[D2 ALL ] Przerobienie układu wydechowego
[D2 ALL ] Przerobienie układu wydechowego
Witam.
Chciałbym zrobić w swojej S8 dwa wydechy z jednej strony i dwa wydechy z drugiej strony.Byłem u specjalistów i powiedzieli mi ,że za mało miejsca jest po prawej stronie i przeszkadza hak wkręcany ,a widziałem dużo filmików ,zdjęć i jest to wykonalne .Teraz pytanie gdzie mi to zrobią ,albo łatwiej jest jakieś zdjęcie od spodu samochodu jak to jest przerobione.Powiedzcie mi jeszcze czy pasuje z innych modeli audi ten dolny matowy plastik na zderzak ,gdzie są wycięcia na końcówki bo ,żeby było równo po obu stronach musi być wycięcie w miejscu haka wkręcanego a jak wytne na wydechy to i tak zostanie mi szpetna dziura po haku.Z Góry Dziękuje 8-) 8-) 8-) 8-)
Chciałbym zrobić w swojej S8 dwa wydechy z jednej strony i dwa wydechy z drugiej strony.Byłem u specjalistów i powiedzieli mi ,że za mało miejsca jest po prawej stronie i przeszkadza hak wkręcany ,a widziałem dużo filmików ,zdjęć i jest to wykonalne .Teraz pytanie gdzie mi to zrobią ,albo łatwiej jest jakieś zdjęcie od spodu samochodu jak to jest przerobione.Powiedzcie mi jeszcze czy pasuje z innych modeli audi ten dolny matowy plastik na zderzak ,gdzie są wycięcia na końcówki bo ,żeby było równo po obu stronach musi być wycięcie w miejscu haka wkręcanego a jak wytne na wydechy to i tak zostanie mi szpetna dziura po haku.Z Góry Dziękuje 8-) 8-) 8-) 8-)
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 12:58 przez Martinez, łącznie zmieniany 2 razy.
Martinez:):):):)Audi S8 ABT
hehehe, dokładnie to samo chciałem zrobić u siebie...
noi napotkałem ten sam problem :-/
generalnie skończyło się tylko przeróbką po lewej stronie (przelot końcowego + nowe końcówki).
Odpuściłem na razie temat bo mam plan na wiosnę przesiąść się na eSę (właśnie w roczniku Twojej) - jak plan się ziści (a niestety samo szukanie konkretnego egzemplarza może wszystko wydłużyć) to wtedy już podejdę do tematu kompleksowo i zmienię wszystko od samych kolektorów :mrgreen:
noi napotkałem ten sam problem :-/
generalnie skończyło się tylko przeróbką po lewej stronie (przelot końcowego + nowe końcówki).
Odpuściłem na razie temat bo mam plan na wiosnę przesiąść się na eSę (właśnie w roczniku Twojej) - jak plan się ziści (a niestety samo szukanie konkretnego egzemplarza może wszystko wydłużyć) to wtedy już podejdę do tematu kompleksowo i zmienię wszystko od samych kolektorów :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Niezłe niezłe, ale ja myślałem żeby pójść na całość i kompletnie rozdzielić oba wydechy - każda V-ka po swojej stronie od kolektorów aż do końca...CIERNI pisze:Witam,
Kiedyś też chciałem zrobić taką operację u siebie ale narazie na chęciach się skończyło Wrzucę parę fotek, które znalazłem gdzieś na zagranicznym forum jak to można przerobić...mam nadzieję że będą pomocne
tylko nie przebadałem szczegółowo czy to możliwe - temat zostawiłem sobie na później...
wstępnie miałem to dłubnąć jeszcze w tej A8 ale ostatnio nabrałem większych chęci na S8 niż na tuning obecnego A8.
Problemy które widzę na początek to:
- hak holowniczy z tyłu (z prawej strony, wkręcany)
- kosz na koło zapasowe - niestety nie jest położony symetrycznie w osi pojazdu ale jest przesunięty na prawo (stąd też po prawej stronie za osią tylną jest mniej miejsca)
- przewody paliwowe - nie wiem czy nie biegną jakoś po prawej stronie podwozia co może wykluczać puszczenie jednej całej połówki wydechu prawą stroną (na całej długości pomiędzy przednią a tylną osią)
- inne nie zbadane przeze mnie :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No właśnie tegoż wcześniej nie widziałem i nie do końca wiem jaki to daje efekt...pet3r pisze:FOSS zauważ, że wiele ludzi montuje X-Pipe i są zadowoleni z efektu, więc nie wiem czy jest sens puszczać cały wydech prawą stroną.
