[ALL] Ile pali wasze monstrum ??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 sie 2012, 22:15
- Lokalizacja: Polska
A u mnie spalanie gazu w A8 D3 W12 wygląda tak:
Normalna jazda po Polsce w trasie - 15-17 dm3 /100 km
Jazda cały czas po mieście z ostrzejszymi startami spod świateł (ale bez kręcenia do czerwonego pola) > 25 dm3 / 100 km
a w Niemczech:
Trasa 80-110 km/h (mocno zaśnieżona autostrada) - 12,4 dm3 / 100 km
Trasa 140-160 km/h - 15-17 dm3 / 100 km
Trasa 160-200 km/h - 17-19,5 dm3 / 100 km
Ciśnięcie ile wlezie (oczywiście z rozsądkiem i zwalnianiem na ograniczeniach), z kilkukrotnym zamykaniem licznika - 22-24 dm3 / 100 km
Chyba po prostu nie opłaca się jechać wolno tym autem :shock:
W stosunku do wskazań komputera zużycie gazu mieści się w granicach <+10% ; +25%>
Powiem szczerze, że myślałem, że będzie więcej palił, jedyne wyjaśnienie jakie widzę, to fakt, że hamulców za dużo nie używam, na autostradzie można sobie pozwolić na hamowanie silnikiem (zdarza się przejechać nawet kilometr bez wciskania gazu np. zjeżdżając do stacji i powoli wytracając prędkość).
P.S. Jest to moje 4-te auto z LPG i tak jak w poprzednich samochodach - sam regulowałem instalację więc mam pewność, że ubogo nie jest (żadnych check'ów nie wywala, pokrycie mapy gazowej niemalże idealne z mapą benzynową z delikatną odchyłką w stronę wzbogacenia mieszanki). Zanim osiągnałem te wyniki zrobiłem autkiem ponad 5000 km wielokrotnie korygując mapę gazową w takich samych warunkach w jakich najwięcej jeżdżę - czyli właśnie na niemiecki autostradach ;-)
Normalna jazda po Polsce w trasie - 15-17 dm3 /100 km
Jazda cały czas po mieście z ostrzejszymi startami spod świateł (ale bez kręcenia do czerwonego pola) > 25 dm3 / 100 km
a w Niemczech:
Trasa 80-110 km/h (mocno zaśnieżona autostrada) - 12,4 dm3 / 100 km
Trasa 140-160 km/h - 15-17 dm3 / 100 km
Trasa 160-200 km/h - 17-19,5 dm3 / 100 km
Ciśnięcie ile wlezie (oczywiście z rozsądkiem i zwalnianiem na ograniczeniach), z kilkukrotnym zamykaniem licznika - 22-24 dm3 / 100 km
Chyba po prostu nie opłaca się jechać wolno tym autem :shock:
W stosunku do wskazań komputera zużycie gazu mieści się w granicach <+10% ; +25%>
Powiem szczerze, że myślałem, że będzie więcej palił, jedyne wyjaśnienie jakie widzę, to fakt, że hamulców za dużo nie używam, na autostradzie można sobie pozwolić na hamowanie silnikiem (zdarza się przejechać nawet kilometr bez wciskania gazu np. zjeżdżając do stacji i powoli wytracając prędkość).
P.S. Jest to moje 4-te auto z LPG i tak jak w poprzednich samochodach - sam regulowałem instalację więc mam pewność, że ubogo nie jest (żadnych check'ów nie wywala, pokrycie mapy gazowej niemalże idealne z mapą benzynową z delikatną odchyłką w stronę wzbogacenia mieszanki). Zanim osiągnałem te wyniki zrobiłem autkiem ponad 5000 km wielokrotnie korygując mapę gazową w takich samych warunkach w jakich najwięcej jeżdżę - czyli właśnie na niemiecki autostradach ;-)
Ostatnio zmieniony 04 mar 2013, 22:01 przez Freestyller, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 sie 2012, 22:15
- Lokalizacja: Polska
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 sie 2012, 22:15
- Lokalizacja: Polska
Ostatni offtop w tym temacie (mam nadzieje, że moderatorzy się nie zdenerwują :wpale:)Simone331 pisze: Apropos LPG w Twoim autku, to pomimo że odbiegamy od tematu, ale opisałbyś co tam siedzi pod maską? (sterownik, wtryski, reduktory) Jakieś foto też mile widziane.
Sterowniki - 2x KME Nevo Plus
Reduktory - 2x KME Gold
Wtryskiwacze - 12 x Matrix HS 211.20
Butla - producenta nie pamiętam, w kole 82 dm3 pojemności
Do tego jakieś patenty z dodatkowym zbiorniczkiem, aby mu chwilowo gazu nie zabrakło przy nagłym bucie (w końcu od zaworu gazu do wtryskiwaczy jest kawał drogi)
Teoretycznie w takim ustawieniu instalacja powinna pociągnąć sporo ponad 600 KM, najsłabszym punktem są wtryskiwacze - przy ciśnieniu 1,0 bara wydalają 40KM/cylinder, ich specyfikacja pozwala jednak na pracę z ciśnieniem gazu nawet do 2 bar, a jak wiadomo - wraz ze wzrostem ciśnienia gazu moc rośnie (w doładowanych silnikach wyrabiają podobno spokojnie 60 KM / cylinder). U mnie ciśnienie jest ustawione na niecałe 1,2 bara, więc można przyjąć, że instalacja "jest gdzieś ustawiona" pod maksymalną moc 520-550 KM.
Fotek niestety nie mam - nie wszystko udało się upchnąć pod spód, ale wygląda to całkiem estetycznie
dobra jak już byłem w garażu pstryknąć pare fotek to i licznik wpadł w kadr
Pozdrawiam Michał
Pozdrawiam Michał
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
średnie, miasto 12 trasa 9/8 ale jazdy z glową a z palowaniem +2/3l na 100
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 26 lip 2012, 14:39
- Lokalizacja: Legionowo
-
- Forum Audi A8
- Posty: 68
- Rejestracja: 26 lut 2013, 01:19
- Lokalizacja: Stolica
Moja z tego co widzę pali 9-10.5 trasa spokojna 140-160 miasto mieszane raz ogień raz korek 12.6 i wczoraj robiłem wawa-Konin autostrada cały czas 220 lecialem i potem Konin Wroclaw po 120-150 i spalanie 11.7 kozak. Po programie pewnie spanie ON o 1 litr;) w porównaniu z 745d e65 tam 9.8 widziałem tylko na wakacje do Włoch jak lecialem a w mieście 15-16 nie schodzilo;)