Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 25 wrz 2015, 07:46

Adrian, nie przesadzaj z odprężeniem tego silnika. 9:1 spokojnie wystarczy przy tej mocy ktora planujesz zrobic. Im niższy stopien sprezania tym mniej mocy i auto wiecej paliwa chleje. Nie bez powodu silniki 1.8T fabrycznie mają 9,5:1 a spokojnie na nich robi się 350 koni bez otwierania słupka (a to tylko 1.8). Ty komore spalania masz w zasadzie identyczna jak w 1.8T więc według mnie każdy stopien sprezania ponizej 9:1 to bezsensowna utrata mocy i zwiększenie spalania. Lepiej dać przy pelnych obciazeniach mniej zaplonu i paliwa i miec ta sama moc co przy niższym CR i bardziej agresywnym zaplonie zalanym benzyna. O ile WOT bedziesz mial taki sam to zakres niskich obciażen drastycznie Ci sie pogorszy przy niskim stopniu sprezania.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 wrz 2015, 16:53

SENTENZA pisze: Hydrokinetyk od RSa nie wchodzi mimo, że dzwon skrzyni taki sam. Więc jest od 4.2 TDI (w 6hp26 to jest najmocniejsze sprzęgło) dodatkowo wzmocnione i przerobione tak aby pasowało + najnowszy soft rzecz jasna. 800-850Nm powinno dźwignąć na stałe - jak serie. Dodatkowo podniesione ciśnienie o 3.5 bara co ma spowodować szybszą pracę.
Jak można podnieść ciśnienie w ASB?

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 25 wrz 2015, 21:15

Apophis pisze:Do D3 tez da sie wadzic manuala :)
manual z tego co kojarze to tylko w napędzie na przednią oś występował.
Kris, który stroił mi auto ma hamownie jednorolkową, więc aby wystroić trzeba odłączyć tył.
Przy tej konfiguracji co była czyli 412hp i 750Nm i ASB na 3 biegu jeszcze koła piszczały przy bucie w podłoge.
Dlatego takie moce to albo 4 buty napęd albo tył.
Bugalon pisze:Im niższy stopien sprezania tym mniej mocy i auto wiecej paliwa chleje.
Nie wiem skąd takie informacje... Jakiś mit...
Oczywiście przy wolnossaku wysoki stopień sprężania to zaleta.
Przy turbo już niekoniecznie. Wysokooktanowe paliwo musi wtedy być... inaczej nie idzie wystroić.
I niebezpieczeństwo wystąpienia spalania stukowego duuużo większe.
krzychu22.p1i pisze:Jak można podnieść ciśnienie w ASB?
Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem konwertora. Dlatego wyłącza się silnik zawsze w pozycji P lub N - nigdy na biegu. Niektóre auta nawet nie pozwolą na biegu zgasić silnika bo układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. Zwiększenie ciśnienia odbywa się na pompie.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Gość

Post autor: Gość » 25 wrz 2015, 21:19

W D3 nie było manuali-ale mozna cos zaadoptowac z innych audi. :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 wrz 2015, 21:51

SENTENZA, dzięki za odpowiedź. Czyli aby zwiększyć ciśnienie trzeba wymienić pompę na wydajniejszą czy jest tam magiczna śrubka od regulacji? W mechatroniku jest też zawór od regulacji ciśnienia. On też jest od czegoś odpowiedzialny lecz ciężko coś na necie wyszukać a w zapiskach zf nic nie znalazłem.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 25 wrz 2015, 22:27

SENTENZA pisze:Zwiększenie ciśnienia odbywa się na pompie.
Interesujące, może masz troszku więcej info na ten temat? <amasz>

SENTENZA
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 125
Rejestracja: 30 maja 2014, 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: SENTENZA » 25 wrz 2015, 22:52

Apophis pisze:W D3 nie było manuali-ale mozna cos zaadoptowac z innych audi. :)
osobiście nie widziałem ale... oto cytat np. z wikipedii:
"Napęd przenoszony był na oś przednią lub na obie osie (quattro). Za przekazanie momentu obrotowego na koła odpowiedzialna była 6-biegowa manualna oraz automatyczna skrzynia biegów (...)"


Odnośnie zwiększenia ciśnienia to nie jestem specem. Jedynie więcej co wiem to tyle, że zwiększyć ciśnienie bezpiecznie można pod warunkiem wzmocnienia skrzyni. Polecam się skontaktować z tym Panem z Poznania. O ile dobrze kojarzę to Przemka skrzynia też była od niego kupowana.
Jak z nim rozmawiałem to nawijał jak katarynka. W ASB Długołęka nie dowiedziałem się tyle. Generalnie sprawił wrażenie jakby te skrzynie robił rutynowo kilka razy w miesiącu. Przekonał mnie. Przede wszystkim wyleczył mnie z kupowania 6hp28. Powiedział, że to w zasadzie te same skrzynie, a może być problem ze sterowaniem. I nawet takie firmy jak mtm nie wymieniają skrzyń tylko wzmacniają te co są i ewentualnie program zmieniają. Zakończyło się jego zdaniem: "zobaczy Pan jak teraz będzie skrzynia chodzić".
P.S. on wzmacnia skrzynia dla sportmile.
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...

Gość

Post autor: Gość » 26 wrz 2015, 08:28

SENTENZA, To daj jakis namiar na owego speca,wielu z nas sie przyda taka skrzynia,jej wzmocnienie do codziennej jazdy.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 27 wrz 2015, 20:31

krzychu22.p1i pisze:SENTENZA, dzięki za odpowiedź. Czyli aby zwiększyć ciśnienie trzeba wymienić pompę na wydajniejszą czy jest tam magiczna śrubka od regulacji? W mechatroniku jest też zawór od regulacji ciśnienia. On też jest od czegoś odpowiedzialny lecz ciężko coś na necie wyszukać a w zapiskach zf nic nie znalazłem.
Może przez wysterowanie zaworu -N371- czyli przeprogramowanie sterownika skrzyni.
Bądź dobry jak chleb.

yasio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 22 wrz 2011, 11:39
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: yasio » 03 paź 2015, 06:44

Kolego jak myślisz o dłubnieciu skrzyni to mam kolegę któremu już to robili pisz na pw dam ci numer tel. On ci wytłumaczy co i jak ;). Po dobrym sofciku silnika i skrzyni 4.0 tdi jest <amasz>

Gość

Post autor: Gość » 03 paź 2015, 11:53

A to nie można do benzyny wsadzic o wiele mocniejszej dieslowskiej skrzynki z 4,2?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 12 paź 2015, 20:39

Apophis, nie można

Gość

Post autor: Gość » 12 paź 2015, 20:41

panton pisze:Apophis, nie można
Bo?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 12 paź 2015, 20:55

Apophis pisze:
panton pisze:Apophis, nie można
Bo?
inne przełożenia?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 12 paź 2015, 21:00

Przełożenia to pryszcz, są krótsze więc i osiągi lepsze ...tu najważniejsze jest sterowanie i mocowanie do silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl