części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 94 4.2PB ] Pompa wspomagania układu kierowniczego

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[D2 94 4.2PB ] Pompa wspomagania układu kierowniczego

Post autor: Wiśnia » 25 lut 2013, 11:15

Witam. Koledzy padła mi pompa wspomagania kierownicy z mojej winy bo kreciłem sie na śniegu długi czas z kręconą na maxa kierownica i pompa padla tzn. wyje i dziwnie zaczeła pracować. I teraz mam pytanko czy dam rade ją wymienić bez podnośnika i kanału ? od góry wyciagać czy od dołu? Prosze o wskazówki od kogos kto już to przerabiał? Szukalem na całym dziale Zawieszenie coś o wymianie ale nie moglem znalźć. Moj silnik to 4.2 ABZ.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 00:19 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 lut 2013, 14:19

Dasz radę od góry, u siebie to robiłem. Tylko nie wiem czy w preFL będzie podobnie. Aby wytargać pompę musisz zrzucić pasek micro i wiatrak z wisco (możesz bez ściągania wisco ale jest hardkorowo) Reszta to zlanie płynu ze zbiorniczka, odkręcenia 3 śrub mocujących pompę, potem odkręcenie 2 przewodów od pompy.
Pompę możesz zregenerować na warsztacie, tzn rozkręcić obudowę, bieżnię żeliwną przeszlifować paręnaście razy papierem wodnym 1500-3000 i tak samo z łopateczkami wirnika. Nie ma w pompie żadnego łożyska (w po FL) U mnie po tym zabiegu przestała jęczeć i powróciło wspomaganie. Nie wspomaga jak nówka ale jest spora poprawa.

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 25 lut 2013, 14:50

:) z mojej chyba nic nie bedzie bo skrecilem kierownica na maxa w lewo (zamiast troche odkrecic) i krecilem sie audica na sniegu do odcinki obrotow silnika przez jakas minute :) i zameczylem. I w dniu gdy to sie stalo to kierownica ciezko chodzila, nastepnego dnia z rana odpalam kierownica chodzi lekko ale pompa halasowala strasznie pozniej juz coraz gorzej

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 lut 2013, 15:33

Dlaczego do odcinki obrotów wkręcałeś silnik? Wystarczyło 2-3tys obr. i kręci się jak głupi. Po wymianie zalej dobrym olejem, i ciesz się jazdą.

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 25 lut 2013, 15:39

Czlowiek czasami glupi .

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 26 lut 2013, 11:15

Jak wyjmiesz lampę lewą przednią (po stonie kierowcy) to powinieneś mieć dobry dostęp do pompy wspomagania. Ostatnio wymieniałem u siebie żarówki (typ silnika AKG) i zauważyłem że po wyjęciu lampy przedniej dostęp do pompy wspomagania jest prawie pełny.

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 26 lut 2013, 12:52

Pompa wymontowana, by miec lepszy dostep do niej trzeba wykrecic wiatrak od klimatyzacji ktory jest wsuwany w obudowe chlodnicy i blokowany dwiema srubami na klucz 10. Nie mialem dostepu do napinacza paska zeby poluzowac i sciagnac pasek wiec zrzucilem go z rolki . Bede mial zabawy zeby zalozyc pasek :-)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 26 lut 2013, 14:13

Spokojnie założysz pasek micro bez cudowania z napinaczem tylko będziesz musiał go założyć prawidłowo na wszystkie rolki i podciągając go do góry użyć siły i nasunąć go. Nie stosuj do tego żadnych ostrych narzędzi ani kluczy, ręce do tego wystarczą.

Pompę zakładasz nową, czy dobrą używkę?

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 26 lut 2013, 21:30

Pompe kupuje uzywana oryginalna mysle ze to lepsza decyzja niz ta nowa na allegro za 200zl. Nie spieszy mi sie tak bardzo bo jezdze A4 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl