części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB ] Filtr powietrza - stożek - dolot

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Fifo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:23
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Fifo » 18 cze 2010, 13:36

Co do filtrów "sportowych" jest kilka aspektów o których nalezy pamiętać.
1. Nie kazde auto/ nie kazdy silnik raguje tak samo. Sa auta jak np Hondy, które świetnie reagują na zmiany w dolocie, sa auta jak np Nissany wolnossace 1.4, 1.6, 1.8 (Almera, Primera) które nie reaguja wcale bądź ujemnie.
2. Niebgatelny wpływ na poprawne działanie ma jego własciwy montaz zapewnienie mu dostepu powietrza, izolacja od ciepła z komory itp
3. Na to czy auto jedzie góra, środkiem czy dołem obrotów ma wpływ długosc zastozowanego dolotu
4. Sama wielkość filtra tez musi byc dobrana odpowiednio. To dotyczyło filtrów stożkowych.

Tutaj test takich filtrów, jaki kiedys przeprowadziliśmy na przykładowym aucie:
http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/

Co do wkładek KN to nigdy na wkładce nie przybyło więcej niz 1-2KM i do 4Nm. Zazwyczaj nie przybywa nic, ale jako, ze filtr ten ma większa przepustowośc niz seria to poprawia się elastycznośc auta, czyli mówiac potocznie auto z wieksza lekkoscia wkreca się na obroty. Stad może się wydawac, ze jest mocniejsze.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 24 cze 2010, 13:56

witam posiadam takowy filtr do srzedania nowy mozliwa faktura ( prowadze sklep) cena 220zł ( zostały ostatnie sztuki )

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 29 sie 2010, 21:50

Nie wiem ja z dostępnością do A8 ale w poprzednim aucie czyli BMW E32 730 V8, miałem taka wkładkę firmy Pipercross, płaciłem za nią po zniżkach około 70zł w sumie 90zł wraz z olejkiem do nawilżania, prawdę mówiąc różnicy nie zauważyłem ale po co przepłacać za K&N.

[ Dodano: 2010-08-31, 06:07 ]
No i niestety pipercross nie robi wkładów do naszych A8, pozostaje tylko K&N :wpale:

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 25 lis 2011, 17:27

A ja mam pytanko bo zakupiłem taki filterek K&N, i czy na pierwszy montaz tej wkładki trzeba ją nawilzać czy dopiero po praniu?
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 25 lis 2011, 17:33

Po praniu dopiero. Nowy jest nasączony fabrycznie.

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 25 lis 2011, 17:36

no to super dzieki za szybką odpowiedz- ide wiec go załozyć do garazu :mrgreen:
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

sevi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 133
Rejestracja: 25 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: sevi » 25 lis 2011, 23:40

Jak ma ktos do D2 W12 to biore od reki :mrgreen:
A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy!

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 25 lis 2011, 23:45

o to nie są czasem 2 sztuki z v8?
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

swiezak1111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 211
Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS

Post autor: swiezak1111 » 20 lip 2013, 22:46

Witam kolegów.
Czy ktoś już coś modził z dolotem stożkowym ?
Ja planuje w poniedziałek się za to zabrać dzisiaj przełozyłem na chwile stożek z kolegi bmw podłączyłem odrazu do rury bez przepływki i baaardzo fajnie gadała;) Będzie to trzeba jakoś przebudować żeby połączyć z przepływką i jakoś to tam wcisnąć bo miejsca jest tam mało
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia

pycho
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 112
Rejestracja: 11 lip 2010, 11:45
Lokalizacja: WS

Post autor: pycho » 21 lip 2013, 08:09

Słyszałem tylko takie stwierdzenie że jak się 'udrażnia ,odtyka' dolot powietrza to trzeba też odetkać wydech ;-)
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 lip 2013, 08:50

swiezak1111 pisze:Czy ktoś już coś modził z dolotem stożkowym ?
hmm , filtr stożkowy + LPG ????
Z wieloma gazownikami rozmawiałem na ten temat i Każdy odradzał .
Na pewno mieszanka Powietrza się zmieni i będzie trzeba regulacje zrobić .

swiezak1111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 211
Rejestracja: 12 mar 2012, 13:24
Lokalizacja: Ustka/Słupsk GS

Post autor: swiezak1111 » 21 lip 2013, 09:55

mdamian pisze: hmm , filtr stożkowy + LPG ????
Raczej przy sekwencji nie powinno to miec znaczenia.
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 21 lip 2013, 10:29

Nie wiem jak to wpłynie na pracę silnika ale jeśli ma wpłynąć pozytywnie to czeka cię chyba trochę rezania aby odddzielić filtr od komory silnika bo nasze V8 generuje mnóstwo ciepła - gorące powietrze to rzadkie powietrze więc mało kaloryczne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 lip 2013, 11:42

mocy odbędzie a ryku przybędzie :-D
i po co to
a może turbinka kowalskiego jeszcze :mrgreen:

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 18 lut 2015, 09:58

Kolega ma stożek w D3 3.7 i powiem wam że zarąbiście go słychać, pomimo seryjnego wydechu. Na tyle przyjemne dla ucha że sam zacząłem sie zastanawiac nad stozkiem, od razu zaznacze że tylko i wyłacznie w celach dźwiekowych a nie poprawieniu mocy o 20% etc.

I nie wiem czy to to czy cos innego, ale strasznie czuła na gaz jest, lekkie muśnięcie i juz rwie do przodu....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl