![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t
[D2 00 4.2PB/LPG ] Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t
Witam wszystkich,
od dwóch miesięcy posiadam wymarzoną A8. Po kupnie wymieniony kompletnie rozrząd, zawieszenie, a we wtorek umówiony jestem na wymianę oleju w skrzyni. Od jakiś 2 - 3 tygodni pojawiają się następujące, niepokojące objawy:
* rano, skrzynia zimna, nic nie stuka, puka, płynnie płynnie przerzuca biegi, ale po przejechaniu kilku km na 4 i 5 biegu miedzy 1200 - 2000 obr. (60 - 90 km/h) skrzynia zaczyna buczeć /wibrować po dodaniu gazu (60km/h), obroty lekko falują (auto cały czas przyspiesza) po chwili przestaje buczeć, i potem znów zaczyna ok. 80km/h. tak samo na 5tym biegu również na tipie. Jak wcisne gaz do ok 3500obr. to jest ok.
* jak sie olej rozgrzeje to na 3 biegu również przy normalnym dodawaniu gazu zawsze miedzy 40-50km/h zatelepie lekko autem. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wszystko ok.
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.
tak jak wspomniałem olej wymieniam we wtorek, może być niski stan, ale czy to może pomóc czy podejrzewacie cos jeszcze ? Auto najechane ma 244.000
wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam. MARCIN
od dwóch miesięcy posiadam wymarzoną A8. Po kupnie wymieniony kompletnie rozrząd, zawieszenie, a we wtorek umówiony jestem na wymianę oleju w skrzyni. Od jakiś 2 - 3 tygodni pojawiają się następujące, niepokojące objawy:
* rano, skrzynia zimna, nic nie stuka, puka, płynnie płynnie przerzuca biegi, ale po przejechaniu kilku km na 4 i 5 biegu miedzy 1200 - 2000 obr. (60 - 90 km/h) skrzynia zaczyna buczeć /wibrować po dodaniu gazu (60km/h), obroty lekko falują (auto cały czas przyspiesza) po chwili przestaje buczeć, i potem znów zaczyna ok. 80km/h. tak samo na 5tym biegu również na tipie. Jak wcisne gaz do ok 3500obr. to jest ok.
* jak sie olej rozgrzeje to na 3 biegu również przy normalnym dodawaniu gazu zawsze miedzy 40-50km/h zatelepie lekko autem. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu wszystko ok.
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.
tak jak wspomniałem olej wymieniam we wtorek, może być niski stan, ale czy to może pomóc czy podejrzewacie cos jeszcze ? Auto najechane ma 244.000
wielkie dzięki za pomoc.
pozdrawiam. MARCIN
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Re: Skrzynia poszarpuje, buczy / wibruje..t
Coś mi się o uszy odbiło, że zapięcie 3 biegu na 2 razy jak najbardziej poprawnym zachowaniem.martin_rs4 pisze:Witam wszystkich,
* poza tym tylko 3 bieg zawsze zapina mi na 2 razy - czy to normalne.
Mam bardzo podobne zachowanie na 4 i 5 biegu. Wytarty lockup więc konwerter do wymiany mam. Póki co tak okiełznałem ten problem, że prawie nie czuć tego szarpnięcia. Najgorzej jest jak jadąc na 5 wcisnę troszkę więcej gazu to tak autem zatelepie i zredujuje do 4 albo 3 :shock:
U Ciebie również stawiałbym na kończący się konwerter. Jedź do dobrej firmy ASB na diagnozę skrzyni, najlepiej byłoby do Midparts w Warszawie i będziesz wiedział co i jak.
Być może niski stan oleju to powoduje, albo jego przepracowanie. Sprawdzić stan oleju jest bardzo łatwo, potrzebny jest kanał, klucz imbusowy 17, 2 osoby, laptop, trochę oleju na dolewkę i robić wszystko według instrukcji serwisowej. Jeśli będą Ci to robić mechanicy to patrz im na rączki.
mi skrzynia własnie nie szarpie przy zmianie biegów, tylko tylko przy dodaniu gazu obroty falują w górę i w dół na automacie jakby skrzynia nie wiedziała czy zmienić bieg czy nie, i wtedy to buczenie sie pojawia.
olej jade wymieniać do fachowca co tylko i wyłącznie robi AUDI i VW, tak więc pojęcie ma obszerne, bo auta na gwarancji przyjeżdżają do niego na przeglądy a nie o serwisu AUDI :-D
A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...
olej jade wymieniać do fachowca co tylko i wyłącznie robi AUDI i VW, tak więc pojęcie ma obszerne, bo auta na gwarancji przyjeżdżają do niego na przeglądy a nie o serwisu AUDI :-D
A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...
to nie jest zwykły napęd...to
Wiadomo lepiej regenerować, ale jak masz 100% pewniaka to warto brać bo koszta mniejsze. Tylko jak symbol skrzyni będzie inny to ze swojej starej musisz przełożyć sterownik. Ja regenerowałem u siebie i skrzynię i konwerter.martin_rs4 pisze:A co lepsze, kupić "dobrą używkę", czy zregenerować? Nówka sztuka konwerter w MIDPARTS ok. 1400pln...

czyli myślisz że ten tu to po regeneracji może być.... :-/ najlepiej by zadzwonić sie zapytać...
http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP24-A ... Sachs/1888
http://www.midparts.com.pl/pl/p/5HP24-A ... Sachs/1888
to nie jest zwykły napęd...to
Kolego aku podlega ustawie o recyklingumartin_rs4 pisze:hehe no niby tak :-D ale potem pomyslałem że jak akumulator kupujesz nowy to stary tez w rozliczeniu zostawiasz :mrgreen: ... znalazłem na allegro zregenerowany konwerter na gwarancji za 400pln...ale do 3,7 :-/
