[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8
Wcześniej jak miałem S6 c4 290KM w manualnej skrzyni z pustymi puchami po katach reszta seryjna, to sąsiad stwierdził że codziennie mogę go tym dźwiękiem budzić. Super dźwięk w każdym zakresie obrotów - no może jedynie w środku trochę przygłośno ale to kwestia wyciszenia nadwozia raczej. Wiem że to był starszej konstrukcji silnik.
Mam jeszcze dwie strumiennice na podorędziu z merca zdemontowane, ale wiem że to może zbytnio auto wyciszyć.
A może ktoś ósemkę z pustymi puszkami ujeżdża?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Mam jeszcze dwie strumiennice na podorędziu z merca zdemontowane, ale wiem że to może zbytnio auto wyciszyć.
A może ktoś ósemkę z pustymi puszkami ujeżdża?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.ernesto pisze:FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?
U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.
W S8 już inaczej...
Katy wycięte i zastąpione rurami + adaptery do sond lambda, środkowy fabryczny i końcowy Simons.
Tu moim zdaniem było zdecydowanie lepiej niż w A8 - wprawdzie był delikatnie cichszy ale gulgotu V8 było zdecydowanie więcej, strzelanie przy odejmowaniu też słyszalne i tego buczenia na niskich nie było prawie wcale.
Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobićApophis pisze:xpipe nie zmienia chyba nic w dzwięku.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ?FOSS pisze:W A8 miałem wszystko fabrycznie - katy,środkowy, tylko końcowy wycięty i zrobione końcówki.ernesto pisze:FOSS ale wycinałeś tylko końcowy a reszta siedział fabrycznie ?
U mnie wyrżnięty jest w całości. Wywalone wszystko.
Brzmiało fajnie, na wysokich nie za głośno, sucho, przy odejmowaniu gazu bardzo wyraźne strzelanie... i tylko buczenie na dole bywało drażniące.
Jest buczenie jest i rezonans... niestetyernesto pisze:I chyba o to mi chodzi, a rezonans w granicach 1500 - 2000 obr/min ?
Generalnie jeździłem tym trasy z dzieckiem i potrafiło zasnąć... i po długiej trasie również reagowało na swoje imię
Ale jak miałem równocześnie i A8 i S8 to miałem pewien dyskomfort...
bo niby A8 na komfortowym zawieszeniu zostawiłem sobie na rodzinne wycieczki a S8 na sportowym zawiasie miało być na wieczorne spoty tak słuchając wydechów to A8 darło ryja i wyraźnie strzelało przy odejmowaniu gazu a S8 było bardziej stonowane, więcej bulgotu ale i więcej kultury.
Noi to buczenie... w S8 prawie niesłyszalne a w A8 niestety w okolicach 1500 dosyć wyraźne, lepiej było redukować bieg niżej bo wtedy fajnie brzmiało.
Teraz bym to zdecydowanie inaczej zrobił ale jak miałem swoją pierwszą D2-kę to ja jeszcze sam przy aucie prawie nic nie dłubałem i oczekiwałem raczej gotowych pomysłów od osób trzecich niż realizacji moich własnych projektów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A nie jest tak że dodaje przy customie agresywniejszego dzwięku??FOSS pisze:Oj zmienia, w zależności od konstrukcji zmienia dosyć dużo... X-pipe, H-pipe i różne ich kombinacje.... Mucholejkolator przerobił tego sporo i na pewnym etapie jego dual w D2 na moje przygłuche ucho był po prostu idealny, taki jak ja chciałem zawsze w swoich D2-kach zrobić
Obecnie...nie mam żadnego pipa i zakładał nie bede,dzwiek mam o niebo spokojniejszy ale AKC to nie ABZ no i zostawiłem katy.
Podobno należy sondy znajdujące się poniżej katalizatorów osadzić w tulejkach, odsuwając nieco od bezpośredniego strumienia spalin, tak aby ich odczyty były zbliżone do fabrycznych.
Po usunięciu katów prędkość spalin i temperatura na sondach ulegnie zmianie, ale osobiście takiego patentu nie stosowałem i co do długości rurek - tulejek nie pomogę.
Po usunięciu katów prędkość spalin i temperatura na sondach ulegnie zmianie, ale osobiście takiego patentu nie stosowałem i co do długości rurek - tulejek nie pomogę.
Jeśli masz 1999rok auta, to masz silnik AQF, który ma tylko 2 sondy, więc nie potrzebujesz montować żadnych adapterów, jedynie wspawujesz rurki zamiast katów i graMONZA pisze:Ja myślałem na początek wywalić katy i wstawić w to miejsce jakieś strumienice ewentualnie same rury ale z tego co czytam muszę mieć jeszcze jakieś adaptery do sondy .Dobrze kombinuję ?
Ze się tak podepne 😃 rozumujac to co wyczytałem, jeżeli zamiast katów mam rury potem ori h pipe ori środkowy i potem gole rury . W miejsce rur po kątach wstawię jakieś tłumiki(tylko jakie proponujecie? http://olx.pl/oferta/tlumik-przelotowy- ... bWiHL.html )Będzie trochę ciszej? bo moja ostro się drze i mi za głośno trochę