![]() |
![]() |
[D2 FL] Poziomowanie Xenonów, wartości napięcia czujników.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
[D2 FL] Poziomowanie Xenonów, wartości napięcia czujników.
Proszę o pomoc osoby posiadające A/S8 z oryginalnym seryjnym nie kombinowanym zawieszeniem 1BE obniżonym 20-30mm o podanie napięć z czujnika przedniego G78 i tylnego G76 jak i numeru kodowania. Na pewno będę musiał obydwa czujniki sprawdzić a tylni leciutko podregulować co by napięciem był przybliżony do przedniego. Z przodu jest 2,48V a z tyłu 3,50V (maxymalna różnica pomiędzy oboma to 0,6V a ja mam 1V :-| -chodzi o zapisanie ustawień po regulacji- ) Nie wiem czy to istotne, przy tych pomiarach mam w baku jakieś 24 litry paliwa.
Czekam na pomoc.
Czekam na pomoc.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Ruszanie tym ramieniem zmieniało wartość napięcia, ale finalnie napięcie wyjściowe pozostawało prawie bez zmian. Jednak zbawiennym okazało się poluzowanie 2 nakrętek (na klucz 10mm) mocujących blaszkę na której jest przymocowany cały czujnik. Poprzez uniesienie lub opuszczenie tej blaszki można minimalnie zmienić odczyt czujnika.
Mam problem z poziomowaniem u siebie.
Początkowo był problem z przednim sensorem - wymieniłem.
Teraz na przednim mam:
1.78V
Tył:
2.38
Mam połowe zbiornika + pusta butle LPG.
Jak ruszam autem na boki to wartosci sie zmieniają płynnie.
Cały czas wywala mi błąd, że nie ustawione lapmy.
Po włączeniu zapłony lampy idą w dół i wracaja do pozycji (swieci sie na FIS błąd)
Ustawienie adaptacji mam na 45.4%
Chcąc zrobic adaptacje -> grupa 002 -> switch basic settings -> w grupie 2 mam error.
Kabel Polski VAG
co ja moge z tym zrobić jeszcze?
Początkowo był problem z przednim sensorem - wymieniłem.
Teraz na przednim mam:
1.78V
Tył:
2.38
Mam połowe zbiornika + pusta butle LPG.
Jak ruszam autem na boki to wartosci sie zmieniają płynnie.
Cały czas wywala mi błąd, że nie ustawione lapmy.
Po włączeniu zapłony lampy idą w dół i wracaja do pozycji (swieci sie na FIS błąd)
Ustawienie adaptacji mam na 45.4%
Chcąc zrobic adaptacje -> grupa 002 -> switch basic settings -> w grupie 2 mam error.
Kabel Polski VAG
co ja moge z tym zrobić jeszcze?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Kolego, spróbuj przedni czujnik podnieść leciutko do góry tak aby uzyskać te 2V. Sprawa jest tego typu, że aby ustawić kompem xenony różnica pomiędzy przednim a tylnym czujnikiem nie może być większa niż 0.6V. U Ciebie jest równe 0.6V i to robi robotę typu error w grupach. Jeżeli rożnica mniejsza będzie od 0.6V to zapiszesz ustawienia i będzie git. Miałem to samo i udało mi się to ogarnąć.
o super, dzięki za szybką odpowiedź.
edit:
Ustawiłem przód 2.36
Miałem problem z włączeniem adaptacji settings block ( 002 ), bo nadał był error.
Okazało się, że najpierw trzeba włączyć blok 001 -> on sobie cos tam pomierzył i dopiero przełączyć na 002 i już były parametry ustawiło się wszystko i błąd znikł.
edit:
Ustawiłem przód 2.36
Miałem problem z włączeniem adaptacji settings block ( 002 ), bo nadał był error.
Okazało się, że najpierw trzeba włączyć blok 001 -> on sobie cos tam pomierzył i dopiero przełączyć na 002 i już były parametry ustawiło się wszystko i błąd znikł.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Nie mam żadnych dokumentów na poparcie tej teorii. Te 0.6V jest tylko do ustawienia poziomowania przy regulacji. Takie info znalazłem na internecie, zarówno na polskim jak i zagranicznym forum i się u mnie sprawdziło. Przy późniejszej eksploatacji do poziomowania mogą być różne wartości jednak do regulacji różnica musi być w granicy 0.6V.
Unknown, myślałem, że rozumiesz procedurę diagnostyczną. Ale ważne, że już nie ma błędu i wszystko śmiga.
Unknown, myślałem, że rozumiesz procedurę diagnostyczną. Ale ważne, że już nie ma błędu i wszystko śmiga.