Poza tym miałem nadzieję, że rozdzielenie wydechu na dwie zupełnie oddzielne ale objętościowo symetryczne układy dla kazdej V-ki może pozytywnie wpłynąć na wydajność silnika.
Zaznaczam też, że wszystkie ewentualne przeróbki miałby dokonać wyspecjalizowany warsztat - ja mam może w miarę blade pojęcie i ręce też nie obie lewe ale zupełnie nie posiadam zaplecza technicznego...
poza tym nie czuję się mistrzem i wolę aby mądrzejsi przy tym dłubali ;-)
Ech, tego nie wiem...pet3r pisze:(...)poza tym wątpię żebyś znalazł tam miejsce, chyba jedynym wyjściem jest wypuszczenie prawej strony wydechu gdzieś przed lewym końcowym tłumikiem, jak na fotkach
jak pisałem tematu nie zgłębiałem - wcześniej odlozyłem na później... a teraz odkładam na eSę :-o
Ale zauważ, że z silnika kolektory wychodzą symetrycznie po obu stronach, potem dwa oddzielne katalizatory i dopiero później obie strony łączą się w tłumiku środkowym który umiejscowiony jest po lewej stronie wału napędowego (mniej więcej pod fotelem kierowcy) a później już dwoma równoległymi rurami lewą stroną samochodu do wspólnego tłumika końcowego.
Rozumiem, że po przeciwnej stronie wału napędowego na wysokości tłumika środkowegoo mamy zbiornik paliwa...
Może nie być łatwo coś z tym zrobić ale będę się martwił później.
Ciekawe jak wygląda przeróbka tegoż wydechu firmowana przez MTM - macie koledzy jakieś fotki tego :?:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Martinez,
Zanim, stworzysz temat na tym forum zapoznaj się z poniższymi zasadami nazywania tematów.
Przed każdym tematem dodawaj tagi w taki sposób, jak zaprezentowane jest to poniżej (pamiętaj także o nawiasach kwadratowych na []):
[typ pojemność rocznik] opis problemu
[ D2 silnik rok produkcji ] Opis problemu
[ D3 silnik rok produkcji ] Opis problemu
itp.
Jeżeli uważasz, że Twój temat dotyczy wielu modeli możesz skorzystać z tagów tego typu:
[D2, D3]Opis problemu
[ALL]Opis problemu
[Wszystkie]Opis problemu
Zanim, stworzysz temat na tym forum zapoznaj się z poniższymi zasadami nazywania tematów.
Przed każdym tematem dodawaj tagi w taki sposób, jak zaprezentowane jest to poniżej (pamiętaj także o nawiasach kwadratowych na []):
[typ pojemność rocznik] opis problemu
[ D2 silnik rok produkcji ] Opis problemu
[ D3 silnik rok produkcji ] Opis problemu
itp.
Jeżeli uważasz, że Twój temat dotyczy wielu modeli możesz skorzystać z tagów tego typu:
[D2, D3]Opis problemu
[ALL]Opis problemu
[Wszystkie]Opis problemu
Zestaw ciekawy ale nie jestem pewien czy jest możliwe zołożenie go do D2 FL bez żadnych przeróbek...
po pierwsze kosz na koło zapasowe nie jest umieszczony symetrycznie lecz przesunięty jest lekko na prawo więc z prawej strony, nawet po tylnego demontażu uchytu holowniczego z prawej strony jest niestety mniej miejsca na duży tłumik końcowy...
a po drugie po prawej stronie auta nie ma zbyt dużo miejsca na symetryczne (w stosunku do osi wzdłużnej pojazdu i wału napędowego) ułożenie układu wydechowego.
Swoją drogą szkoda, że sprzedawca nie napisał z jakiego dokładnie modelu zostało to zdemontowane... i przydałyby się zdjęcia przed demontażem ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
W miarę dobrze spasowany wydech http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/17999.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI