Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL] Poziomowanie Xenonów, wartości napięcia czujników.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

[D2 FL] Poziomowanie Xenonów, wartości napięcia czujników.

Post autor: krzychu22.p1i » 12 paź 2012, 22:10

Proszę o pomoc osoby posiadające A/S8 z oryginalnym seryjnym nie kombinowanym zawieszeniem 1BE obniżonym 20-30mm o podanie napięć z czujnika przedniego G78 i tylnego G76 jak i numeru kodowania. Na pewno będę musiał obydwa czujniki sprawdzić a tylni leciutko podregulować co by napięciem był przybliżony do przedniego. Z przodu jest 2,48V a z tyłu 3,50V (maxymalna różnica pomiędzy oboma to 0,6V a ja mam 1V :-| -chodzi o zapisanie ustawień po regulacji- ) Nie wiem czy to istotne, przy tych pomiarach mam w baku jakieś 24 litry paliwa.
Czekam na pomoc.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 13 paź 2012, 18:10

Zawieszenie takie mam a to co chcesz wiedzieć da się odczytać z VAG-a? Bo VAG-a też mam.
A dzisiaj właśnie wymieniałem z tyłu na nowy. A trzeba coś robić? Jakąś adaptację? Błędów jak na razie brak.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 13 paź 2012, 20:22

Adaptację trzeba robić kiedy wyskoczy info na FISie :lol: A tak to raczej nie. Odnośnie tego co potrzebuję.. Można to sprawdzić w VAGu. Po włączeniu VAGa wejdź w:
55-Xenon range
Meas. Blocks -08
przewiń grupę na 002 i podaj dane z tych 4 okienek. Orientacyjnie też napisz ile masz paliwa w baku.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 14 paź 2012, 16:40

A więc u mnie jest tak:
1. 2,68 V
2. 3,16 V
3. 66
4. 61,44 sekund

Paliwa mam na drugiej kresce tej dłuższej, coś tak jak ty (1/3 baku).

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 paź 2012, 17:35

Dzięki za podanie tych wartości. U Ciebie ładnie mieści się w zakresie do zapisu (masz 0.48V) w moim wypadku jest to 1,06V co uniemożliwia zapisanie ustawień. Chociaż jest na to "tweak" jutro pobawię się ustawieniem tego czujnika na tylnym wahaczu aby mieć wszystko tip top. Wielkie dzięki ;-)

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 14 paź 2012, 17:47

Nie ma problemu. Widzę że Twoja będzie jak z fabryki :mrgreen:

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 paź 2012, 20:47

No i po sprawie. Audiczka jak z fabryki, i w końcu xenon świeci tak jak natura chciała. Malyna:D:D Emdzej, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

emdzej
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 452
Rejestracja: 03 kwie 2012, 15:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: emdzej » 16 paź 2012, 20:30

Czy dobrze myślę że aby ustawić w miarę równe wartości należy pokręcić tym ramieniem od czujnika?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 paź 2012, 21:08

Ruszanie tym ramieniem zmieniało wartość napięcia, ale finalnie napięcie wyjściowe pozostawało prawie bez zmian. Jednak zbawiennym okazało się poluzowanie 2 nakrętek (na klucz 10mm) mocujących blaszkę na której jest przymocowany cały czujnik. Poprzez uniesienie lub opuszczenie tej blaszki można minimalnie zmienić odczyt czujnika.

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 06 sty 2013, 12:15

Mam problem z poziomowaniem u siebie.

Początkowo był problem z przednim sensorem - wymieniłem.
Teraz na przednim mam:
1.78V
Tył:
2.38

Mam połowe zbiornika + pusta butle LPG.

Jak ruszam autem na boki to wartosci sie zmieniają płynnie.

Cały czas wywala mi błąd, że nie ustawione lapmy.

Po włączeniu zapłony lampy idą w dół i wracaja do pozycji (swieci sie na FIS błąd)

Ustawienie adaptacji mam na 45.4%

Chcąc zrobic adaptacje -> grupa 002 -> switch basic settings -> w grupie 2 mam error.

Kabel Polski VAG

co ja moge z tym zrobić jeszcze?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 sty 2013, 12:27

Kolego, spróbuj przedni czujnik podnieść leciutko do góry tak aby uzyskać te 2V. Sprawa jest tego typu, że aby ustawić kompem xenony różnica pomiędzy przednim a tylnym czujnikiem nie może być większa niż 0.6V. U Ciebie jest równe 0.6V i to robi robotę typu error w grupach. Jeżeli rożnica mniejsza będzie od 0.6V to zapiszesz ustawienia i będzie git. Miałem to samo i udało mi się to ogarnąć.

Awatar użytkownika
Unknown
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 244
Rejestracja: 14 sie 2010, 13:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Unknown » 06 sty 2013, 12:33

o super, dzięki za szybką odpowiedź.

edit:

Ustawiłem przód 2.36

Miałem problem z włączeniem adaptacji settings block ( 002 ), bo nadał był error.

Okazało się, że najpierw trzeba włączyć blok 001 -> on sobie cos tam pomierzył i dopiero przełączyć na 002 i już były parametry ustawiło się wszystko i błąd znikł.

JPTUNER
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 mar 2011, 08:08
Lokalizacja: DW

Post autor: JPTUNER » 09 sty 2013, 13:49

A tak w ogóle to ta wartość różnicy między czujnikami (0,6V) to z jakiejś książki?
Ja mam cos ok 1V i wszystko z poziomowaniem ok.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 09 sty 2013, 14:29

Nie mam żadnych dokumentów na poparcie tej teorii. Te 0.6V jest tylko do ustawienia poziomowania przy regulacji. Takie info znalazłem na internecie, zarówno na polskim jak i zagranicznym forum i się u mnie sprawdziło. Przy późniejszej eksploatacji do poziomowania mogą być różne wartości jednak do regulacji różnica musi być w granicy 0.6V.

Unknown, myślałem, że rozumiesz procedurę diagnostyczną. Ale ważne, że już nie ma błędu i wszystko śmiga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl