warszawie i będziesz wiedział co i jak.

Być może niski stan oleju to powoduje, albo jego przepracowanie. Sprawdzić stan oleju jest bardzo łatwo, potrzebny jest kanał, klucz imbusowy 17, 2 osoby, laptop, trochę oleju na dolewkę i robić wszystko według instrukcji serwisowej. Jeśli będą Ci to robić mechanicy to patrz im na rączki.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 08 gru 2012, 23:18

mi skrzynia własnie nie szarpie przy zmianie biegów, tylko tylko przy dodaniu gazu obroty falują w górę i w dół na automacie jakby skrzynia nie wiedziała czy zmienić bieg czy nie, i wtedy to buczenie sie pojawia.

olej jade wymieniać do fachowca co tylko i wyłącznie robi AUDI i VW, tak więc pojęcie ma obszerne, bo auta na gwarancji przyjeżdżają do niego na przeglądy a nie o serwisu AUDI :-D

A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 08 gru 2012, 23:30

martin_rs4 pisze:A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...
Wiadomo lepiej regenerować, ale jak masz 100% pewniaka to warto brać bo koszta mniejsze. Tylko jak symbol skrzyni będzie inny to ze swojej starej musisz przełożyć sterownik. Ja regenerowałem u siebie i skrzynię i konwerter. :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 gru 2012, 00:09

a ile w takim razie regeneracja takiego konwertera kosztuje?
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 09 gru 2012, 00:12

martin_rs4 pisze:a ile w takim razie regeneracja takiego konwertera kosztuje?
Powinno sie zamknąć w 1500zł

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 gru 2012, 00:14

w takim razie lepiej kupic funkiel nówke nie śmiganą za 1350pln :mrgreen:

Gość

Post autor: Gość » 09 gru 2012, 00:15

To jest raczej regenerowany ;) Ja za regenerowany 3 lata temu 1200dałem ;) Jest jak nówka.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 gru 2012, 00:17

czyli myślisz że ten tu to po regeneracji może być.... :-/ najlepiej by zadzwonić sie zapytać...

http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP24-A ... Sachs/1888
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 09 gru 2012, 00:21

martin_rs4 pisze:czyli myślisz że ten tu to po regeneracji może być.... :-/ najlepiej by zadzwonić sie zapytać...

http://www.midparts.com.p...irmy-Sachs/1888
Zauważ że na dole napisane iż w rozliczeniu nalezy oddać stary-to są własnie regenerowane ;)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 gru 2012, 00:24

hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 09 gru 2012, 00:28

martin_rs4 pisze:hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/
Kolego aku podlega ustawie o recyklingu ;) Nie myl z czyms takim jak konwerter. Zadzwoń do ASO i zapytaj tam cenę-myslę że po odjęciu połowy tego co powiedzą uzyskasz szacowaną wartośc nowego.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 gru 2012, 00:34

masakra...ale mam nadzieje że wymiana oleju cos pomoże...jak nie no to będziemy sie martwić....ale to po świętach :/

w każdym razie dzięki za pomoc... :-)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 09 gru 2012, 09:46

A ja właśnie inaczej to rozwiązałem. U mnie nie było wymiany konwertera na regenerowany tylko regeneracja mojego. Za samą tą usługę płaciłem 700zł. Minusem takiej operacji było to, że na zrobienie samochodu czekałem 7 dni. Coś kosztem czegoś. :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 09 gru 2012, 13:28

witam...dzis sie okazało że nawet na zimnym oleju buczy skrzynia :-| tylko zastanawia mnie to że akurat tylko na 4 i 5 biegu, na pozostałych jest ok.... najpierw olej nowy zalejemy ... :->
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl