![]() |
![]() |
![]() |
[D3] Daylight LED - światła dzienne
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
-
- Forum Audi A8
- Posty: 110
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
- Lokalizacja: Katowice
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
hehe, ja m.in. także myslałem o Hofele ale od myślenia do realizacji to jeszcze kawałek drogi jest... i wcale nie wiem czy się na to zdecyduję :-Pclub-iguana pisze:Myślałem właśnie o Hofele
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
- skipper
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
- Lokalizacja: Małopolska i Mazury
Ja ostatnio podjąłem dwie próby,warunek był jeden że A8 musi wygladać na oryginał,czyli przeróbka na zasadzie zmniejszenia mocy żarówki długich(urządzonko z Allegro)=odpada z uwagi na biksenon,klapka na ksenonie zaczyna wariować i grozi to spaleniem,pewnie trzeba by robic jakies przeróbki, to nie dla mnie.
Druga opcja chciałem wsadzić żaówki ledowe zamiast postojówki,tez odpada ,na desce wychodzi bląd żarówki pozycyjnej,komp. nie widzi leda.
Na razie wyczerpałem pomysły,może komus coś wpadnie ciekawego do głowy.
Druga opcja chciałem wsadzić żaówki ledowe zamiast postojówki,tez odpada ,na desce wychodzi bląd żarówki pozycyjnej,komp. nie widzi leda.
Na razie wyczerpałem pomysły,może komus coś wpadnie ciekawego do głowy.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Przeróbki elektryki na pewno będą konieczne ponieważ klapka od bi-xenonu jest sterowana sygnalem od świateł dlugich halogenowych... podobnie jest w D2 FL w lampach XenonPlus... temat ten zgłębiłem już w swoim S8.skipper pisze:Ja ostatnio podjąłem dwie próby,warunek był jeden że A8 musi wygladać na oryginał,czyli przeróbka na zasadzie zmniejszenia mocy żarówki długich(urządzonko z Allegro)=odpada z uwagi na biksenon,klapka na ksenonie zaczyna wariować i grozi to spaleniem,pewnie trzeba by robic jakies przeróbki, to nie dla mnie.
Ponadto aby być w pełnej zgodzie z przepisami musisz tak przerobić aby przy zgaszonej lampie xenonowej ewentualne błyśnięcie ostrzegawcze długimi było realizowane właśnie przez lampę xenonową czyli włączenie lampy + podniesienie przesłony... jest trochę zabawy żeby to ogarnąć ale spokojnie jest to do zrobienia.
Tu sprawa jest trywialnie prosta - kupujesz na Alledrogo odpowieni rezystor, podłączasz go równolegle do obwodu żarówki i koniec klopotów z FIS'em...skipper pisze:Druga opcja chciałem wsadzić żaówki ledowe zamiast postojówki,tez odpada ,na desce wychodzi bląd żarówki pozycyjnej,komp. nie widzi leda.
ale tego rozwiazania są też oczywiście złe strony:
- światło z takiej postojowki tylko udaje światła do jazdy dziennej ale niestety jest go zbyt malo aby z panami policjantami wykłucić się że wszystko jest OK (niezgodność z przepisami która może skutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego)
- brak świateł pozycyjnych (ponownie niezgodność z przepisami która może skutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego)
- zastosowanie powyższego rezystora raz na zawsze zagłusza FIS więc nawet jak się któryś LED "skończy" to FIS i tak o tym nie poinformuje
Zastosowanie oryginalnego panela LED świateł dziennych z modelu W12... niestety tu także konieczne będą przeróbki instalacji elektrycznej.skipper pisze:Na razie wyczerpałem pomysły,może komus coś wpadnie ciekawego do głowy.
Pozostałe pomysły już wykraczają poza rozwiązania fabryczne czyli diodowe paski LED w lampach lub w zderzaku :-?
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 110
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
- Lokalizacja: Katowice
Jeżeli chodzi o produkt od Hofele wygląda to bardzo ładnie!
Powiem tak, w PL zawsze coś z autem nie tak według kupujących jak:
- za bardzo zadbane
- mały przebieg
- coś pomalowane ( może oznaczać że ktoś się otarł) a nie spotkanie ze ścianą ale tego nie wytłumaczysz idio----cie
- cena za zadbany egzemplarz duża eeee po co przepłacać lepiej kupić najtańszy) potem takie zdanie że wszystkie bite)
A z innych ciekawych rzeczy:
przy kupnie pytania typu: ile pali, a ile kosztuje komplet tego i tego...hehe jak ktoś się decyduje na a8 to nic tanie nie jest!
- nie raz przy zderzaku jak zakładałem słyszałem panie a nie da się taniej, weźmie pan zderzak w rozliczeniu ( ta opcja ok) a na zakończenie przy uwzględnieniu zderzaka a nie zejdzie pan jeszcze
a co mam dołożyć żeby się mu gęba uśmiechała??? Szkoda słów.
Chce ktoś tanio niech kupi bmw e46 320d to zderzak kupi za 200zł
a m-pakietowy za 700 
Powiem tak, w PL zawsze coś z autem nie tak według kupujących jak:
- za bardzo zadbane
- mały przebieg
- coś pomalowane ( może oznaczać że ktoś się otarł) a nie spotkanie ze ścianą ale tego nie wytłumaczysz idio----cie
- cena za zadbany egzemplarz duża eeee po co przepłacać lepiej kupić najtańszy) potem takie zdanie że wszystkie bite)
A z innych ciekawych rzeczy:
przy kupnie pytania typu: ile pali, a ile kosztuje komplet tego i tego...hehe jak ktoś się decyduje na a8 to nic tanie nie jest!
- nie raz przy zderzaku jak zakładałem słyszałem panie a nie da się taniej, weźmie pan zderzak w rozliczeniu ( ta opcja ok) a na zakończenie przy uwzględnieniu zderzaka a nie zejdzie pan jeszcze

Chce ktoś tanio niech kupi bmw e46 320d to zderzak kupi za 200zł


Mercedes Benz E500 V8 
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie

Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
- skipper
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
- Lokalizacja: Małopolska i Mazury
Dzięki FOSS
Mój nowy elektronik powiedział że można by wymienic moduł świateł i wówczas mozna uruchomić światła dzienne oryginalne,czyli mała moc na żarówce długich.
Pisałes o W12 on ma ledy w odbłysniku długich,osobiscie nie znam gosci co mi to zrobią ala fabryka.
Co ty na to?
Mój nowy elektronik powiedział że można by wymienic moduł świateł i wówczas mozna uruchomić światła dzienne oryginalne,czyli mała moc na żarówce długich.
Pisałes o W12 on ma ledy w odbłysniku długich,osobiscie nie znam gosci co mi to zrobią ala fabryka.
Co ty na to?
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
fabryczne światła dzienne przed liftem odbywały się poprzez żarówkę bąbelkową tylko z lampami bi-xenon. z lampą xenon plus (bi-xenon z dodatkowymi długimi) światło dzienne ogarniane jest niestety tylko przez xenon... Do tego wystarczy odpowiednie kodowanie. Ale lampy typu xenon plus nie ma możliwości przekodować na światła dzienne z wykożystaniem zwykłej żarówki halogenowej która jest użyta jako światło drogowe (długie)
przełożenie modułu mogło by się udać do tego odpowiednie kodowanie hmm...
światła dzienne można włączyć w każdym D3 kodując "centralny moduł elektryczny"
X X X X X 0 X: Daylight driving lights not selectable via MMI
1 X: Daylight driving lights selectable*** via MMI (default: Off)
2 X: Daylight driving lights selectable*** via MMI (default: On)
przełożenie modułu mogło by się udać do tego odpowiednie kodowanie hmm...
światła dzienne można włączyć w każdym D3 kodując "centralny moduł elektryczny"
X X X X X 0 X: Daylight driving lights not selectable via MMI
1 X: Daylight driving lights selectable*** via MMI (default: Off)
2 X: Daylight driving lights selectable*** via MMI (default: On)
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Pewnie że można... ale muszę się przyznać że mi się to raczej słabo podoba... jasne białe LED'y robią zdecydowanie lepszy efekt.skipper pisze:Mój nowy elektronik powiedział że można by wymienic moduł świateł i wówczas mozna uruchomić światła dzienne oryginalne,czyli mała moc na żarówce długich.
Dokładnie, w odbłyśniku naszych halogenowych długich W12 posiada panel 5-ciu diód LED... takie rozwiązanie podoba mi się najbardziej ale...skipper pisze:Pisałes o W12 on ma ledy w odbłysniku długich,osobiscie nie znam gosci co mi to zrobią ala fabryka.
Co ty na to?
jeżeli rozmawiamy o W12 i tych LED'ach to niestety najprostsze rozwiązanie w postaci wymiany całych kompletnych lamp nie wchodzi w grę bo tam już jest "single frame" a więc i lampy po-liftowe.
Należałoby więc kupić sam panel LED ale nie wiadomo czy można to normalnie zamontować do naszych lamp...
co do elektryki to jest to do ogarnięcia pomijając fabryczne moduły sterujące ale trzeba trochę się z tym pobawić...
może za jakiś czas coś takiego u siebie zrobię :lol:
no to trochę mnie zakręciło...wolek pisze:fabryczne światła dzienne przed liftem odbywały się poprzez żarówkę bąbelkową tylko z lampami bi-xenon. z lampą xenon plus (bi-xenon z dodatkowymi długimi) światło dzienne ogarniane jest niestety tylko przez xenon...
czyli w D3 przed liftem były 2 rodzaje lamp z bi-xenonem?...
a czym dokładnie się różniły??
i jak to światła dzienne ogarniane są tylko przez xenon :shock:
To wreszcie wszystkie lampy można przekodować na Daylight czy nie?...wolek pisze:Do tego wystarczy odpowiednie kodowanie. Ale lampy typu xenon plus nie ma możliwości przekodować na światła dzienne z wykożystaniem zwykłej żarówki halogenowej która jest użyta jako światło drogowe (długie)
przełożenie modułu mogło by się udać do tego odpowiednie kodowanie hmm...
światła dzienne można włączyć w każdym D3 kodując "centralny moduł elektryczny"
X X X X X 0 X: Daylight driving lights not selectable via MMI
1 X: Daylight driving lights selectable*** via MMI (default: Off)
2 X: Daylight driving lights selectable*** via MMI (default: On)
bo piszesz że wszystkie ale XenonPlus nie...
noi rozumiem że tam gdzie nie ma modułu tam trzeba go dołożyć.
To ja już nie wiem jakie lampy mam u siebie... czy to jest XenonPlus czy nie i czy można ke przekodować czy nie :shock: :roll:
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- skipper
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
- Lokalizacja: Małopolska i Mazury
To ja mam opcje (2),czyli przełozenie modułu nic nie da,bo on bedzie chciał sterować żarowką drl.wolek pisze:ogólnie to były 3 rodzaje lamp w D3 prelift
1)zwykła H7 halogenowa soczewka
2)xenon plus z dodatkową żarówką na światła drogowe
3)bi-xenon+drl(30-35wat żarówka bombelkowa)
po aktywacji funkcji świateł dziennych w pozycji 2) świeci xenon a w 3) żarówka bombelkowa
Dalej jestem w lesie.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
nie koniecznie bo możnaby spróbować przełożyć moduł z opcji 3 do pocji 2... ale to już rzeźbaskipper pisze:To ja mam opcje (2),czyli przełozenie modułu nic nie da,bo on bedzie chciał sterować żarowką drl.wolek pisze:ogólnie to były 3 rodzaje lamp w D3 prelift
1)zwykła H7 halogenowa soczewka
2)xenon plus z dodatkową żarówką na światła drogowe
3)bi-xenon+drl(30-35wat żarówka bombelkowa)
po aktywacji funkcji świateł dziennych w pozycji 2) świeci xenon a w 3) żarówka bombelkowa
Dalej jestem w lesie.
- skipper
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
- Lokalizacja: Małopolska i Mazury