[D3 05 W12 ] Długo sie nagrzewa
Mały update:
Auto dzis odebralem z AUTOSERWIS RS (bardzo polecam chlopakow, robie u nich juz moje 3 Audi i zawsze jestem zadowolony - znaja sie na rzeczy).
Zgodnie z tym co podejrzewaliśmy walniety okazal sie byc termostat a raczej "zespol termostatu" tj. obudowa z czujnikiem i samym termostatem. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie, iz trzpien posiada juz rysy ktore powodowaly jego przycinanie - pozostawanie w pozycji polotwartej czego wynikiem bylo niedogrzewanie silnika.
Niestety sam termostat nie wystepuje w katalogu Audi jako pojedyncza część a element ww. zespolu :mrgreen: (czytaj: trzeba kupic kawal zelastwa ktore jest sprawne i zawiera w sobie termostat :shock: ). Sama operacja wyciagniecia ustrojstwa generuje dodatkowe koszty w postaci zakupu nowych uszczelek 2x350 PLN sic! :shock:. Cena nowego "zespolu" tez jest malo zachecajaca 1500 PLN
Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN
Teraz niunia grzeje sie w moment. Przy okazji wymienilem wszystkie swieczki.
Dziekuje, dobranoc ;-)
Auto dzis odebralem z AUTOSERWIS RS (bardzo polecam chlopakow, robie u nich juz moje 3 Audi i zawsze jestem zadowolony - znaja sie na rzeczy).
Zgodnie z tym co podejrzewaliśmy walniety okazal sie byc termostat a raczej "zespol termostatu" tj. obudowa z czujnikiem i samym termostatem. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie, iz trzpien posiada juz rysy ktore powodowaly jego przycinanie - pozostawanie w pozycji polotwartej czego wynikiem bylo niedogrzewanie silnika.
Niestety sam termostat nie wystepuje w katalogu Audi jako pojedyncza część a element ww. zespolu :mrgreen: (czytaj: trzeba kupic kawal zelastwa ktore jest sprawne i zawiera w sobie termostat :shock: ). Sama operacja wyciagniecia ustrojstwa generuje dodatkowe koszty w postaci zakupu nowych uszczelek 2x350 PLN sic! :shock:. Cena nowego "zespolu" tez jest malo zachecajaca 1500 PLN
Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN
Teraz niunia grzeje sie w moment. Przy okazji wymienilem wszystkie swieczki.
Dziekuje, dobranoc ;-)
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Wycięte z kontekstu ale weź tu powiedz zwykłemu zjadaczowi chleba, że wymieniłeś termostat za prawie 3tys zł skoro on w kadecie za 20zł wymieni.B@rt pisze:Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN
Ten "zespół" to po dużym rabacie kosztuje 1500zł? Nie dało się podpasywać innego termostatu czy jest on aż tak nietypowy?
operacja wyglada mniej wiecej tak http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2993477
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
da się zrobić, w mojej 4.2 FL motor AQF na moich oczach kolega wymienił termostat, bez ściągania rozrządu. Trochę gimnastyki i o ile pamiętam rozrząd chyba musi się ustawić, żeby pasek był luźny.Simone331 pisze:Jeśli chodzi Ci o wymianę termostatu bez ściągania rozrządu to niestety nie da się tego zrobić w poliftowym 3.7/4.2. Jest tam aluminiowa rurka która idzie pod paskiem, a trzeba ją odkręcić aby się dostać do termostatu.pepi pisze:a czemu ?
Wiem kolego o tym ale mi sie jednak nie udał taki zabieg i trzebabyło pasek ściągać. Ostatnio ktoś tu opisywał, że wystarczy trochę pasek na kółku przesunąć. Nie mam jeszcze tej metody potwierdzonej, ale jak będzie okazja to się sam o tym napewno przekonam.artekk pisze:da się zrobić, w mojej 4.2 FL motor AQF na moich oczach kolega wymienił termostat, bez ściągania rozrządu. Trochę gimnastyki i o ile pamiętam rozrząd chyba musi się ustawić, żeby pasek był luźny.