![]() |
![]() |
![]() |
[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku
-
- Forum Audi A8
- Posty: 60
- Rejestracja: 30 sty 2010, 08:52
- Lokalizacja: Żyrardów
[inne] Uturbienie 4,2 V8 z gwarancja - badanie rynku
Witam.
Na Waszym forum zarejestrowany jestem od jakiegos czasu, ale nie udzielalem sie zbyt czesto.
Teraz przypomnialem sobie o Was, bo chcialbym zbadac rynek dla przedswieziecia o ktorym za chwile.
Od 3 lat tuninguje samochody, głównie marki Audi. Od poczatku uwielbialem silniki V8. Zaczeło sie od zamontowania takiego silnika w Audi 90. ABZ, polaczony ze skrzynia od 90quattro zrobil na 1/4mili 12,68. Potem byla cala masa aut klientow, ze swapami rowniez ABZtów (80b4 quattro, 80b2 quatrro, coupe b4 quattro, 80 B4 FWD. Auta mega bezawaryjne, niepsujace sie itp.
Potem przyszła pora na pierwsze doladowane V8 i tak zrodzil sie pomysł na S4 B5 z ABZtem, doladownym kompresorem (400KM/650NM) a do tego jeszcze podtlenkiem azotu (580KM/820NM).
Nastepnie postanowilismy zniszczyc pewne 3,7 40v, ktore to urwalo korbe przy 600KM i 830NM. I potem dlugie, skupulatnie dopracowywanie setupu popularnego AQFa, czyli 4,2 40v z A8 D2, ktory w ostatniej ewolucji legitymował sie moca ~650KM i 750NM. Auto jezdzilo bezawaryjnie, nie psuło sie zupelnie a silnik byl seryjny, nigdy nie rozbierany.
Teraz modyfikujemy ww silnik by osiagal na zwyklym paliwie min. 800KM i 900NM.
I tutaj zmierzam do sedna - wiedza jaka zgromadzilem o tych silnikach pozwala mi dac gwarancje na modyfikacje tych silników na 500KM/600NM.
Pytanie do Was jak byscie zapatrywali sie na oferte uturbienia V8 na 500KM z gwarancja. Cena oscylowała by w granicach 12-14tys zł.
Czy uwazacie ze takie cos moze sie sprzedac?
Moglby byc popyt na takie uturbianie V8?
Na Waszym forum zarejestrowany jestem od jakiegos czasu, ale nie udzielalem sie zbyt czesto.
Teraz przypomnialem sobie o Was, bo chcialbym zbadac rynek dla przedswieziecia o ktorym za chwile.
Od 3 lat tuninguje samochody, głównie marki Audi. Od poczatku uwielbialem silniki V8. Zaczeło sie od zamontowania takiego silnika w Audi 90. ABZ, polaczony ze skrzynia od 90quattro zrobil na 1/4mili 12,68. Potem byla cala masa aut klientow, ze swapami rowniez ABZtów (80b4 quattro, 80b2 quatrro, coupe b4 quattro, 80 B4 FWD. Auta mega bezawaryjne, niepsujace sie itp.
Potem przyszła pora na pierwsze doladowane V8 i tak zrodzil sie pomysł na S4 B5 z ABZtem, doladownym kompresorem (400KM/650NM) a do tego jeszcze podtlenkiem azotu (580KM/820NM).
Nastepnie postanowilismy zniszczyc pewne 3,7 40v, ktore to urwalo korbe przy 600KM i 830NM. I potem dlugie, skupulatnie dopracowywanie setupu popularnego AQFa, czyli 4,2 40v z A8 D2, ktory w ostatniej ewolucji legitymował sie moca ~650KM i 750NM. Auto jezdzilo bezawaryjnie, nie psuło sie zupelnie a silnik byl seryjny, nigdy nie rozbierany.
Teraz modyfikujemy ww silnik by osiagal na zwyklym paliwie min. 800KM i 900NM.
I tutaj zmierzam do sedna - wiedza jaka zgromadzilem o tych silnikach pozwala mi dac gwarancje na modyfikacje tych silników na 500KM/600NM.
Pytanie do Was jak byscie zapatrywali sie na oferte uturbienia V8 na 500KM z gwarancja. Cena oscylowała by w granicach 12-14tys zł.
Czy uwazacie ze takie cos moze sie sprzedac?
Moglby byc popyt na takie uturbianie V8?
- robertas
- Super Klubowicz
- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
guzior, no jak dla mnie, sprawa bardzo interesujaca
Wiadomo, cena troche odstrasza poczatkowo, ale wiem ile kosztuja graty i robota...sam chetnie wzmocnilbym swojego ABZta, z tym ze nie oscylowalbym w granicach 600km tylko cos w stylu 400/450 i najchetniej bez turbawek tylko na kompresorze...
Ale ogolnie rynek jest mysle otwarty, bo malo kto bawi sie w tuning V8, 3mam za Ciebie kciuki z tym interesem 



- Fiko
- Forum Audi A8
- Posty: 140
- Rejestracja: 13 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: Leśne Odpadki
Po pierwsze, mało kto będzie zainteresowany takimi modyfikacjami. Znajdziesz paru klientów i jestem pewien,że na tym się skończy.
Dwa, imo lepszym rozwiązaniem jest wsadzenie silnika od RS6 C5, oryginalnie zaprojektowanego przez Audi,a nie modyfikowane 4.2 N/A przez tunera. Nie ma się co oszukiwać, ori zawsze będzie lepsze od własnej roboty.
Jak dla mnie, to to wszystko ładnie wygląda na papierku. Piszesz o bezawaryjności,ale nie możesz jej zagwarantować w innych silnikach? Bo ile jest takich z mocą 450+, które dobrze żyją?
Dwa, imo lepszym rozwiązaniem jest wsadzenie silnika od RS6 C5, oryginalnie zaprojektowanego przez Audi,a nie modyfikowane 4.2 N/A przez tunera. Nie ma się co oszukiwać, ori zawsze będzie lepsze od własnej roboty.
Jak dla mnie, to to wszystko ładnie wygląda na papierku. Piszesz o bezawaryjności,ale nie możesz jej zagwarantować w innych silnikach? Bo ile jest takich z mocą 450+, które dobrze żyją?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 142
- Rejestracja: 24 sty 2012, 08:12
- Lokalizacja: Police
-
- Forum Audi A8
- Posty: 60
- Rejestracja: 30 sty 2010, 08:52
- Lokalizacja: Żyrardów
Fiko, przecież napisałem że daje gwarancje na papierze, wystawiona przez moja firmę, że z silnikiem o mocy 500koni absolutnie nic się nie stanie.
a swap RSa jest bez sensu, już nie mówiąc o identycznej technologii wytworzenia części i materiału na nie, to jeszcze te silniki się nieczym nie różnią poza tlokami, które w takim np. aqfie są równie pancerne tylko doprezone.
a swap RSa jest bez sensu, już nie mówiąc o identycznej technologii wytworzenia części i materiału na nie, to jeszcze te silniki się nieczym nie różnią poza tlokami, które w takim np. aqfie są równie pancerne tylko doprezone.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Kolego guzior, a co powiesz na bi-turbo do 4.2V8 z D3 czyli motor BFM ??
Noi jak z elektroniką?... bo D3 jest nią strasznie naćkane a nie ukrywam, że robiąc bi-turbo chciałbym nie namieszać zbyt wiele z elektronice...
chciałbym wciąż mieć możliwość diagnostyki VCDS-em tylko nie wiem jak by wyglądała diagnostyka konkretnie układu napędowego (silnika, skrzyni) i czy nie sypałoby to całą masą błędów i czy fabryczne sterowniki by nie zwariowały :shock:
Noi jak z elektroniką?... bo D3 jest nią strasznie naćkane a nie ukrywam, że robiąc bi-turbo chciałbym nie namieszać zbyt wiele z elektronice...
chciałbym wciąż mieć możliwość diagnostyki VCDS-em tylko nie wiem jak by wyglądała diagnostyka konkretnie układu napędowego (silnika, skrzyni) i czy nie sypałoby to całą masą błędów i czy fabryczne sterowniki by nie zwariowały :shock:
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- lubelak
- Forum Audi A8
- Posty: 82
- Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
- Lokalizacja: Lublin
moim zdaniem cena 12-14 tysięcy za kompletną przeróbkę z gwarancją i zwiększenie mocy o prawie 200 koni to naprawdę przyzwoicie. Tylko właśnie ciekawe jak kwestia skrzyni biegów... A droga zabawa przekładka na manual 4.2 32v
? Druga sprawa silniki 32v też są tak wytrzymałe czy raczej tylko 5v/cyl?
A co z tylnym dyfrem i ze skrzynią manualną? Moc rzędu 500 koni nie zmieli ich?

A co z tylnym dyfrem i ze skrzynią manualną? Moc rzędu 500 koni nie zmieli ich?
Tu ktoś zadawał podobne pytanie, tylko troszkę stare. Koszt przeróbki na manuala około 6 tys, ja niedługo będę zmieniał! Czekam żeby mi się automat popsuł ale jakoś się nie chce popsuć, więc będzie na sprzedaż! http://www.racingforum.pl/index.php?s=7 ... 6166&st=20