Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 99 4.2PB/LPG ] "Oil catch tank" - zbiornicze

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pudloc86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 09 sty 2011, 09:06
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lisia Góra

[D2 99 4.2PB/LPG ] "Oil catch tank" - zbiornicze

Post autor: pudloc86 » 10 mar 2013, 13:12

Witam czy ktoś z was testował coś takiego w swoim samochodzie OIL CATCH TANK ZBIORNICZEK ODMY D1SPEC 9 lub 15mm...


http://moto.allegro.pl/oil-catch-tank-z ... 11606.html
Ostatnio zmieniony 10 mar 2013, 13:50 przez pudloc86, łącznie zmieniany 1 raz.
pudloc86
Audi A8 4.2 V8

Gość

Post autor: Gość » 10 mar 2013, 13:23

Jesli to dziala to było by dobre ale najlepiej wywalic odme z dolotu i będzie po problemie. Nie wszędzie jest to latwe ale warto sie potrudzić.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 15 lis 2013, 08:34

To i ja się podłącze pod temat bo wydaje mi się ciekawy. Z filmów na youtube można wnioskować, że to działa. W zbiorniku zbierają się syfy, woda, itp. Chętnie bym takie coś u siebie widział pod maską:

http://www.ebay.com/itm/ADD-W1-Silver-B ... a8&vxp=mtr

Co myślicie o tym pomyśle?
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
pudloc86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 09 sty 2011, 09:06
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lisia Góra

Post autor: pudloc86 » 15 lis 2013, 11:20

A ty kolego byś to chciał zagranicy ściągnąć. U nas chyba tego jeszcze nie ma. przynajmniej się nie spotkałem bardziej ciekie to wygloda
pudloc86
Audi A8 4.2 V8

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 15 lis 2013, 12:02

Tak, z USA bym zamówił. Jest większy wybór. Pytanie tylko jak to współgrałoby z silnikiem 4.2? Czy potrzebne byłyby dwa takie zbiorniki? Co z różnicą ciśnień? Zawór na odmie działa jak regulator ciśnienia, co będzie gdy zostanie on usunięty a wstawiona tylko ta puszka?

A tutaj można obejrzeć co się zbiera w tych puszkach:


Kontakt: nick + @wp.pl

Gość

Post autor: Gość » 15 lis 2013, 12:17

Szkoda że sie nie da wywalic tej odmy na zewnątrz jak to kiedyś bywało-wtedy juz dolot sie nie zasyfi.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 lis 2013, 12:31

To wygląda na wodę. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach jak i również w zimie, że auto nie zdąży się zagrzać do temp. roboczej to warto by się tym zainteresować. Co prawda w innym aucie ale napiszę o vw polo 1.4, jeżdżąc w zimie na krótkich dystansach wiecznie miałem zapchaną odmę, co jakiś czas trzeba było ją czyścić z mazi. Problem ten znikał gdy się auto kręciło po obrotach ;-) W przypadku v8 ten problem póki co nie wyskoczył.

Jeśli się zdecydujesz to będziesz chyba pierwszym testerem tego wynalazku w A8.

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 15 lis 2013, 12:36

krzychu22.p1i Ty jesteś w tej mechanice ogarnięty - jak myślisz, czy nie wpłynie to na pracę silnika? Czy nie będzie się to wiązało z ubytkiem oleju? Ten syf nie będzie przecież wracał do miski.

Najlepiej jakby FOSS tu zajrzał bo ewentualnie by mi to montował ;)
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 lis 2013, 12:51

Gdzie ja jestem ogarnięty w mechanice :-P Napiszę co zaobserwowałem u siebie w polówce 1.4, otóż jeżdżąc po krótkich odcinkach szczególnie w zimie odma zapychała się mi non stop. Była to maź w kolorze herbaty z mlekiem która trafiała do filtra powietrza a z tam tąd do przepustnicy. Przepustnica co jakiś czas była do czyszczenia przez to. Dodatkowo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego który łącztł się z parą wodną i tworzył ową maź. Aktualnie brat tym samochodem gania do Krakowa i ani grama oleju nie ubyło a odma czyściutka jest.
To co było widać na video to wyglądało na kondensat, skroploną parę wodną czyli musi to działać i przepuszczać jak najmniej syfu który potem trafia w przepustnicę nie powodując jej zabrudzenia.

Trzeba tu wywołać kogoś kto ma styczność na dniu codziennym z naszymi v8 i powie coś ciekawego w tym kierunku.

Awatar użytkownika
pudloc86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 09 sty 2011, 09:06
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lisia Góra

Post autor: pudloc86 » 15 lis 2013, 13:15

ja będę druga osoba co chce to założyć do V8
pudloc86
Audi A8 4.2 V8

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 15 lis 2013, 15:44

Dlaczego ma nie działać, patent stary jak motoryzacja. W przedwojennej DKW które stało w moim dzieciństwie na podwórku już był stosowany zbiornik na olej z odmy, było to potrzebą w związku z tym że odma miała odprowadzenie do atmosfery.
Więc ktoś zreanimował i ciut zmodyfikował patent, osobną sprawą jest to że akurat ten" model" pasuje pod maskę w A8 jak świni kamizelka.
Złego diabli nie biorą ...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 lis 2013, 21:19

ale to się stosuje do silników które mają dość spore przedmuchy
bo wtedy olej jest spalany w silniku bo trafia do korektora
Woda zawsze się skrapla w oleju w tłumiku zmiana temperatury robi swoje
u mojej byłej żony w a6 2.4 w zimie dwa razy zamarzła w a8 nic takiego nie stwierdziłem

K@MIL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 10 mar 2014, 22:29
Lokalizacja: Londyn

Post autor: K@MIL » 30 cze 2014, 13:06

Ja mam oil catch w Moto - 1200cc V2 (Buell) i zgarnia mega duzo syfu ... Buteleczke mam przezroczysta po redbullu wiec widze i oprozniam z wody (ok 25ml) co okolo 500-600 kilometrow.

Wydaje mis ie ze to ma ogromny sens i bede rozkminial tez u siebie w V8 :)
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie :)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 30 cze 2014, 19:44

Ja miałem takie coś zrobione w Daihatsu sirion 1.0 3 cylindrówka.
Zrobiłem sobie sam z butelki aluminiowej po wódce.
Przynajmniej sobie wypiłem. Na krótkich dystansach zimą sprawdzało się po 3 dniach miałem prawie 0,5l wody w butelce i pomyśleć że to wszystko szło w silnik.

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 14 wrz 2014, 18:53

Ja również mam oil catch u siebie w buellu jak kolega K@mil i zdaje egzamin,
ale buell ma bardzo prosty silnik .
Ale jestem ciekaw jak by się to spisywało a8
czekamy kto pierwszy <okioki>



K@mil wrzuć foty swojej buły ,kocham te maszyny <aparat>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl