części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 14 lut 2016, 10:43

Wcześniej jak miałem S6 c4 290KM w manualnej skrzyni z pustymi puchami po katach reszta seryjna, to sąsiad stwierdził że codziennie mogę go tym dźwiękiem budzić. Super dźwięk w każdym zakresie obrotów - no może jedynie w środku trochę przygłośno ale to kwestia wyciszenia nadwozia raczej. Wiem że to był starszej konstrukcji silnik.
Mam jeszcze dwie strumiennice na podorędziu z merca zdemontowane, ale wiem że to może zbytnio auto wyciszyć.
A może ktoś ósemkę z pustymi puszkami ujeżdża?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lut 2016, 14:34

ernesto pisze:FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?

U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko.
W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.

W S8 już inaczej...
Katy wycięte i zastąpione rurami + adaptery do sond lambda, środkowy fabryczny i końcowy Simons.
Tu moim zdaniem było zdecydowanie lepiej niż w A8 - wprawdzie był delikatnie cichszy ale gulgotu V8 było zdecydowanie więcej, strzelanie przy odejmowaniu też słyszalne i tego buczenia na niskich nie było prawie wcale.
Apophis pisze:xpipe nie zmienia chyba nic w dzwięku.
Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ernesto

Post autor: ernesto » 14 lut 2016, 14:39

FOSS pisze:
ernesto pisze:FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?

U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko.
W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.
I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lut 2016, 19:46

ernesto pisze:I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ?
Jest buczenie jest i rezonans... niestety :/
Generalnie jeździłem tym trasy z dzieckiem i potrafiło zasnąć... i po długiej trasie również reagowało na swoje imię :)

Ale jak miałem równocześnie i A8 i S8 to miałem pewien dyskomfort...
bo niby A8 na komfortowym zawieszeniu zostawiłem sobie na rodzinne wycieczki a S8 na sportowym zawiasie miało być na wieczorne spoty tak słuchając wydechów to A8 darło ryja i wyraźnie strzelało przy odejmowaniu gazu a S8 było bardziej stonowane, więcej bulgotu ale i więcej kultury.
Noi to buczenie... w S8 prawie niesłyszalne a w A8 niestety w okolicach 1500 dosyć wyraźne, lepiej było redukować bieg niżej bo wtedy fajnie brzmiało.

Teraz bym to zdecydowanie inaczej zrobił ale jak miałem swoją pierwszą D2-kę to ja jeszcze sam przy aucie prawie nic nie dłubałem i oczekiwałem raczej gotowych pomysłów od osób trzecich niż realizacji moich własnych projektów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ernesto

Post autor: ernesto » 14 lut 2016, 21:31

A ja chyba wstawie tłumiki w miejsce katow, następnie x-pipe, środek przelot tak jak jest i końcowy zobaczymy czy będzie bez czy z.
Sądzę, że sporą robote robi tu brak katow.
Ktoś kiedyś powiedział że chcesz robić wydech to zaczynaj od końca.

Gość

Post autor: Gość » 14 lut 2016, 21:40

FOSS pisze:Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić
A nie jest tak że dodaje przy customie agresywniejszego dzwięku??
Obecnie...nie mam żadnego pipa i zakładał nie bede,dzwiek mam o niebo spokojniejszy ale AKC to nie ABZ no i zostawiłem katy.

Paweł777
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł777 » 28 lut 2016, 15:20

Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ?

PC
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 25 gru 2012, 21:56
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PC » 28 lut 2016, 20:18

Podobno należy sondy znajdujące się poniżej katalizatorów osadzić w tulejkach, odsuwając nieco od bezpośredniego strumienia spalin, tak aby ich odczyty były zbliżone do fabrycznych.
Po usunięciu katów prędkość spalin i temperatura na sondach ulegnie zmianie, ale osobiście takiego patentu nie stosowałem i co do długości rurek - tulejek nie pomogę.

Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 28 lut 2016, 20:57

MONZA pisze:Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ?
Jeśli masz 1999rok auta, to masz silnik AQF, który ma tylko 2 sondy, więc nie potrzebujesz montować żadnych adapterów, jedynie wspawujesz rurki zamiast katów i gra

Paweł777
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: Paweł777 » 28 lut 2016, 21:20

To byłoby super :) dzięki za info

Jogoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:25
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jogoss » 06 mar 2016, 00:04

Ze się tak podepne 😃 rozumujac to co wyczytałem, jeżeli zamiast katów mam rury potem ori h pipe ori środkowy i potem gole rury . W miejsce rur po kątach wstawię jakieś tłumiki(tylko jakie proponujecie? http://olx.pl/oferta/tlumik-przelotowy- ... bWiHL.html )Będzie trochę ciszej? bo moja ostro się drze i mi za głośno trochę

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2016, 00:26

To bedzie haaaałas i dziadostwo <blee>

Jogoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:25
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jogoss » 06 mar 2016, 00:28

No więc co wstawić żeby było ciszej i żeby również nie rezygnować z bulgotu

Gość

Post autor: Gość » 06 mar 2016, 00:29

Tylko Customowy wydech. Rozbieranie ori wydechu na drobne nic konkretnego nie przynosi.

Jogoss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:25
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jogoss » 06 mar 2016, 00:31

Jakieś wytyczne co do dobrania wydechu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl