Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:40
Lokalizacja: Chełm/lubelskie

Post autor: artek » 26 maja 2013, 11:59

zmień jeszcze przepustnice i zobacz czy coś się zmieni

adrian949

Post autor: adrian949 » 26 maja 2013, 12:03

Guzior mówił że nie ma sensu zmieniać kolektora ani przepustnicy, nic to nie da.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 26 maja 2013, 12:14

Tomek87g też mówił, żeby kolektora dolotowego nie ruszać...

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 30 maja 2013, 21:29

Najlepiej założyć cale głowicę od S, można tez włożyć same walki ssące do ABZta ale trzeba wyfrezować miejsce pod krzywki. Hydraulika sobie poradzi z obrotami.
Robiłeś pomiary przed i będziesz robił po?
Narazie czytam

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 01 cze 2013, 20:50

Ważniejsze są wałki wydechowe z tego co mi wiadomo. Mam zamiar zrobić jeszcze korektę kanałów wydechowych i ssących i może przerobić gniazda zaworowe tak żeby usprawnić napełnianie i opróżnianie komór spalania. Trochę zabawy będzie ale fabrykę można trochę poprawić i tam także drzemią ukryte moce w naszych silnikach.

Pomiary zrobię na pewno po przeróbkach.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 01 cze 2013, 21:12

Wałki wydechowe są te same w ABZ i AHC ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 02 cze 2013, 10:15

A jednak :shock: Hmm, pewnie się trochę wcześniej otwierają niż w ABZ...

Paweł możesz sprawdzić czy tłoki są te same w obydwu motorach?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 02 cze 2013, 11:34

Dostałem wiadomość od Adriana, że tłoki się różnią :-/ Jednak moje przypuszczenia się raczej potwierdzą- większe sprężanie w S jest realizowane poprzez tłoki o większym "garbie". Zmianą głowic raczej nie zwiększymy tego parametru :-/

adrian949

Post autor: adrian949 » 02 cze 2013, 13:13

Najlepiej zadz do Guziora on ci wytłumaczy wszystko. Mi mówił że zamiana głowic da w h.. Czy to prawda to się okaże po zmianie, ja mu wieżę ma chłopak pojęcie.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 cze 2013, 10:06

gtfan, prosiłbym Cię jeszcze o sprawdzenie korbowodów i wału korbowego czy mają inne oznaczenia. W ogóle skąd można ETKA ściągnąć? Bo bym sam pogmyrał ;-)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 cze 2013, 11:11

Niestety wał i korbowody do ABZ'ta nie występują jako oddzielna część, a tylko w komplecie z blokiem i nie ma w ETCE ich numerów. Jednak na racingforum.pl guzior potwierdzał, że korby są takie same w ABZ i silnikach z S8 32V.

Co do Etki to szukaj w googlach pod hasłem "Etka 7.4 Plus" ;-)
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 cze 2013, 11:31

Dzięki.

Chodzi o to, że skoro tłoki od S8 mają większy garb mogą być ciężse od ABZ-towskich. Ale nie koniecznie. jeśli były by cięższe to wał może jest inaczej wyważony. Chyba że Audi zostawiło korby faktycznie te same a masa tłoka jest ta sama mimo większych wymiarów. Może także większą masę tłoka rekompensują lżejsze sworznie. Albo tłok jest cięższy i wcale nie wpływa to wyważenie układu tłokowo-korbowego w naszych V8 :roll:

Chcę się pokusić także o przerzucenie tłoków z silnika artka do mojego, żeby w 100% przerobić ABZ na AHC/AKH. Przy okazji zweryfikowałbym stan pierścieni i cylindrów. Co prawda guzior mówił że taka podmianka nie da odczuwalnej różnicy w mocy ale pewień niedosyt pozostaje. Większa kompresja powoduje większą sprawność silnika w dolnym zakresie obrotów, poza tym także większe ciśnienie w wydechu ;-)

Najchętniej przerzuciłbym same tłoki od AKH a pierścienie zostawił stare, ułożone pod mój silnik i konkretne cylindry. Ciekawe tylko czy pierścionki są identyczne na tłokach ABZ i AHC/AKH :roll:

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 cze 2013, 11:42

Pierścienie są inne. S-kowe mają o 0,01mm ciaśniejsze pasowanie.
Four rings to rule them all

adrian949

Post autor: adrian949 » 07 cze 2013, 12:38

Tu masz etke http://www.a5klub.pl/turbo-chiptuning-i ... a-on-line/
Morze lepiej już zainwestować w kute tłoki i korby na poczet przyszłych modyfikacji. ;>

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 cze 2013, 13:37

gtfan pisze:Pierścienie są inne. S-kowe mają o 0,01mm ciaśniejsze pasowanie.
Tu nie widzę problemu, najważniejsze żeby miały tą samą grubość na rowkach :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl