![]() |
![]() |
![]() |
[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
- Lokalizacja: wkz
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Ważniejsze są wałki wydechowe z tego co mi wiadomo. Mam zamiar zrobić jeszcze korektę kanałów wydechowych i ssących i może przerobić gniazda zaworowe tak żeby usprawnić napełnianie i opróżnianie komór spalania. Trochę zabawy będzie ale fabrykę można trochę poprawić i tam także drzemią ukryte moce w naszych silnikach.
Pomiary zrobię na pewno po przeróbkach.
Pomiary zrobię na pewno po przeróbkach.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1405
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Niestety wał i korbowody do ABZ'ta nie występują jako oddzielna część, a tylko w komplecie z blokiem i nie ma w ETCE ich numerów. Jednak na racingforum.pl guzior potwierdzał, że korby są takie same w ABZ i silnikach z S8 32V.
Co do Etki to szukaj w googlach pod hasłem "Etka 7.4 Plus" ;-)
Co do Etki to szukaj w googlach pod hasłem "Etka 7.4 Plus" ;-)
Four rings to rule them all
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dzięki.
Chodzi o to, że skoro tłoki od S8 mają większy garb mogą być ciężse od ABZ-towskich. Ale nie koniecznie. jeśli były by cięższe to wał może jest inaczej wyważony. Chyba że Audi zostawiło korby faktycznie te same a masa tłoka jest ta sama mimo większych wymiarów. Może także większą masę tłoka rekompensują lżejsze sworznie. Albo tłok jest cięższy i wcale nie wpływa to wyważenie układu tłokowo-korbowego w naszych V8 :roll:
Chcę się pokusić także o przerzucenie tłoków z silnika artka do mojego, żeby w 100% przerobić ABZ na AHC/AKH. Przy okazji zweryfikowałbym stan pierścieni i cylindrów. Co prawda guzior mówił że taka podmianka nie da odczuwalnej różnicy w mocy ale pewień niedosyt pozostaje. Większa kompresja powoduje większą sprawność silnika w dolnym zakresie obrotów, poza tym także większe ciśnienie w wydechu ;-)
Najchętniej przerzuciłbym same tłoki od AKH a pierścienie zostawił stare, ułożone pod mój silnik i konkretne cylindry. Ciekawe tylko czy pierścionki są identyczne na tłokach ABZ i AHC/AKH :roll:
Chodzi o to, że skoro tłoki od S8 mają większy garb mogą być ciężse od ABZ-towskich. Ale nie koniecznie. jeśli były by cięższe to wał może jest inaczej wyważony. Chyba że Audi zostawiło korby faktycznie te same a masa tłoka jest ta sama mimo większych wymiarów. Może także większą masę tłoka rekompensują lżejsze sworznie. Albo tłok jest cięższy i wcale nie wpływa to wyważenie układu tłokowo-korbowego w naszych V8 :roll:
Chcę się pokusić także o przerzucenie tłoków z silnika artka do mojego, żeby w 100% przerobić ABZ na AHC/AKH. Przy okazji zweryfikowałbym stan pierścieni i cylindrów. Co prawda guzior mówił że taka podmianka nie da odczuwalnej różnicy w mocy ale pewień niedosyt pozostaje. Większa kompresja powoduje większą sprawność silnika w dolnym zakresie obrotów, poza tym także większe ciśnienie w wydechu ;-)
Najchętniej przerzuciłbym same tłoki od AKH a pierścienie zostawił stare, ułożone pod mój silnik i konkretne cylindry. Ciekawe tylko czy pierścionki są identyczne na tłokach ABZ i AHC/AKH :roll:
Tu masz etke http://www.a5klub.pl/turbo-chiptuning-i ... a-on-line/
Morze lepiej już zainwestować w kute tłoki i korby na poczet przyszłych modyfikacji. ;>
Morze lepiej już zainwestować w kute tłoki i korby na poczet przyszłych modyfikacji. ;>
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin