części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.2MPI ] Zerwany rozrząd - naprawa silnika

zydu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:18
Lokalizacja: warmia

[D3 04 4.2MPI ] Zerwany rozrząd - naprawa silnika

Post autor: zydu » 24 sty 2013, 20:00

Zwracam się z prośbą o rady/pomoc na co zwrócić uwagę przy naprawie silnika.

Kawałek czasu temu moje a8 miało z pozoru drobną i delikatną stłuczkę, pech chciał, że to z czym doszło do kolizji było wystające przeszło przez chłodnice i uderzyło w kółko ( te na którym w głowicy jest nałożony pasek rozrządu ) wszystko to co jest przed silnikiem, jak belka i inne wzmocnienia nie zostały nawet zadrapane. Kółko się rozsypało, pasek rozerwało, co w silniku ?? :/ nie wiem.

Reanimował będzie mi go mój dobry kolega który już dawno takimi malutkimi i słabymi śilniczkami jak ten się nie zajmował :mrgreen: stąd moja prośba o wszelkie info, pdf'y i ciekawostki na jakie typowo w tym wypadku należałoby zwrócić uwagę, gdyż ja będę podczas tej naprawy panem "przynieś, podaj, pozamiataj" :wpale:

aaa i gdyby komuś się walało coś co może się przydać to proszę o PW
Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, 01:13 przez zydu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 24 sty 2013, 20:04

Nie lepiej cały silnik wymienić? Myślę że za 4-5 tysi takowy dostaniesz. Remont Twojego wyniesie dużo więcej.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 24 sty 2013, 20:23

dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice).

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 24 sty 2013, 20:24

plus koszty twojego kolegi machera

zydu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:18
Lokalizacja: warmia

Post autor: zydu » 24 sty 2013, 20:28

naprawę mam za free

głowice z gwarancją po próbach ciśnieniowych w temp 95 stopni za tysiaka ( to ta gorsza opcja )

lepsza opcja wymiana uszkodzonych / wygiętych zaworów plus uszczelki i jakieś tam pierdoły ( no i doszlifowanie czy przeszlifowanie gniazd zaworowych )

silnik ma przejechane około 60tyś mil wiec chciałbym go naprawić i mam nadzieję, że za dużo w nim się nie napsuło.

tak czy siak zanim głowic nie ściągnie, możemy sobie tylko gdybać licząc na najmniej destruktywne i kosztowne uszkodzenia

zydu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:18
Lokalizacja: warmia

Post autor: zydu » 24 sty 2013, 20:29

jojo-jar pisze:dlaczego duzo wiecej??
Dwie głowice do roboty - mysle ze max 2000zł(same głowice).

dokładnie :-P

zydu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:18
Lokalizacja: warmia

Post autor: zydu » 24 sty 2013, 20:30

jojo-jar pisze:plus koszty twojego kolegi machera
ma mocną głowę i zdrową wątrobę :D to mnie trochę przeraża

Awatar użytkownika
kiki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 21 paź 2012, 13:23
Lokalizacja: warminsko mazurskie

Post autor: kiki » 24 sty 2013, 22:40

sprawdz cisnienie w cylindrach i bedziesz wiedzial czy jedna głowica czy dwie walniete,przerabiałem to w moim aucie,tez lekki strzał i kółko sie rozsypało i pasek pękł,poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy,jak jestes zainteresowany to posiadam jedną gołą gowice z zaworami do sprzedania,koszty-800 naprawa głowicy,150 uszczelka,1100 nowy rozrząd i robota wiec tragedi nie ma

zydu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:18
Lokalizacja: warmia

Post autor: zydu » 24 sty 2013, 22:48

kiki pisze: poszły mi tylko 3 zawory ssące w jednej głowicy
jak takie krótkie zdanie potrafi poprawić humor ;-)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 25 sty 2013, 08:45

Zobacz w jakim stanie są nastawnik wałków rozrzadu .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 25 sty 2013, 23:27

Moze tak lepiej zaczac od zalozenia nowego rozrzadu? Moze jestes w czopku urodzony i nic sie nie stało?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 03 lut 2013, 15:05

Już kiedyś opisywałem całą sytuacje. W moim silniku poleciało 8 zaworów i to w momencie postoju . Planowanie głowic , nowe zawory,uszczelniacze czyli naprawa głowic + nowe uszczelki , zestaw rozrządu +CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU Halla Hala bo wyskoczył w trakcie naprawy . ustalone koszty 4200 po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 .

Gość

Post autor: Gość » 03 lut 2013, 17:15

tutenhamon pisze:po 8 tygodniach przetrzymywania mego auta mechanik na koniec zażądał 4500 .
Zazwyczaj tak jest i zazwyczaj kwiatki wyskakuja ale w tym przypadku taniej chyba poszukac drugi silnik i masz jeszcze swoj na cżeści i złom(ewentualnie na stolik) ;-)

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 03 lut 2013, 19:22

No oczywiście nie dostał swojej ceny i rozstaliśmy się w bojowych nastrojach , a mojego silnika było szkoda ,nie puszcza żadnych chmurek nie łyka oleum no i zamyka zegar więc w grę wchodziła naprawa. nigdy nie wiadomo na jaki silnik trafisz .Chociaż braciszek wymieniał w Xedosie V6-ke i była idealna .Silnik kupiony był w Krakowie nie pamiętam ulicy ale mieli tam tysiące silników na paletach .Ja po awarji skrzyni kupiłem używkę i śmigam 6 miesięcy i pracuje idealnie . To jak loteria i zależy komu powierzamy auto do naprawy.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 08 lut 2013, 09:16

Silnik do d3 to pod 10tysia podchodzi, więc bezsensem jest jego wymiana, lepszy remont, do kupionego silnika i tak trzeba założyć nowy rozrząd.

Zwalać głowice obrobić je ładnie poskładac i silnik cacy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl