

![]() |
![]() |
![]() |
tak się właśnie zastanawiam, bo słyszałem że wizyta w ASO to mus.. ochrona produktu to niezły wynalazekwolek pisze: więc czy warto??
Ile Cię to kosztowało?Nowak_zg pisze:do zrobienia distronica potrzeba: cytat od kolegi ktory to robil w q7 ( w a8 odchodzi pkt nr 6 )
W wypadku Q7 dołożenie ACC to:
1) Wymiana zegarów
Można się bez tego obejść, kolega ma w Q5 na starych zegarach i opcja na FISie działa - nie ma jedynie podświetlenia prędkościomierza.
Ja zegary jakiś czas temu wymieniłem na wersję poliftową.
2) Manetka tempomatu z dodatkową regulacją
Z tym uporałem się przy okazji wymiany modułu pod podgrzewaną kierownicę.
3) Gateway
Ogarnąłem przy okazji instalacji Side Assista.
4) Radar
Do jego montażu konieczna była wymiana belki na wersję z uchwytami montażowymi. Można było rzeźbić, ale przecież nie chodzimy na skróty/łatwiznę
5) Grill z podgrzewaną ramką
W standardowym grillu ramka pod tablicę jest jednolitym elementem z resztą grilla i nie da się jej zdemontować itp. Grill pod ACC ma tą ramkę demontowalną. Dodatkowo pod ramką jest otwór "oczko" na radar, a w samej ramce zainstalowana jest grzałka, żeby zamarzający śnieg nie ograniczał "widoczności" radaru.
To był mój pierwszy etap, bo grill wymieniłem tuż po zakupie auta i od razu zdecydowałem się na wersję pod ACC.
6) Serwo hamulcowe
To jest/był najdroższy element całej operacji, bo kupiłem je nowe w ASO. W Q7 z ACC ma inne serwo przystosowane do działania ACC i współpracujące dodatkowo z ABSem. Poza wymianą serwa konieczna była dodatkowa wiązka między serwem a ABSem.
7) Kodowanie - to akurat najprzyjemniejszy i najprostszy etap.
ACC kończy listę modów, bo właśnie auto stało się kompetnie wyposażone. Brakuje co prawda Lane Assist'a, ale ponieważ współpracuję tylko ze zwykłą 4ramienną kierownicą, to dokładac go juz nie będę. Poza tym jest już pełna specyfikacja/konfiguracja i nic już więcej fabrycznego dołożyć się nie da.
Pozostaje wymiana świateł i ew. MMI 3G, ale na to akurat jakiegos strasznego parcia nie mam, cociaż nie mówię nie