Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie w kole przy hamowaniu

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Stukanie w kole przy hamowaniu

Post autor: beyer28 » 15 lis 2014, 18:08

Hej. Od dłuższego czasu mam znane w tym modelu od dawna już wszystkim telepanie podczas hamowania. Podczas normalnej miejskiej jazdy nie ma problemu i jest wszystko ok. Hopki zaczynają się od 100/h. Wówczas to występuje stukanie w prawym przednim kole. Stukanie jest oczywiście uzależnione od prędkości, czyli im szybciej jadę tym szybsza częstotliwość stukania. Żeby nie było za słodko, to oczywiście stukaniu towarzyszy telepanie autem. Ewidentnie czuć, że to stukanie powoduje tą telepawkę, która momentalnie przenosi się na drgania całym autem. Dodam, że te drgania w żadnym stopniu nie przenoszą się na kierownicę, telepie tylko (aż :)) autem.
Z rzeczy zrobionych ku poprawie dotychczas to wymiana tarcz i klocków (zimmerm. ferodo), wymiana bananów, sprawdzenie bicia tarcz po wymianie i siły hamowania poszczególnych kół (ale tylko na stacji diagnostycznej :/ ). Felgi proste, sprawdzane na różnych oponach. Oczywiście wszystko ok <niewiem> , ale problem pozostał.
Może ktoś podrzuci jakiś pomysł, co warto sprawdzić jeszcze, bo mi powoli brakuje pomyslów.pozdro
Ostatnio zmieniony 15 lis 2014, 18:22 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 lis 2014, 19:49

* laczniki stabilizatora
* amorki na wykonczeniu
* krzywa piasta
* zlamany wspornik mcpherson´a
* zapieczony zacisk - tloczek

generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Myski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 75
Rejestracja: 11 lut 2012, 23:46
Lokalizacja: Warszawa/mazowieckie

Post autor: Myski » 15 lis 2014, 19:49

sprawdzales piaste i lozyska?

DODANO:

zdejmij koło wejdz pod nie i niech ktos zacznie szarpac piasta...jesli to jedno ze wspomnianych wyzej powinno byc widac.....
Ostatnio zmieniony 15 lis 2014, 19:56 przez Myski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bazzzyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 486
Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V6 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Niunia
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bazzzyl » 15 lis 2014, 22:38

Moja podobnie się zachowuje, tylko bez stukania.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 18:29

martin_rs4, amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają. Jak mi sprawdzali bicie tarczy i było ok to mówili, że piastę można również wykluczyć. Ale to było sprawdzane na stacji diagnostycznej bez zegara, na rolkach. Zaciski sprawne, tłoczki nie zapieczone, przy wymianie tarcz sprawdzone. Co do łączników stab. to trzeba sprawdzić jeszcze, ale kiedyś w innym samochodzie miałem walnięte i stukało na dołkach, nie tylko przy hamowaniu. A co to takiego ten wspornik mcphersona?
Myski, na stacji piastę wykluczyli, a co do łożyska to chyba na zakrętach by było słychać pukanie...
Jedno co mnie zastanawia to przy ostatniej wymianie kół szarpałem trochę tarczami po zdjęciu koła i wyczuwalny był delikatny luz na boki :) z prawej strony nieznacznie większy. I nie wiem, czy tak powinno być, czy to jest normalne <niewiem>

Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie...

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 18:59

beyer28 pisze:amorki ostatnio sprawdzane i po 75% mają.
wiesz, juz byl taki temat odnosnie sprawdzania zywotnosci amorkow na stacjach diagnostycznych ;) roznie to bywa i te maszyny nigdy Ci prady nie powiedza :/ ...przyklad...przyjechala klientka do mojego mechaniora ze cos auto plywa i przy hamowaniu tez telepie...byla na rolkach i suuuper ponad 70% amora...po wyjeciu, nie dosyc ze latal gora-dol to jeszcze na boki :D
beyer28 pisze:Dodam jeszcze, że przy hamowaniu z mniejszych prędkości występuje takie "pulsacyjne hamowanie", które mam wrażenie ze wzrostem prędkości zmienia się w stukanie
to co tu piszesz wskazuje na krzywa tarcze badz moje ulubione - niedokrecone kolo ;) ja mialem podobnie i sie okazalo ze po zmianie na zimowe mi nie dokrecili...jeszcze pol obrotu moglem zrobic...bylo wlasnie stukanie i bicie... :/
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 19:21

martin_rs4 pisze:generalnie przy tym zjawisku mozna szukac i szukac...ja w ten sposob wymienilem, czesc zawiechy, hamulce, piaste itd...
Co było u Ciebie?
pewnie pojadę na przetoczenie tarcz, jak się poprawi to kolejny komplet trzeba będzie zapodać, ale tym razem już na pewno z zaciskami od d3. ale najpierw sprawdzę dokręcenie kół :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 20:32

wiesz co ja wpadlem w dziure i od tego sie zaczelo...najpierw prostowanie felgi, potem wymiana piasty, nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany przy okazji wymienilem hamulce wtedy niestety na szybko, na ABE :/ ... przez jakis czas bylo ok az w koncu znow bilo...weic wymienilem tarcze na Zimmermanna i mam spokoj :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 20:39

beyer28 pisze:A co to takiego ten wspornik mcphersona?
a chodzi dokladnie o ten wspornik

Obrazek
to nie jest zwykły napęd...to

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 20:40

martin_rs4 pisze:nastepnie okazalo sie ze wlasnie ten wspornik kolumny mcphersona jest zlamany
Co to za część jest?
A może mam krzywą piastę, która automatycznie krzywi mi również tarczę <hmm> na zegar trzeba chyba jednak jechać

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 19 lis 2014, 20:42

Aha ok, już widzę. W którym miejscu to siedzi? :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 20:48

od strony zderzaka wglebi blotnika...stojac przed lewym kolem po lewej stronie a przed prawym po prawej stronie amorka...nie mam teraz dostepu do etki... :/
Ostatnio zmieniony 19 lis 2014, 20:49 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

Damian921221

Post autor: Damian921221 » 19 lis 2014, 20:48

W polifcie tego nie ma.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 19 lis 2014, 20:52

W polifcie tez to wystepuje , u mnie jest ale tylko jedna sztuka - chyba po prawej stronie :)
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 20:54

W polifcie tego nie ma.
oczywiscie ze jest..w ASO nowka 70pln

nr. wg etki 4D0412395B
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl