części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 3.7PB/LPG ] Walka ze skrzynią ciąg dalszy

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

[D2 96 3.7PB/LPG ] Walka ze skrzynią ciąg dalszy

Post autor: Satyavan » 07 maja 2016, 13:45

Witam,

Otóż stara skrzynia poszła do lamusa (za dużo złego w niej się działo), weszła nowa, zalany świeży olej SWAG, zero błędów na kompie, jazda próbna wszystko fajnie, zero przeciągnięć, szarpnięć, no wydawało się wszystko idealnie. Po kilkunastu kilometrach nagle podczas jazdy (stałe 50km/h bardzo płynnej jazdy) wszedł tryb awaryjny i żaden bieg nie chciał zatrybić, dotoczyłem się na pobocze, zgasiłem, włączyłem zapłon, trybu awaryjnego już nie było, ale przestał się podświetlać bieg postojowy i odpalić już tylko mogłem na neutralnym. Auto nie dyga na żadnym biegu. W Vagu pokazuje jedynie błąd 17101, czyli czujnik G128 prędkości biegu oraz sporadycznie 526 włącznik świateł hamowania. Nic więcej. Nie było żadnego szarpnięcia, hałasu, czegokolwiek, olej nie cieknie, płynnie weszła sobie w tryb awaryjny i auto stoi znowu po miesiącu czekania na nią ... <bezradny>

Powoli zaczynam mieć dosyć, siwe włosy już mi wyszły przez te nerwy i nie chodzi tu o pieniądze, bo tylko tylko rzecz nabyta, zawsze można odpracować, tylko stracony czas...
Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 15:06 przez Satyavan, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 07 maja 2016, 22:36

Satyavan pisze:zalany świeży olej SWAG
A co to za olej jest? Nie wiesz że sie leje tylko ori?

Z opisu wynika że kupiłes uzywke która sie rozpadła <bezradny>

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 08 maja 2016, 00:02

Olej to drugorzędna sprawa w takim przypadku, mi tu śmierdzi jakimś błędem montażowym. O czym się zapomniało lub coś się źle ustawiło.

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: Satyavan » 08 maja 2016, 10:47

Olej po numerach odpowiada FEBI, bo akurat tego nie było .. Oby to własnie był jakiś błąd mechanika.

Gość

Post autor: Gość » 08 maja 2016, 11:57

Mogł byc to bład a mogła być skrzynia schrott. Jak była z tych co się trzymała na opiłkach to po dostaniu świeżego oleju sie rozpadła może <bezradny>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 08 maja 2016, 12:52

Satyavan pisze:W Vagu pokazuje jedynie błąd 17101, czyli czujnik G128 prędkości biegu
17101 - Transmission Input Speed Sensor (G182): No Signal P0717 - 35-00

Jak ma działać skoro nie widzi obrotów na wejściu i dotyczy czujnika g182?

Do sprawdzenia wiązka lub sam czujnik do wymiany. Występują 2 rodzaje umiejscowienia. Czujnik znajduje się na płycie elektrozaworów od spodu albo pod płytą przy koszach. Tak czy siak do zwalenia cała płyta.

Poniżej opis:
- Brak sygnału
- Otwarty obwód, zwarcie do masy lub plusa przy komponencie Open circuit or short to earth or positive in wiring to component
- Odczytać bliok wart. mierzonych 001 (druga kratka od lewej) sterowanie &#8220;Type E17&#8221; / &#8220;Type E18/2&#8221;
- Sprawdzić wiązkę i wtyczki pod kątem korozji

Dodatkowo:

- Sprawdzenie oporności przy wtyczce ECU.
- Sprawdzenie poziomu płynu ATF
- Sprawdzenie poślizgu oraz ew. uszkodzenie elektrozaworu (spr. grupy 005-007)
- Uszkodzony konwerter lub założony niewłaściwy.

Jaką miałeś wcześniej skrzynię? To samo oznaczenie co obecnie? Masz może możliwość starą rozebrać?
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Satyavan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 25 lip 2015, 16:12
Lokalizacja: Konin

Post autor: Satyavan » 08 maja 2016, 19:33

Skrzynia identyczna weszła CJT, mam starą skrzynie dostępną.

SebaAce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 15 lut 2019, 12:53
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: SebaAce » 11 maja 2019, 13:53

Trochę stary temat I musze odgrzac kotleta. Kolego jaki był final tego błędu?

Łudi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2015, 21:36
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Łudi » 07 cze 2019, 22:38

Tez mialem blad czujnika biegu jalowego. Przy wrzucania biegu całował obroty i potrafił gasnac. Po 100km od remontu skrzyni. (Wymiana uszczelniacze i tarczek) skrzynia wypływa olej przy konwerterze

Awatar użytkownika
Adamo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 21 gru 2014, 19:33
Lokalizacja: pabianice

Post autor: Adamo » 09 cze 2019, 13:08

Jeśli leci olej przy konwerterze to szykuje się gruba sprawa. Konwerter się rozsypał wpadł w wibracje oczywiście wnętrze konwertera. Wibrując przenosi obciążenie na pompę oleju. Pompa ma pierścień uszczelniający on nie wytrzymuje , wyciera się i gotowe. Do wymiany konwerter, pompa oleju. Jak rozbierzesz skrzynie to warto zrobić remont bo pewnie drobiny metalu z konwertera zrobiły demolkę. Naprawa z regeneracja jakieś 6 tys. Ja właśnie miałem taka przygodę. Obecnie stoję przed dylematem kupić używkę, remont czy pożegnać się z A8. Jednak sentyment mam ogromny do tej fury.

[ Dodano: 2019-06-09, 13:08 ]
U mnie mowa o skrzyni nieremontowanej. Skoro miałeś rozbierana skrzynie to trochę dziwne a konwerter regenerowales? U mnie jak walnęło usłyszałem świst i skrzynia weszła w trym awaryjny. Po powrocie do domu i dolaniu oleju wyszła z trybu awaryjnego ale leciało ciurkiem pomiędzy skrzynia a silnikiem. Po demontażu z konwertera wylatywały kawałki metalu.... auto po naprawie nie wirowało nie falowały obroty?? Oznaka padającego konwertera często są falujące obroty. Ja walczyłem z silnikiem sprawdzałem świece sondy cewki a tu awaria przyszła z innego kierunku.

gazdatech
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 22 lut 2019, 00:43
Lokalizacja: Nietkowice

Post autor: gazdatech » 20 lip 2019, 10:11

Montaż demontaż ASB, później wyciek oleju skrzynia-konwerter to bardzo często błąd montażu, możesz składać reklamacje.

SWAG, FEBI to ten sam olej co w ASO.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl