[D2 96 4.2PB ] Filtr powietrza - stożek - dolot
Co do filtrów "sportowych" jest kilka aspektów o których nalezy pamiętać.
1. Nie kazde auto/ nie kazdy silnik raguje tak samo. Sa auta jak np Hondy, które świetnie reagują na zmiany w dolocie, sa auta jak np Nissany wolnossace 1.4, 1.6, 1.8 (Almera, Primera) które nie reaguja wcale bądź ujemnie.
2. Niebgatelny wpływ na poprawne działanie ma jego własciwy montaz zapewnienie mu dostepu powietrza, izolacja od ciepła z komory itp
3. Na to czy auto jedzie góra, środkiem czy dołem obrotów ma wpływ długosc zastozowanego dolotu
4. Sama wielkość filtra tez musi byc dobrana odpowiednio. To dotyczyło filtrów stożkowych.
Tutaj test takich filtrów, jaki kiedys przeprowadziliśmy na przykładowym aucie:
http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/
Co do wkładek KN to nigdy na wkładce nie przybyło więcej niz 1-2KM i do 4Nm. Zazwyczaj nie przybywa nic, ale jako, ze filtr ten ma większa przepustowośc niz seria to poprawia się elastycznośc auta, czyli mówiac potocznie auto z wieksza lekkoscia wkreca się na obroty. Stad może się wydawac, ze jest mocniejsze.
1. Nie kazde auto/ nie kazdy silnik raguje tak samo. Sa auta jak np Hondy, które świetnie reagują na zmiany w dolocie, sa auta jak np Nissany wolnossace 1.4, 1.6, 1.8 (Almera, Primera) które nie reaguja wcale bądź ujemnie.
2. Niebgatelny wpływ na poprawne działanie ma jego własciwy montaz zapewnienie mu dostepu powietrza, izolacja od ciepła z komory itp
3. Na to czy auto jedzie góra, środkiem czy dołem obrotów ma wpływ długosc zastozowanego dolotu
4. Sama wielkość filtra tez musi byc dobrana odpowiednio. To dotyczyło filtrów stożkowych.
Tutaj test takich filtrów, jaki kiedys przeprowadziliśmy na przykładowym aucie:
http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/
Co do wkładek KN to nigdy na wkładce nie przybyło więcej niz 1-2KM i do 4Nm. Zazwyczaj nie przybywa nic, ale jako, ze filtr ten ma większa przepustowośc niz seria to poprawia się elastycznośc auta, czyli mówiac potocznie auto z wieksza lekkoscia wkreca się na obroty. Stad może się wydawac, ze jest mocniejsze.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
Nie wiem ja z dostępnością do A8 ale w poprzednim aucie czyli BMW E32 730 V8, miałem taka wkładkę firmy Pipercross, płaciłem za nią po zniżkach około 70zł w sumie 90zł wraz z olejkiem do nawilżania, prawdę mówiąc różnicy nie zauważyłem ale po co przepłacać za K&N.
[ Dodano: 2010-08-31, 06:07 ]
No i niestety pipercross nie robi wkładów do naszych A8, pozostaje tylko K&N :wpale:
[ Dodano: 2010-08-31, 06:07 ]
No i niestety pipercross nie robi wkładów do naszych A8, pozostaje tylko K&N :wpale:
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
Witam kolegów.
Czy ktoś już coś modził z dolotem stożkowym ?
Ja planuje w poniedziałek się za to zabrać dzisiaj przełozyłem na chwile stożek z kolegi bmw podłączyłem odrazu do rury bez przepływki i baaardzo fajnie gadała;) Będzie to trzeba jakoś przebudować żeby połączyć z przepływką i jakoś to tam wcisnąć bo miejsca jest tam mało
Czy ktoś już coś modził z dolotem stożkowym ?
Ja planuje w poniedziałek się za to zabrać dzisiaj przełozyłem na chwile stożek z kolegi bmw podłączyłem odrazu do rury bez przepływki i baaardzo fajnie gadała;) Będzie to trzeba jakoś przebudować żeby połączyć z przepływką i jakoś to tam wcisnąć bo miejsca jest tam mało
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia
hmm , filtr stożkowy + LPG ????swiezak1111 pisze:Czy ktoś już coś modził z dolotem stożkowym ?
Z wieloma gazownikami rozmawiałem na ten temat i Każdy odradzał .
Na pewno mieszanka Powietrza się zmieni i będzie trzeba regulacje zrobić .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 211
- Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
- Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS
Nie wiem jak to wpłynie na pracę silnika ale jeśli ma wpłynąć pozytywnie to czeka cię chyba trochę rezania aby odddzielić filtr od komory silnika bo nasze V8 generuje mnóstwo ciepła - gorące powietrze to rzadkie powietrze więc mało kaloryczne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Kolega ma stożek w D3 3.7 i powiem wam że zarąbiście go słychać, pomimo seryjnego wydechu. Na tyle przyjemne dla ucha że sam zacząłem sie zastanawiac nad stozkiem, od razu zaznacze że tylko i wyłacznie w celach dźwiekowych a nie poprawieniu mocy o 20% etc.
I nie wiem czy to to czy cos innego, ale strasznie czuła na gaz jest, lekkie muśnięcie i juz rwie do przodu....
I nie wiem czy to to czy cos innego, ale strasznie czuła na gaz jest, lekkie muśnięcie i juz rwie do przodu....