Audi A8D3 kontra VW Phaeton
Audi A8D3 kontra VW Phaeton
Czy ktoś z Forumowiczów porównywał te samochody? Chodzi mi szczególnie o wersję v12. Pobieżna analiza informacji w necie wskazuje, że więcej osób zmienia Audi na VW niż odwrotnie. Chwalona jest przede wszystkim kultura jazdy, osiągi i koszty eksploatacji. Poza tym, jest znaczna róznica w cenie. Model VW 6.0 l z 2010 można kupić w Niemczech między 25,000 a 30,000 euro, co w przypadku odpowiednika Audi jest raczej niemożliwe.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2014, 17:56 przez Genesis, łącznie zmieniany 1 raz.
Oba modele są bardzo dobre. Oczywiście masz na mysli W12 a nie V12. W VW jest mega cicho i ma bezprzeciągową klimatyzację (brak kratek klimy w kabinie w normalnej pracy). A8 ładniejsze stylistyką w środku i na zewnątrz. Motory są bardzo porównywalne (podejrzewam, że wiele sie między soba mechanicznie nie róznią). W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów
Zawiecha to prawie kopia Płyta podłogowa z Bentleya.
Zawiecha to prawie kopia Płyta podłogowa z Bentleya.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ciekawe bo słyszałem dokładnie inne opinie na temat tego bardzo nieudanego diesla. Nawet W TVN Turbo niejaki pan Adam wypowiadał się że ceny tych modeli sa niskie ze względu na nieudana konstrukcje owego silnika.drago_o pisze:W VW bardzo chwalony jest silnik V10 5.0 TDI ze względu na małe spalanie (jak na ta jednostkę) i rozrząd w całości na kołach zębatych, bez łańcuchów i innych badziewiów
Ogolnie "fejtonik" mi sie podoba.
Heh ja swoją wiedze posiadam od mechanika z bezwypadkowo i róznych for internetowych. Gdy szukałem auta to własnie mój dylemat był A8 czy VW. V10 miał bardzo złe opinie w Tuareg'u ale wszędzie gdzie czytałem to w wersji do "Fejtona" został mocno poprawiony w stosunku do tego z Tuareg'a.
Ogólnie tez jetsem zdania, że się podoba. U mnie wygrała stylistyka Audi i w sumie tyle porównania ;P
Ogólnie tez jetsem zdania, że się podoba. U mnie wygrała stylistyka Audi i w sumie tyle porównania ;P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Forum Audi A8
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 sty 2011, 15:08
- Lokalizacja: BS-ski
No wiem, 4.0 też mi tak zagorzale odradzali Ci co go nie maja. Jak narazie mam go 9 miesięcy, zrobiłem 20tys km i nic się nie dzieję. A km już ma prawie 400tys na blacie.
Ale nie o tym. Luksus... no jest. Gdzieś czytałem, że najwiekszym rynkiem zbytu dla nich byli właśnie bogacze co nie chcieli sie afiszowac i anonimowo podrózować po drogach. Jest mega wygodny. Podoba mi sie klima, jak wieje każdą szczelina deski rozdzielczej ale nie odczuwasz w ogol przeciągów czy dmuchania. Ciekawe rozwiązanie. Deska rozdzielcza ma dla mnei zbyt kwadratowy kształt a w wersji z dzieloną tylnią kanapą ten panel wygląda mega dziwnie i te wyswietlacze... Dopiero poliftowa wersja ma jakieś wyglądające jak na limuzyne przystało
Ale nie o tym. Luksus... no jest. Gdzieś czytałem, że najwiekszym rynkiem zbytu dla nich byli właśnie bogacze co nie chcieli sie afiszowac i anonimowo podrózować po drogach. Jest mega wygodny. Podoba mi sie klima, jak wieje każdą szczelina deski rozdzielczej ale nie odczuwasz w ogol przeciągów czy dmuchania. Ciekawe rozwiązanie. Deska rozdzielcza ma dla mnei zbyt kwadratowy kształt a w wersji z dzieloną tylnią kanapą ten panel wygląda mega dziwnie i te wyswietlacze... Dopiero poliftowa wersja ma jakieś wyglądające jak na limuzyne przystało
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
z 5.0 TDi jest taka zabawa ze nikt po za wybranymi stacjami aso nie podejmie sie naprawy
do tego silnika sa dedykowane klucze których niektóre ASO w PL nie maja tym bardziej pan miecio
4.0TDi w Audi ma ten sam problem co 2.5tdi w np a6 c5 , a to taki ze przebieg jest kręcony z 600 na 200 i tyle w temacie , jestem pewien ze fabrycznie nowe 4.0 tdi przekula 300-400k bez wiekszych problemów przy dobrym serwisie i dobrym oleju
zapytajcie jakiegoś znajomego handlarza ja takiego znam i wiem ze w 90% do PL ściaga sie 2 rodzjae aut z dużym przebiegiem albo uderzone no ew to i to
w pancernych 4.2 PB tez słychać juz o usterkach fazatorów i innych z tego wzgledu ze d3 to juz stare auto i przebiegi rzeczywiste sa coraz większe no a niestety teraz zaden silnik nie przejedzie bezawaryjnie miliona km
do tego silnika sa dedykowane klucze których niektóre ASO w PL nie maja tym bardziej pan miecio
4.0TDi w Audi ma ten sam problem co 2.5tdi w np a6 c5 , a to taki ze przebieg jest kręcony z 600 na 200 i tyle w temacie , jestem pewien ze fabrycznie nowe 4.0 tdi przekula 300-400k bez wiekszych problemów przy dobrym serwisie i dobrym oleju
zapytajcie jakiegoś znajomego handlarza ja takiego znam i wiem ze w 90% do PL ściaga sie 2 rodzjae aut z dużym przebiegiem albo uderzone no ew to i to
w pancernych 4.2 PB tez słychać juz o usterkach fazatorów i innych z tego wzgledu ze d3 to juz stare auto i przebiegi rzeczywiste sa coraz większe no a niestety teraz zaden silnik nie przejedzie bezawaryjnie miliona km
Nie mialem Phaetona ale ostatnio podczas wizyty w ASO VW rozmawiałem nt. trwalosci Phaetona i A8 to doradca serwisowy stwierdzil, ze nie ma co porównywać, mają paru klientów z Phaetonami i co chwila coś się w nich sypie, stwierdził że np. A8 ma sporo mniej awaryjną elektronikę niż VW. Stawiając a8 obok phaetona ten drugi wyglada sporo skromniej - dla jednych wada dla innych zaleta. Nie mialem Phaetona napewno jest to przyjemne auto, zaawansowane technologicznie jednak nie od jednego mechanika slyszalem, ze mocno awaryjne i trudne w naprawach.
W12 zawsze będzie mega problematyczny. To wynalazek, a wynalazków u mietka w warsztacie nie zrobisz jeśli o to pytasz. Tylko porządne serwisy, drogo i skomplikowanie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Bez urazy ale skąd taka negatywna opinia ??drago_o pisze:W12 zawsze będzie mega problematyczny
Osobiście uważam odwrotnie mianowicie statystycznie patrząc oraz czytając nasze forum to W12 jest najmniej awaryjnym silnikiem montowanym w D3 .
Gdyby to był taki wynalazek jak piszesz nie byłby dalej rozwijany przez Audi i Bentley-a.
jacek, byc moze dlatego ze tak malo osób może pozwolić sobie na W12 ? I to jeszcze bez gazu ...Nie znam się na tym bo nigdy nie miałem W12 ale też myślę że to jeden z najlepszych silników a jeśli ktoś ma problem z nim to uderza na serwis a nie na fora ... Co do pejtona jest to na prawdę dobre auto a z używanych można kupić w dobrej kasie TYLKO ze tp nadal tylko das auto ...
Nie nie nie... Absolutnie źle się zrozumielismy. Nie wypowiadał się o awaryjności, tylko o tym, ze nie ma co liczyć na naprawę poza Aso bo mniejsze warsztaty i tańsze nie tkna tego silnika. Chodziło mi o wynalazek tylko w tym wymiarze. W12 jezdzilem ale dwa razy i nie wiem nic o ich awaryjności. Może dobralem źle słowa. Ale ogólnie toracje ma kolega, ze po prostu jest ich malo dlatego malo postów o ich awariach
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG