części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 W12 ] Długo sie nagrzewa

Awatar użytkownika
B@rt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: Brzeg/Wrocław

Post autor: B@rt » 25 sty 2013, 16:40

Mały update:

Auto dzis odebralem z AUTOSERWIS RS (bardzo polecam chlopakow, robie u nich juz moje 3 Audi i zawsze jestem zadowolony - znaja sie na rzeczy).

Zgodnie z tym co podejrzewaliśmy walniety okazal sie byc termostat a raczej "zespol termostatu" tj. obudowa z czujnikiem i samym termostatem. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie, iz trzpien posiada juz rysy ktore powodowaly jego przycinanie - pozostawanie w pozycji polotwartej czego wynikiem bylo niedogrzewanie silnika.
Niestety sam termostat nie wystepuje w katalogu Audi jako pojedyncza część a element ww. zespolu :mrgreen: (czytaj: trzeba kupic kawal zelastwa ktore jest sprawne i zawiera w sobie termostat :shock: ). Sama operacja wyciagniecia ustrojstwa generuje dodatkowe koszty w postaci zakupu nowych uszczelek 2x350 PLN sic! :shock:. Cena nowego "zespolu" tez jest malo zachecajaca 1500 PLN :D

Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN

Teraz niunia grzeje sie w moment. Przy okazji wymienilem wszystkie swieczki.

Dziekuje, dobranoc ;-)
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T

Jest: A8 D3 6,0 W12 :D
GSX-R 600 K4

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 25 sty 2013, 17:37

No i po problemie , koszty troche wysokie jak za sam termostat. :shock:

Życze bezproblemowej jazdy .

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 sty 2013, 18:08

B@rt pisze:Generalnie calkowity koszt wymiany termostatu w moim wypadku zamknal sie w kwocie 2845 PLN
Wycięte z kontekstu ale weź tu powiedz zwykłemu zjadaczowi chleba, że wymieniłeś termostat za prawie 3tys zł skoro on w kadecie za 20zł wymieni.

Ten "zespół" to po dużym rabacie kosztuje 1500zł? Nie dało się podpasywać innego termostatu czy jest on aż tak nietypowy?
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
B@rt
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: Brzeg/Wrocław

Post autor: B@rt » 30 sty 2013, 20:33

operacja wyglada mniej wiecej tak http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2993477
Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T

Jest: A8 D3 6,0 W12 :D
GSX-R 600 K4

Gość

Post autor: Gość » 30 sty 2013, 20:51

I jednak nie trzeba wyciągac silnika do każdej operacji :) Prostsze to niz sciąganie rozrządu :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 sty 2013, 21:47

robili to w białych rękawiczkach :-D stąd ta cena
a że gość ma vv12 to go stać co nie :-P

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 sty 2013, 21:49

Apophis pisze: Prostsze to niz sciąganie rozrządu :)
- w naszych też da się bez :-P

Gość

Post autor: Gość » 30 sty 2013, 22:15

pepi pisze:- w naszych też da się bez :-P
W naszych tak ale nie w każdej :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 31 sty 2013, 21:58

a czemu ?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 31 sty 2013, 22:16

pepi pisze:a czemu ?
Jeśli chodzi Ci o wymianę termostatu bez ściągania rozrządu to niestety nie da się tego zrobić w poliftowym 3.7/4.2. Jest tam aluminiowa rurka która idzie pod paskiem, a trzeba ją odkręcić aby się dostać do termostatu. ;)

artekk

Post autor: artekk » 01 lut 2013, 11:57

Simone331 pisze:
pepi pisze:a czemu ?
Jeśli chodzi Ci o wymianę termostatu bez ściągania rozrządu to niestety nie da się tego zrobić w poliftowym 3.7/4.2. Jest tam aluminiowa rurka która idzie pod paskiem, a trzeba ją odkręcić aby się dostać do termostatu. ;)
da się zrobić, w mojej 4.2 FL motor AQF na moich oczach kolega wymienił termostat, bez ściągania rozrządu. Trochę gimnastyki i o ile pamiętam rozrząd chyba musi się ustawić, żeby pasek był luźny.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 01 lut 2013, 16:30

artekk pisze:da się zrobić, w mojej 4.2 FL motor AQF na moich oczach kolega wymienił termostat, bez ściągania rozrządu. Trochę gimnastyki i o ile pamiętam rozrząd chyba musi się ustawić, żeby pasek był luźny.
Wiem kolego o tym ale mi sie jednak nie udał taki zabieg i trzebabyło pasek ściągać. Ostatnio ktoś tu opisywał, że wystarczy trochę pasek na kółku przesunąć. Nie mam jeszcze tej metody potwierdzonej, ale jak będzie okazja to się sam o tym napewno przekonam. ;)

Hgo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 02 sty 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hgo » 22 mar 2017, 03:23

123
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, 01:39 przez Hgo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 mar 2017, 07:41

To do D2 W12 termostacik 2400 zł.
W zeszłym roku musiałem wymienić w D2.

Obrazek

Trochę się różnią D2 vs D3 ale globalnie funkcjonują tak samo.

Hgo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 196
Rejestracja: 02 sty 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hgo » 22 mar 2017, 23:05

123

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl