![]() |
![]() |
![]() |
[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć
-
- Super Klubowicz
- Posty: 824
- Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Adrian, nie przesadzaj z odprężeniem tego silnika. 9:1 spokojnie wystarczy przy tej mocy ktora planujesz zrobic. Im niższy stopien sprezania tym mniej mocy i auto wiecej paliwa chleje. Nie bez powodu silniki 1.8T fabrycznie mają 9,5:1 a spokojnie na nich robi się 350 koni bez otwierania słupka (a to tylko 1.8). Ty komore spalania masz w zasadzie identyczna jak w 1.8T więc według mnie każdy stopien sprezania ponizej 9:1 to bezsensowna utrata mocy i zwiększenie spalania. Lepiej dać przy pelnych obciazeniach mniej zaplonu i paliwa i miec ta sama moc co przy niższym CR i bardziej agresywnym zaplonie zalanym benzyna. O ile WOT bedziesz mial taki sam to zakres niskich obciażen drastycznie Ci sie pogorszy przy niskim stopniu sprezania.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Jak można podnieść ciśnienie w ASB?SENTENZA pisze: Hydrokinetyk od RSa nie wchodzi mimo, że dzwon skrzyni taki sam. Więc jest od 4.2 TDI (w 6hp26 to jest najmocniejsze sprzęgło) dodatkowo wzmocnione i przerobione tak aby pasowało + najnowszy soft rzecz jasna. 800-850Nm powinno dźwignąć na stałe - jak serie. Dodatkowo podniesione ciśnienie o 3.5 bara co ma spowodować szybszą pracę.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 125
- Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
- Lokalizacja: Wrocław
manual z tego co kojarze to tylko w napędzie na przednią oś występował.Apophis pisze:Do D3 tez da sie wadzic manuala
Kris, który stroił mi auto ma hamownie jednorolkową, więc aby wystroić trzeba odłączyć tył.
Przy tej konfiguracji co była czyli 412hp i 750Nm i ASB na 3 biegu jeszcze koła piszczały przy bucie w podłoge.
Dlatego takie moce to albo 4 buty napęd albo tył.
Nie wiem skąd takie informacje... Jakiś mit...Bugalon pisze:Im niższy stopien sprezania tym mniej mocy i auto wiecej paliwa chleje.
Oczywiście przy wolnossaku wysoki stopień sprężania to zaleta.
Przy turbo już niekoniecznie. Wysokooktanowe paliwo musi wtedy być... inaczej nie idzie wystroić.
I niebezpieczeństwo wystąpienia spalania stukowego duuużo większe.
Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem konwertora. Dlatego wyłącza się silnik zawsze w pozycji P lub N - nigdy na biegu. Niektóre auta nawet nie pozwolą na biegu zgasić silnika bo układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. Zwiększenie ciśnienia odbywa się na pompie.krzychu22.p1i pisze:Jak można podnieść ciśnienie w ASB?
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
SENTENZA, dzięki za odpowiedź. Czyli aby zwiększyć ciśnienie trzeba wymienić pompę na wydajniejszą czy jest tam magiczna śrubka od regulacji? W mechatroniku jest też zawór od regulacji ciśnienia. On też jest od czegoś odpowiedzialny lecz ciężko coś na necie wyszukać a w zapiskach zf nic nie znalazłem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 125
- Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
- Lokalizacja: Wrocław
osobiście nie widziałem ale... oto cytat np. z wikipedii:Apophis pisze:W D3 nie było manuali-ale mozna cos zaadoptowac z innych audi.
"Napęd przenoszony był na oś przednią lub na obie osie (quattro). Za przekazanie momentu obrotowego na koła odpowiedzialna była 6-biegowa manualna oraz automatyczna skrzynia biegów (...)"
Odnośnie zwiększenia ciśnienia to nie jestem specem. Jedynie więcej co wiem to tyle, że zwiększyć ciśnienie bezpiecznie można pod warunkiem wzmocnienia skrzyni. Polecam się skontaktować z tym Panem z Poznania. O ile dobrze kojarzę to Przemka skrzynia też była od niego kupowana.
Jak z nim rozmawiałem to nawijał jak katarynka. W ASB Długołęka nie dowiedziałem się tyle. Generalnie sprawił wrażenie jakby te skrzynie robił rutynowo kilka razy w miesiącu. Przekonał mnie. Przede wszystkim wyleczył mnie z kupowania 6hp28. Powiedział, że to w zasadzie te same skrzynie, a może być problem ze sterowaniem. I nawet takie firmy jak mtm nie wymieniają skrzyń tylko wzmacniają te co są i ewentualnie program zmieniają. Zakończyło się jego zdaniem: "zobaczy Pan jak teraz będzie skrzynia chodzić".
P.S. on wzmacnia skrzynia dla sportmile.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
Może przez wysterowanie zaworu -N371- czyli przeprogramowanie sterownika skrzyni.krzychu22.p1i pisze:SENTENZA, dzięki za odpowiedź. Czyli aby zwiększyć ciśnienie trzeba wymienić pompę na wydajniejszą czy jest tam magiczna śrubka od regulacji? W mechatroniku jest też zawór od regulacji ciśnienia. On też jest od czegoś odpowiedzialny lecz ciężko coś na necie wyszukać a w zapiskach zf nic nie znalazłem.
Bądź dobry jak chleb.