części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R

Post autor: Mikigd » 01 wrz 2019, 14:34

Temat wałkowany 100 razy na forum więc szukam
............Chętnego Mechanika/Znawce tematu który pomoże zdiagnozować ową przyczynę z Trójmiasta który zmierzył się już z takim wyzwaniem.

Objawy:
Auto przez ostatnie kilka dni po odpaleniu na PB ,,PŁYWAŁO NA WOLNYCH OBROTACH'' po przejściu na LPG auto jeździło bez zastrzeżeń jak i na PB latało bdb

Wczoraj - polatałem cały dzień na PB i gdy chciałem wieczorem odpalić AUTO , musiałem kręcić bardzo długo -kilka minut.
Po długiej walce odpalał i gasł itd...w końcu odpalił na PB ale stojąc na światłach musiałem cały czas trzymać minimum 1000obr bo inaczej falował i chciał zgasnąć.

Dziś już nie chce odpalić ani na PB, anie na LPG ............ dodam, że ( gdy kiedyś padła pompa paliwa to chociaż na LPG odpalał od strzała a teraz zero reakcji : ( i to mnie matrwi..

- EWIDENTNIE DOSTAJE ZA DUŻO PALIWA , bo śmierdzi gdy go kręcę i zalewa jakby nie było iskry..
- JEDYNE BŁĘDY jakie pokazał 17535,17537 - MIESZANKA ZA BOGATA STRONA 1 i 2 oraz 16486 Przepływomierz niskie napięcie. po wykasowaniu brak...

Panowie na co stawiacie... Kto może pomóc - bardzo proszę.

Czytając na Forum przyczyn może być klika
-Eliminuje tylko CEWKI - gdyż wymieniłem rok temu
- Świece - zamówiłem ( będą na wtorek)

ale mam wrażenie, że świece to zbyt mało. Co dalej
- WTRYSKIWACZE?
- A MOŻE MAPA PB I LPG się rozjechała ?

Jakieś dobre rady <bezradny>

ps:
niestety nie jestem mechanikiem, więc sam nic nie zrobię <boisie>

Z góry dziękuje za każdy wpis- pomoc.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2019, 11:30 przez Mikigd, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 wrz 2019, 17:25

Wygląda na pompę w zbiorniku.
Trzeba zmierzyć ciśnienie na listwie paliwowej i wszystko będzie jasne.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 wrz 2019, 20:05

albo odpalić na lpg jak odpali to wiadomo :>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 01 wrz 2019, 20:09

Czasami instalki LPG mają ustalone liczniki odpaleń awaryjnych, może już się wypstrykała do 0.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 wrz 2019, 21:01

albo brc i po ptakach

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 02 wrz 2019, 11:15

szykuj sie na wymiane pompy
bądź sobą, wariatów też lubią

Miś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 17 mar 2018, 16:14
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Miś » 02 wrz 2019, 13:57

Odkrec przewód od listwy paliwa sprawdź czy pompa podaje paliwo,jeśli chodzi o układ elektryczny zapłonowy jeśli kupiłeś nowe cewki i zamontowales na stare świece to prawdopodobnie cewki już też masz do wymiany instalacja lpg w samochodzie obciąża mocno układ elektryczny świece powinno się wymieniać przy gazie max 20tys km niedbalstwo przy instalacji lpg z świecami najczęściej prowadzi do uszkodzeń cewek i różnych problemów z silnikiem o układ zapłonowy przy gazie trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 03 wrz 2019, 21:42

Dziękuję za podpowiedzi.

Świece jutro będą i się okaże. (jakoś przespałem z wymianą tym razem i zrobiłem na nich około 25-30k, wcześniej wymieniałem co 15k) Na razie jedną świecę kontrolnie wyjąłem i była dość mocno usmolona jakby nie przepalał zbyt dobrze... więc może to będzie to....

Dziś odpalił na PB tylko że faluje na obrotach i mocno dymi....

Dam znać co będzie dalej........

[ Dodano: 2019-09-03, 21:42 ]
Zagadki ciąg dalszy.

-Świece wymieniłem, były czarne ... ale po pierwszej radości okazało się, że to nie to...!! (choć na pewno wymiany wymagały)

Samochód stał w sumie dwie doby, więc był zimny i zapewne wszystko co miało odparować to odparowało.
Niestety nie próbowałem go odpalić przed wymianą świec i to był błąd bo bym wiedział na 100% czy to świece czy nie.

ale... gdy wymieniłem świece
- SAMOCHÓD ODPALAŁ OD STRZAŁA I CHODZIŁ BDB
- Wraz z wzrostem temperatury silnika, zaczynał coraz bardziej falować
- pojechałem pojeździć i na LPG zasuwał IDEALNIE, na PB jakby lekko gorzej ale ujdzie..

Gdy osiagnął już 90 stopni - pojechałem na stacje beznynową zatankować i koniec
SAMOCHÓD ZNÓW KRĘCI i nie odpala (samochód zostawiłem na stacji :( )

Między czasie udało mi się sprawdzić błędy, które po skasowaniu już się nie pojawily ale wyglądały tak:


I tu pytanie, GDZIE JEST Zawór wentylujący, zbiornik paliwa
Bo może to ON jest przyczyną. Gdy czytam na różnych forach, to ludzie wspominają, że falowanie obrotów, bądź problem z odpaleniem może być tego skutkiem

Co o tym sądzicie ?
Obrazek Obrazek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 03 wrz 2019, 22:12

pompa paliwa
na samym gazie to to odpala ?
Ja mam w jednym aucie na świecach 250 tys zrobione i są już do wymiany :P
ale zapłony nie wypadają jeszcze .

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 660
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 03 wrz 2019, 22:15

Jak już Ci odpali odłącz czujnik temperatury i pojeździj bez niego do zagrzania silnika (tylko go nie gaś) i zobacz jak się będzie zachowywał na benzynie i gazie.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 04 wrz 2019, 20:55

Wykręciłem dziś kontrolnie nowe świece i całe zalane w PB i czarne, co ponownie zastanawia.
Gdy sprawdzam Cewki i iskre - JEST

Na świecach - pełno PALIWA, więc jakby dostaje go za dużo i nie przepala - zalewa, więc i zapłonu brak

Więc coś co steruje dawką PADŁO ?
Dziś moje podejrzenia są na Sterownik silnika 4D0907560G

kOMPUTER nie pokazuje BRAK BŁĘDÓW, co jest nie możliwe, wczesnmiej pokazywał zbyt bogata dawa, i inne a dziś mimo kręcenia O <bezradny>

Na dodatek nie odpala na LPG, więc nawet gdyby były problemy z dawką paliwa,pompą itd... to na LPG zawsze mogłem odpalić awaryjnie a teraz nic........
Obrazek Obrazek

Miś
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 104
Rejestracja: 17 mar 2018, 16:14
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Miś » 04 wrz 2019, 21:11

Co do falowania obrotów świece wymieniłeś razem z cewkami?błędy błędami u mnie przy uszkodzonych cewkach różne błędy się pokazywały łącznie z sondami...wymiana świec i cewek na te ż D3 pochwały problemy z falowaniem obrotów.Co do odpalania jeżeli sprawdziłes pompę paliwa że jest ok to sprawdź na prawej podluznicy strona pasazera łączenie kostek rozrusznika często się rozczepiaja bądź sniedzieja auto będzie kręcić a nie odpali wystarczy koło ściągnąć i masz praktycznie na dłoni.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 wrz 2019, 21:26

auto jest zalewane gdy nie ma ciśnienia paliwa a delikwent kręci rozrusznikiem
wtryskiwacz rozpyla paliwo jak jest odpowiednie ciśnienie a tak to wlewa
jak nie ma baboli to pompa paliwa

Awatar użytkownika
Mikigd
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 21 cze 2009, 15:14
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Mikigd » 06 wrz 2019, 21:47

Dziś wymieniona pompa VDO, czujnik G28 i dalej kręcił bez odpalenia. <bezradny>
Na pompie nie dostawał prądu, czyli komputer odłączał przekaźnik i pompa milczy.... , próba odpalenia pompy na krótko udana ale auto kręci i milczy...

W końcu decyzja o sprawdzeniu rozrządu i mam nadzieję, że nie za późno. <blee>

..... na oko widzę że między stronami jest niewielka różnica ustawień o jakieś 1- 2 zęby i pasek jest zdecydowanie za luźny. Dodatkowo rolka pompy ma 1 mm ruch, więc chyba jest coś nie tak.

Teraz tylko CHWILA NIEPEWNOŚCI i próba ponownego ustawienia czy punkty się będą zgadzały i czy w środku nie doszło do kolizji <cicho>
....inaczej boję się myśleć ile $$$ to może kosztować.

Ostatnio zmieniony 07 wrz 2019, 20:38 przez Mikigd, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Obrazek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 wrz 2019, 06:53

na 100 % masz do wymiany napinacz paska tłumik drgań bez tego nawet nie odpalaj auta bo szkoda głowic paski miewają luz ale nie aż taki .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl