FOSS pisze:Sam przepis mówiący o włączaniu świateł mijania bądź dziennych także za dnia w warunkach dobrej przejrzystości powietrza osobiście uważam za debilny... to taka chęć zrobienia czegoś lepiej i pokazania że coś się robi... podniesienie bezpieczeństwa na drogach poprzez włączanie świateł w dzień czy poprzez ściganie autami z videorejestratorem kierowców przekraczających prędkość na autostardzie.
Ciekawe że na zachodzie nie ma takich debilizmów a jednak na drogach jest bezpieczniej
Tu sie podpisuje obiema rekami ale kolego odliczamy bo zaraz sie posypią gromy za takie podejscie
Dobra dobra dobra co do moich świateł dziennych to w lampach mam tą żarówkę do jazdy dziennej...tzn mam bixenon i z boku postojówkę w5w i taką większą bańkowatą żarówkę. Ale ona się świeci tylko kiedy ,,łypnę,, długimi czyli pociągnę do siebie przełącznik świateł długich.
RafiPl, Dlatego uważam że masz cos namotane w aucie,albo w ustawieniach czy kodowaniach albo nie oryginalne lampy i trza by to uporządkowac ekektrycznie i ekektronicznie.
FOSS pisze:Sam przepis mówiący o włączaniu świateł mijania bądź dziennych także za dnia w warunkach dobrej przejrzystości powietrza osobiście uważam za debilny...
Tu sie podpisuje obiema rekami ale kolego odliczamy bo zaraz sie posypią gromy za takie podejscie
W latach 90-tych świateł w dzień się nie zapalało... i był taki niepisany zwyczaj na drodze że auto na światłach mijania to jeden z tych którzy poruszają się po naszych drogach zdecydowanie szybciej niż inni i na takiego należy uważać... wtedy sam czasem włączałem żeby być lepiej widocznym i na tych "świecących" też bardziej uważałem.
Dzisiaj świecą wszyscy bo tak trzeba i dzięki temu nikt już nie zwraca uwagi na "świecących"... stąd też wiele sytuacji wyjeżdżania przez maskę pod auto jadące zdecydowanie szybciej (nie koniecznie przekraczające dozwoloną prędkość).
Nie wspomnę już o tym że tych "nie świecących" wielu nie zauważa już wogóle.
A jeżeli chcesz jeździć naprawdę szybko łamiąc ograniczenia prędkości (oczywiście zachowania takiego nie popieramy) to musisz zapalić nie tylko mijania ale i długie i przeciwmgielne... a i tak znajdzie się idiota który wyskoczy ci na czołówkę czy też po prostu podczas twojego manewru wyprzedzania wyjedzie przed ciebie bo on też chce wyprzedzać :evil:
Jak zwykle jesteśmy 10 lat za zachodem i wprowadzamy na siłę przepisy z których zachód już rezygnuje... podobnie jak z kretyńskim likwidowaniem zielonej strzałki... ktoś chciał chyba się popisać "europejskim" podejściem do tematu i udowodnić że jest w resorcie potrzebny... a skończyło się na tym że strzałki wróciły.... nad światłami w dzień też już czarne chmury się zbierają i coraz więcej jest głosów że przepis nic oprócz zamieszania nie zmienił i że warto pomyśleć nad jego uchyleniem.
Polski kretynizm
RafiPl pisze:Dobra dobra dobra
Sorki... się trochę zagalopowałem ;-)
RafiPl pisze:co do moich świateł dziennych to w lampach mam tą żarówkę do jazdy dziennej...tzn mam bixenon i z boku postojówkę w5w i taką większą bańkowatą żarówkę. Ale ona się świeci tylko kiedy ,,łypnę,, długimi czyli pociągnę do siebie przełącznik świateł długich.
Tzn. po środku masz żarówkę halogenową czy masz taką zwykłą z dużą bańką podobną do tych stosowanych zwykle w tylnych światłach pozycyjnych czy też stopach???
Bo jeżeli masz halogenową to jest tak jak opisałem na początku... jeżeli jednak masz tą dużą bańkę to znaczy, że albo ktoś zmieniając lampy z USA na EU założył złe albo jest złe kodowanie sterownika.
Jeżeli dla obu lamp wiązka przewodów i kostka jest identyczna (niestety nie kojarzę tego jak jest na 100%) to do poprawnego działania lampy wystarczy odpowiednia zmiana kodowania sterowników.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 00:39 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport *(PL-Warszawa) inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dokladnie FOSS, wszystko tak jak mowisz i mam identyczne zdanie. Nie wiem jak Ty ale ja często na róznych nie tylko forach taką opinie głoszę i w 70% przypadków ci "ślepcy drogowi" mnie z gównem mieszali za to i kazali na zachód wypieprzać jak mi tu źle a tam lepiej. No więc wedle powiedzonka "mądry głupiemu ustępuje" to za pół roku sie wyprowadzam. Ale to juz inna bajka
więc Damianie po 2h w garazu i jobów od żony ze w niedziele nie mam dla ciebie dobrych wieści... Jeśli nie masz czujnika deszczu (tak jak ja) nie ma możliwości dopasowania czujnika zmierzchu. Rolę nadzorcy nad nim przejmuje moduł elektroniki dachu który po licznych próbach kodowań nie pozwala na zmiane czułości a jedynie jakiś pierdół względem monitoringu wnętrza lusterek fotochromowych i intenstwności/jakości oświetlenia sufitowego...
więc trzeba by sie zastanowić nad przeszczepem czujnika deszczu (nawet bez manetki) i dokodowanie go do całości.
Pozdrawiam Michał
* FOSS motorsport *(PL-Warszawa) inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jeszcze mam kilka pytań...ponieważ nie dostałem instrukcji obsługi przy zakupie, nie wiem do czego są niektóre przyciski...
1. Na drzwiach kierowcy pod czy nad czerwoną lampką (jak się otworzy drzwi to widać)
2. Przycisk obok sterowania kierownicą taki mały okrągły
3. na suficie mam kupę przycisków ( jakiś z krzyżem, napisem OK o ile dobrze pamiętam)
4. na fotelu kierowcy skrajny suwak (taki jak od regulacji wysokości pasów)
Ktoś pomoże ? :-D
Ok wielkieeeeee dzięki za pomoc :mrgreen: kurcze ten suwak w fotelu mi nie działa :-?
Jeszcze jedno pytanko, przy szybkiej jezdzie ( powyżej 150 bodajże) pokazuje mi się na liczniku zielony samochód z strzałką w dół .....czy to normalne ?
z tymi światłami dziennymi włączaniem i wyłączaniem mam tak samo, tez mam samochód z USA, tyle ze u mnie nikt nic nie gmerał ( poza tym ze wymieniany miałem komputer jakiś pod nogami kierowcy bardziej przy progu ) wiec jeżeli nie jest on od świateł to światła działają Ci prawidłowo, bo działają jak u mnie działały a u mnie nikt nie gmerał przy nich.
jak krzyżyk naciśniesz ten na suficie to jakaś baba coś pogada i przestanie, to chyba u nas nie działa
a co do 220km/h póki nie przyjdzie Ci pokazać dla właściciela s500 albo 750 ze Twoje audi tez potrafi jest ok i starczy, jak przyjdzie to trochę przykro jak się ma pedał w podłodze a ten drugi odchodzi
aaa i co do czujników w kołach letnich i zimowych mam czujniki i tak samo jak u Ciebie pokazuje informację, podobno trzeba je zaprogramować.